|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Néppárt közleménye a helyi választásokról
"A helyi választásoknak csak úgy lesz értelme, ha a mai
államigazgatás típusú tanácsok helyett valódi önkormányzatok
alakulnak, a polgármestereket helyi választásokon választják meg..."
SZER, Világhíradó:
Magyar bevásárló-roham
"... bevásárlási orgia, habzsolás, mámor, horror túra,
kereskedelmi űzöttség, vásárlási roham és így tovább. Nem volt ez
fenékig tejfel sem az osztrákoknak, sem maguknak az itt megfordult
magyaroknak. Tömött országutak, balesetek, összerogyott autók,
órákig tartó várakozások, tortúra, szemét."
|
|
|
|
|
|
|
Szovjet kőolaj
|
--------------
London, 1990. október 31. (BBC, Panoráma) - Munkatársunk, Pártos Gábor beszámolóját olvassuk fel arról, milyen reménye lehet a kelet-európai iparnak és persze az autósoknak a gazdasági káosz közepette:
- Miután Kuvait Irak általi megszállását követően a nyersolaj világpiaci ára megkétszereződött, ez ritka alkalommal szolgált a Szovjetunió számára, hogy fellendítse az olajkivitelből származó jövedelmét. Most azonban, hogy a becslések szerint a szovjet nyersolajtermelés az idén legalább 5 százalékkal lesz alacsonyabb, mint a tavalyi 607 millió tonna, ez az alkalom kicsúszik a Kreml kezéből. A tény, hogy az oroszoknak nincs elegendő olajuk a hazai szükségletek kielégítésére arra késztette a kormányt, hogy a hiány hatásának oroszlánrészét a KGST-n belüli kereskedelmi partnereire hárítsa. Ez év júliusa óta tehát csökkentek a kelet-európai országoknak juttatott olajszállítmányok átlagban közel egyharmaddal.
Mindennek a már említett hatása csaknem katasztrófálisnak mondható, hiszen az utóbbi időkig Jugoszlávia és Románia kivételével Kelet-Európa csaknem teljesen a Szovjetuniótól függött ezen a téren. Az utóbbi hónapok közel-keleti válsága pedig a nemzetközi olajárak olyan hatalmas fokú emelkedését okozta, hogy ez újabb és az előzővel egyenlő csapást mért Kelet-Európa amúgy is küszködő nemzetgazdaságaira.
Bulgáriában október közepe óta adagolják jegyre a benzint, míg Magyarországon a kormány múlt heti kísérlete a benzinárak kétharmados felemelésére a taxisok és fuvarosok fellázadására vezetett. A magyarokat azonban tegnap további rossz hír rázta meg, amikor a szovjet hatóságok közölték: a Kreml csak az esetben hajlandó leszállítani a beigért olajszállítmányokat ez év megmaradó részében, ha Magyarország ezért keményvalutával, vagy legalábbis olyan árucikkekkel fizet, melyeket az oroszok azután a nemzetközi piacon értékesíthetnek. (folyt.)
1990. október 31., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Szabó Antalné: Nagy szeretettel nézi a műsort, és drukkol, hogy csak igy tovább nagyon jó munkát végez a TV.2. De van egy észrevétele: tul sokat foglalkoznak a Nagy Imre és társai sirfeltárásával, ami több loo.ooo Ft-ba kerül, körül kéne inkább nézni, hogy hány kis nyugdíjasnak van kikapcsolva a villanyárama, mert képtelen kifizetni. Nem inkább az élőkkel kéne törődni. A Nagy Imrééket a család méltó helyre akarja helyezni áldozzanak rá. Ez miért nemzeti ügy ?
- gyerekhang: Miért van a TV.2-nek két képújságja, és miért nincs szombaton Torpedó? És miért nincs két mese egymás után a TV.2.-n. És miért olyan későn kezdik el az adást?"
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
Egy hét múlva azután arról tájékoztatott, hogy Torgyán nem híve a velem való barátkozásnak, mert engem demagógnak tart (!?). Személyesen az érdi nagyválasztmány előtti napokban találkoztam vele a Várban lévő Interpress egyik helyiségében, ahol éppen sajtóértekezletet tartottunk. Kováts Lászlóval a hallgatóság között foglalt helyet. Valaki bemutatta nekem. Kezet fogtunk. Ő jelentőségteljesen annyit mondott: - Én kemény ellenfél vagyok ám! Nem feladata ennek az írásnak, hogy Torgyán József későbbi politikai tevékenységét bemutassa, vagy értékelje. Ő az újrakezdésben nem vett részt.
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|