|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Néppárt közleménye a helyi választásokról
"A helyi választásoknak csak úgy lesz értelme, ha a mai
államigazgatás típusú tanácsok helyett valódi önkormányzatok
alakulnak, a polgármestereket helyi választásokon választják meg..."
SZER, Világhíradó:
Magyar bevásárló-roham
"... bevásárlási orgia, habzsolás, mámor, horror túra,
kereskedelmi űzöttség, vásárlási roham és így tovább. Nem volt ez
fenékig tejfel sem az osztrákoknak, sem maguknak az itt megfordult
magyaroknak. Tömött országutak, balesetek, összerogyott autók,
órákig tartó várakozások, tortúra, szemét."
|
|
|
|
|
|
|
,,Zöld jövőért,, országos tanácskozás
|
1990. június 16., szombat - Az elmúlt negyven év alatt
hazánkban több mint 800 ezer ember halt meg a levegőben szálló
egészségkárosító szennyezőanyagok hatása következtében - hangzott el
szombaton, a Talento Alapítvány és a Levegő Munkacsoport által
rendezett országos környezetvédelmi tanácskozáson. A nagytétényi
,,Zöld Jövő,, Környezetvédelmi Központban több mint száz
környezetvédő fejtette ki néha indulatoktól sem mentesen véleményét,
napjaink egyre fenyegetőbb valóságáról, a motorizációról és a
gépjárművek környezetszennyezéséről.
Elhangzott: a közlekedés mára az egyik legsúlyosabb környezeti szennyező forrássá vált. Megdöbbentő adatok: a hazai levegőszennyezésben a közlekedésből származik a gyermekek idegrendszerét is tönkretévő ólom 90 százaléka, a szív- és érrendszeri panaszokat okozó szénmonoxidok 43 százaléka, a légzőszerveket megtámadó nitrogénoxidok 36 százaléka és az erősen rákkeltő összetevőket tartalmazó szénhidrogén-származékok 35 százaléka.
A konferencián felszólalók hangsúlyozták: mielőbb konkrét parlamenti és kormányzati intézkedésekre volna szükség a motorizáció egészségre káros hatásainak drasztikus csökkentése érdekében. Javaslatként felvetették, hogy az autók és a benzin ára tartalmazza az általuk okozott összes környezetszennyezés költségét, igaz, ebben az esetben akár 150 forintra is növekedhetne egy liter benzin ára. Többen foglalkoztak a járdán való parkolások azonnali és teljes betiltásával, illetve a tilosban parkoló autók elszállításával és a tulajdonosok szigorú megbüntetésével. Ugyancsak több felszólalás hangzott el a kerékpárút-hálózatok kiépítése érdekében.
A vita során egyértelműen megfogalmazódott, hogy a közlekedés által okozott környezetszennyezés radikális intézkedésekkel, viszonylag rövid idő alatt csökkenthető. (MTI)
1990. június 16., szombat 15:45
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Szabó Antalné: Nagy szeretettel nézi a műsort, és drukkol, hogy csak igy tovább nagyon jó munkát végez a TV.2. De van egy észrevétele: tul sokat foglalkoznak a Nagy Imre és társai sirfeltárásával, ami több loo.ooo Ft-ba kerül, körül kéne inkább nézni, hogy hány kis nyugdíjasnak van kikapcsolva a villanyárama, mert képtelen kifizetni. Nem inkább az élőkkel kéne törődni. A Nagy Imrééket a család méltó helyre akarja helyezni áldozzanak rá. Ez miért nemzeti ügy ?
- gyerekhang: Miért van a TV.2-nek két képújságja, és miért nincs szombaton Torpedó? És miért nincs két mese egymás után a TV.2.-n. És miért olyan későn kezdik el az adást?"
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
Egy hét múlva azután arról tájékoztatott, hogy Torgyán nem híve a velem való barátkozásnak, mert engem demagógnak tart (!?). Személyesen az érdi nagyválasztmány előtti napokban találkoztam vele a Várban lévő Interpress egyik helyiségében, ahol éppen sajtóértekezletet tartottunk. Kováts Lászlóval a hallgatóság között foglalt helyet. Valaki bemutatta nekem. Kezet fogtunk. Ő jelentőségteljesen annyit mondott: - Én kemény ellenfél vagyok ám! Nem feladata ennek az írásnak, hogy Torgyán József későbbi politikai tevékenységét bemutassa, vagy értékelje. Ő az újrakezdésben nem vett részt.
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|