Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 08.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Néppárt közleménye a helyi választásokról

"A helyi választásoknak csak úgy lesz értelme, ha a mai államigazgatás típusú tanácsok helyett valódi önkormányzatok alakulnak, a polgármestereket helyi választásokon választják meg..."
SZER, Világhíradó:

Magyar bevásárló-roham

"... bevásárlási orgia, habzsolás, mámor, horror túra, kereskedelmi űzöttség, vásárlási roham és így tovább. Nem volt ez fenékig tejfel sem az osztrákoknak, sem maguknak az itt megfordult magyaroknak. Tömött országutak, balesetek, összerogyott autók, órákig tartó várakozások, tortúra, szemét."

Taxis tiltakozás - orszhágos helyzetekép - délelőtt (2. rész)


A szolnoki Tisza-hídon is leállt a forgalom reggelre a taxisok
és a teherfuvarozók demonstrációjának következtében. A városban
teljes a csend, minden kocsi áll, a nagyforgalmú 4-es úton Abonyig
ért a kocsisor a kora reggeli órákra.

    Bács-Kiskun nagyvárosaiban a taxisok és a tiltakozó akcióhoz
csatlakozók szinte teljesen megbénitották a távolsági forgalmat.
Kecskemét valamennyi főútját lezárták a teherfuvarozók, a
személyszállitó gépjárművek tulajdonosai. A benzinár emelés ellen
tiltakozók demonstrációjának következtében a megyeszékhely mind a
négy bevezető útja előtt kilométeres hosszuságban sorakoznak a
járművek. Kiskunfélegyházán a Szeged felőli közlekedést, Kalocsán,
Kiskunhalason egy-egy fűutat zártak el, Baján a Duna-híd forgalmát
bénították meg. A tiltakozó mozgalmat szervezők csak a
megkülönböztetett jelzéssel haladó járműveket engedik át.

    Hasonló a helyzet Székesfehérvárott, ahol a közlekedési
ipartestület kezdeményezésére reggel 6 órától 4OO taxis és 4OO
teherfuvarozó zárta le a közlekedési csomópontokat, és csatlakozott
hozzájuk a vállalati gépkocsivezetők és magánautósok sokasága. A
kritikus helyzetben a sztrájk szervezői próbálják elérni, hogy a
tűzoltó és mentő járművek átjussanak a torlaszokon.

    Tatabánya hermetikusan lezárt város. Nemcsak a főútvonalakon,
hanem a város belső utcáin is leállt a forgalom, s a tömegközlekedés
- a Vértes-Volán - autóbuszait sem engedték ki a végállomásokról.

    Lezárták a város minden bevezető útvonalát Kaposvárott, s
ugyanez a helyzet Salgótarjánban is. Mindkét városban áll a
közlekedés. Csak a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket
engedik át a tiltakozók az Eger határában emelt úttorlaszokon, s a
belvárosban is nagy a torlódás. Áll a forgalom Gyöngyösön a 3-as
számú főközlekedési út városon áthaladó szakaszán is.

    A zalaegerszegi magánfuvarozók fél 1O-re hírdettek találkozót a
sportcsarnokban, s akkor döntik el, milyen demonstrációt szerveznek,
egyelőre tehát itt nincs fennakadás a közlekedésben. (MTI)



1990. október 26., péntek 09:22


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Szabó Antalné: Nagy szeretettel nézi a műsort, és drukkol, hogy csak igy tovább nagyon jó munkát végez a TV.2. De van egy észrevétele: tul sokat foglalkoznak a Nagy Imre és társai sirfeltárásával, ami több loo.ooo Ft-ba kerül, körül kéne inkább nézni, hogy hány kis nyugdíjasnak van kikapcsolva a villanyárama, mert képtelen kifizetni. Nem inkább az élőkkel kéne törődni. A Nagy Imrééket a család méltó helyre akarja helyezni áldozzanak rá. Ez miért nemzeti ügy ? - gyerekhang: Miért van a TV.2-nek két képújságja, és miért nincs szombaton Torpedó? És miért nincs két mese egymás után a TV.2.-n. És miért olyan későn kezdik el az adást?"
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

Egy hét múlva azután arról tájékoztatott, hogy Torgyán nem híve a velem való barátkozásnak, mert engem demagógnak tart (!?). Személyesen az érdi nagyválasztmány előtti napokban találkoztam vele a Várban lévő Interpress egyik helyiségében, ahol éppen sajtóértekezletet tartottunk. Kováts Lászlóval a hallgatóság között foglalt helyet. Valaki bemutatta nekem. Kezet fogtunk. Ő jelentőségteljesen annyit mondott: - Én kemény ellenfél vagyok ám! Nem feladata ennek az írásnak, hogy Torgyán József későbbi politikai tevékenységét bemutassa, vagy értékelje. Ő az újrakezdésben nem vett részt.
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD