Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 08.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Néppárt közleménye a helyi választásokról

"A helyi választásoknak csak úgy lesz értelme, ha a mai államigazgatás típusú tanácsok helyett valódi önkormányzatok alakulnak, a polgármestereket helyi választásokon választják meg..."
SZER, Világhíradó:

Magyar bevásárló-roham

"... bevásárlási orgia, habzsolás, mámor, horror túra, kereskedelmi űzöttség, vásárlási roham és így tovább. Nem volt ez fenékig tejfel sem az osztrákoknak, sem maguknak az itt megfordult magyaroknak. Tömött országutak, balesetek, összerogyott autók, órákig tartó várakozások, tortúra, szemét."

A szükségesnél 2.


Évi két ülés megtartása látszik célszerűnek, - a tavaszit a
napokban tartották meg.

    - Összefoglalná, mi várható 1990-ben?

    - Ami az autópálya-építést illeti: elkészült az M0-ás déli
szakasza a 6-os és az M5-ös út között és megkezdhetők a
kisajátítások a fővárost elkerülő körgyűrű építésének második
szakaszát jelentő munka, a 6-os út és az M1-es autópálya közötti
területen. Tatabányától 45 kilométernyit közelítünk Győrhöz az M1-es
továbbépítésével, s igen költséges előkészítést is végzünk ugyancsak
az M1-es győri elkerülő szakaszához, valamint a Győrtől az
országhatárig húzódó nyomvonalon. Emellett megkezdődik az M5-ös
kecskeméti elkerülő szakaszának a tervezése. A fő közlekedési utak
közül a 6-os út fővárosi bevezető szakaszának előkészítése és a 3-as
Mezőkövesdet elkerülő gyűrűjének építése kezdődik. Folytatódik a
4-es út Debrecenbe bevezető szakaszának kialakítása, a 47-es Szeged
és Algyő közötti másfél kilométeres négysávos szakasza pedig megépül
az idén. Hozzáfogunk a főváros aglomerációs úthálózatának
korszerűsítéséhez, a 2-es út Vácot elkerülő szakaszának, valamint a
4-es fővárosi bevezető szakasza és az M5-ös összeköttetésének
megtervezéséhez. Még mindíg az útépítésnél maradva: 1990-ben 26
öszekötő, illetve bekötő út építése folyik majd országszerte, újabb
100 kilométernyi kerékpárúttal 500 kilométerre nő ennek az
úttípusnak a hossza. Több nagy hidat is átadunk az idén: az M0-ás I.
szakaszának két Duna-hídját, valmint a Berettyó- és a bajai
Duna-hidat. Folytatjuk a szolnoki Tisza-híd építését. A 7-es úton,
Fonyódnál és a 70-esen Velencén gyalogos aluljáró javítja majd a
forgalom biztonságát, Kisvárdán viszont a közúti fogalmat fogja
segíteni a felüljáró átadása.

    - Mennyibe kerül mindez?

    - Felemészti az útalap rendelkezésére álló összegnek több mint
40 százalékát, 5,6 milliárd forintot. Mivel összesen 12,3
milliárddal gazdálkodhatunk, az utak fenntartására és üzemeltetésére
6,7 milliárd forint marad. Ez több, mint tavaly, de 4-5 milliárddal
kevesebb a szükségesnél. Így csak a korábbi gyakorlat folytatására
van lehetőségünk, vagyis az útfelújítások során sok helyen csak
vékony védőréteget tudunk felvinni a javítandó úttestre. Így persze
nem számíthatunk 6-8 éves szünetre az újabb javításig. Legföljebb
2-3 évet bir az így felújított útfelület.

    Az útfenntartáshoz szükséges összeget a közúti igazgatóságok
szigorúan normatív alapon, az utak állapotát és a feltételek
számítógépes értékelését is figyelembe véve kapják. (folyt.)



1990. április 3., kedd 14:03


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Szabó Antalné: Nagy szeretettel nézi a műsort, és drukkol, hogy csak igy tovább nagyon jó munkát végez a TV.2. De van egy észrevétele: tul sokat foglalkoznak a Nagy Imre és társai sirfeltárásával, ami több loo.ooo Ft-ba kerül, körül kéne inkább nézni, hogy hány kis nyugdíjasnak van kikapcsolva a villanyárama, mert képtelen kifizetni. Nem inkább az élőkkel kéne törődni. A Nagy Imrééket a család méltó helyre akarja helyezni áldozzanak rá. Ez miért nemzeti ügy ? - gyerekhang: Miért van a TV.2-nek két képújságja, és miért nincs szombaton Torpedó? És miért nincs két mese egymás után a TV.2.-n. És miért olyan későn kezdik el az adást?"
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

Egy hét múlva azután arról tájékoztatott, hogy Torgyán nem híve a velem való barátkozásnak, mert engem demagógnak tart (!?). Személyesen az érdi nagyválasztmány előtti napokban találkoztam vele a Várban lévő Interpress egyik helyiségében, ahol éppen sajtóértekezletet tartottunk. Kováts Lászlóval a hallgatóság között foglalt helyet. Valaki bemutatta nekem. Kezet fogtunk. Ő jelentőségteljesen annyit mondott: - Én kemény ellenfél vagyok ám! Nem feladata ennek az írásnak, hogy Torgyán József későbbi politikai tevékenységét bemutassa, vagy értékelje. Ő az újrakezdésben nem vett részt.
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD