|
|
|
|
Oktatáspolitikai vitasorozatot tervez a KISZ (1. rész)
|
1989. február 16., csütörtök - A KISZ vezetése olyan oktatáspolitikai vitasorozatot tervez, amelynek eredményeként akár a lakáskoncepciójához hasonló javaslatsorral segítheti a művelődési kormányzat munkáját. A vitasorozat nyitánya a KISZ Központi Bizottságának következő, február 25-i ülése lesz, amelyen a testület állásfoglalást hoz az ifjúsági szövetség oktatáspolitikai elképzeléseiről - tájékoztatta az MTI munkatársát Csermely Péter, a KISZ KB Középiskolai és Szakmunkástanuló Tanácsának elnöke, a KISZ KB Intéző Bizottságának csütörtöki ülését követően.
Elmondotta: a KISZ már csaknem egy évtizede kiemelten foglalkozik a felsőoktatás korszerűsítésével, ugynakkor a közoktatást - s nem csak a KISZ - eddig mostohagyerekként kezelte. Pedig napjainkban felértékelődnek azok a programok, amelyek az elkövetkező évtizeden is túlmutatnak, s ezek egyike az oktatásé. Főként azért, mert követelménnyé válik az oktatás egészével szemben, hogy tükrözze a napjainkban végbemenő értékrendváltozást is. Mégpedig úgy, hogy az eddigiektől eltérően ne egy központilag meghatározott kizárólagos igazságot jelenítsen meg, hanem azt az értékrendbeli, gondolkodásbeli sokszínűséget, ami a mai magyar társadalomban egyre inkább jellemző. Ez a változás persze azzal a következménnyel is jár, hogy az oktatásban kialakult monopolhelyzet megszűnik. A KISZ vezetése egységes abban, hogy nagyobb hangsúlyt és teret kell kapniuk az egyházi iskoláknak, viszont megoszlik a magániskolák működésének kérdésében. A KISZ vezetése a közoktatás irányításának alapvető átalakítását is szükségesnek tartja - hangsúlyozta Csermely Péter. Jelenleg ugyanis a szakmai és a pénzügyi irányítás elkülönültsége olyan ütközéseket okoz, amelyek irányíthatatlanná teszik az egész rendszert. A KISZ vezetése egységes abban, hogy a közoktatás irányításának egyfajta önigazgatássá kell átalakulnia helyi szintű - például iskolatanácsi - megegyezéssel. Az iskolatanácsok elsősorban a pedagógusok alulról építkező, szervezett szakmai, érdekképviseleti fórumai lehetnének. Ugyanis a tanítók-tanárok-nevelők nem rendelkeznek ilyen, a helyi érdekegyeztetést szolgáló fórummal, különösen nem városi vagy megyei szinten. Ezt nem pótolják sem a szakszervezetek, sem a nevelőtestületek, a pedagógiai intézetek pedig csak segíthetik, kiegészíthetik ezt. (folyt.köv.)
1989. február 16., csütörtök 16:57
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Fonyód, 67-32: Egy kérést szeretnék, hogyha közölnének a TV-be dr. Borda Józsefnek, hogy saját érdekében jelentkezzen a telefonszámon, mert elhagyta az autóstáskáját.
- 822-777: Mikor adják a Sivatagi show c. filmet.
- Dévényi Tiborral szeretnék találkozni, csütörtökön 3-kor a TV-ben barátnőmmel Nagy Katival, együtt.
- Hogy tudnak ilyen ócska, rossz műsort adni. Annyira majmolják a Nyugatot, hogy az embernek kinyilik a bicska a zsebében. Más nincs már csak rablás, meg gyilkolás ebbe az életbe? Meg a sok sport,
- 223-902: Nézem a műsort és Boldizsár Gábor mondja, hogy az orosz tanárokra nem lesz annyira szükség. Mi lesz most velük, munkanélkülivé válnak?"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|