|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A Magyar Néppárt közleménye a helyi választásokról
"A helyi választásoknak csak úgy lesz értelme, ha a mai
államigazgatás típusú tanácsok helyett valódi önkormányzatok
alakulnak, a polgármestereket helyi választásokon választják meg..."
SZER, Világhíradó:
Magyar bevásárló-roham
"... bevásárlási orgia, habzsolás, mámor, horror túra,
kereskedelmi űzöttség, vásárlási roham és így tovább. Nem volt ez
fenékig tejfel sem az osztrákoknak, sem maguknak az itt megfordult
magyaroknak. Tömött országutak, balesetek, összerogyott autók,
órákig tartó várakozások, tortúra, szemét."
|
|
|
|
|
|
|
A KSZSZ véleménye: vessék el az autópálya-díj ötletét
|
1989. április 17., hétfő - A Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége hétfői elnökségi ülésén Nagy Ervin közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhelyettes ismertette a tárca újabb javaslatait az autópályahasználati-díj bevezetésével kapcsolatban.
A miniszterhelyettes utalt arra, hogy a minisztérium kényszerítő külső hatásokra terjesztette a kormány elé az autópályadíj-tervezetet. A díj bevezetésének egyik legnyomósabb indoka, hogy ezáltal sikerül évente mintegy 1.5 milliárd forintos bevételhez jutni, ami az útfejlesztésekben az állami részvételt jelentené, ez ugyanis feltétele, illetve biztosítéka lenne a külföldi tőke beáramlásának. A tárcát és a kormányt ért bírálatok hatására most ismételten áttekintik a javaslatot - mondotta Nagy Ervin -, és újabb megoldási módozatokat terjesztenek a Minisztertanács elé. Az egyik változat szerint évente 600 forintot kellene fizetni a sztrádahasználat fejében, ez éves bérleti díj lenne. Egy másik javaslat: napi, havi és éves jegyeket bocsátanának ki, ez utóbbi 1000 forintba kerülne, ám ha ezt a variációt fogadnák el, kapukat kellene építeni az autópályák csatlakozási pontjainál, s ez körülbelül 3 milliárd forintot emésztene fel. Egy újabb, még meglehetősen nyers elképzelés szerint éves és negyedéves bérletek lennének, az egy évre szóló bilétát ezer forintért kellene megvásárolni. Az elnökség tagjai kifejezésre juttatták véleményüket: nem bíznak abban, hogy a kormány az útadót autópálya-építésre használná fel, ezen a téren már vannak rossz tapasztalataik; nem utolsósorban az, hogy a legutóbbi két forintos benzinár-emelésből, az ígéretek ellenére, egy fillért sem kapott a közlekedési tárca. Az elnökség leszögezte: egyik variációval sem ért egyet, mi több, magával az útadóval sem, mivel az nemcsak a magánautósokat sújtja, hanem rendkívül hátrányosan érinti a közúti közlekedési vállalatokat is. Hozzávetőlegesen 150-200 millió forintos többletkiadást jelentene számukra a díj bevezetése. Ezt csak a nyereség terhére lehetne kigazdálkodni, vagy a szolgáltatási árakat kellene növelni. A szakma számára létkérdés az autópálya-építés, illetve -karbantartás, ám célszerűbb lenne, ha a külföldi működőtőke mobilizálásához szükséges 1.5 milliárd forintot más forrásból biztosítaná a kormány. Egy ötlettel is szolgáltak az elnökség tagjai: véleményük szerint, ha a mostani benzinár egy részét, nevezetesen literenként egy forintot erre a célra elkülönítenének, akkor évente összejönne a szükséges összeg. (MTI)
1989. április 17., hétfő 17:41
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Szabó Antalné: Nagy szeretettel nézi a műsort, és drukkol, hogy csak igy tovább nagyon jó munkát végez a TV.2. De van egy észrevétele: tul sokat foglalkoznak a Nagy Imre és társai sirfeltárásával, ami több loo.ooo Ft-ba kerül, körül kéne inkább nézni, hogy hány kis nyugdíjasnak van kikapcsolva a villanyárama, mert képtelen kifizetni. Nem inkább az élőkkel kéne törődni. A Nagy Imrééket a család méltó helyre akarja helyezni áldozzanak rá. Ez miért nemzeti ügy ?
- gyerekhang: Miért van a TV.2-nek két képújságja, és miért nincs szombaton Torpedó? És miért nincs két mese egymás után a TV.2.-n. És miért olyan későn kezdik el az adást?"
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
Egy hét múlva azután arról tájékoztatott, hogy Torgyán nem híve a velem való barátkozásnak, mert engem demagógnak tart (!?). Személyesen az érdi nagyválasztmány előtti napokban találkoztam vele a Várban lévő Interpress egyik helyiségében, ahol éppen sajtóértekezletet tartottunk. Kováts Lászlóval a hallgatóság között foglalt helyet. Valaki bemutatta nekem. Kezet fogtunk. Ő jelentőségteljesen annyit mondott: - Én kemény ellenfél vagyok ám! Nem feladata ennek az írásnak, hogy Torgyán József későbbi politikai tevékenységét bemutassa, vagy értékelje. Ő az újrakezdésben nem vett részt.
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|