Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 08.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Magyar Néppárt közleménye a helyi választásokról

"A helyi választásoknak csak úgy lesz értelme, ha a mai államigazgatás típusú tanácsok helyett valódi önkormányzatok alakulnak, a polgármestereket helyi választásokon választják meg..."
SZER, Világhíradó:

Magyar bevásárló-roham

"... bevásárlási orgia, habzsolás, mámor, horror túra, kereskedelmi űzöttség, vásárlási roham és így tovább. Nem volt ez fenékig tejfel sem az osztrákoknak, sem maguknak az itt megfordult magyaroknak. Tömött országutak, balesetek, összerogyott autók, órákig tartó várakozások, tortúra, szemét."

Oktatáspolitikai vitasorozatot tervez a KISZ (1. rész)

1989. február 16., csütörtök - A KISZ vezetése olyan oktatáspolitikai vitasorozatot tervez, amelynek eredményeként akár a lakáskoncepciójához hasonló javaslatsorral segítheti a művelődési kormányzat munkáját. A vitasorozat nyitánya a KISZ Központi Bizottságának következő, február 25-i ülése lesz, amelyen a testület állásfoglalást hoz az ifjúsági szövetség oktatáspolitikai elképzeléseiről - tájékoztatta az MTI munkatársát Csermely Péter, a KISZ KB Középiskolai és Szakmunkástanuló Tanácsának elnöke, a KISZ KB Intéző Bizottságának csütörtöki ülését követően.

Elmondotta: a KISZ már csaknem egy évtizede kiemelten
foglalkozik a felsőoktatás korszerűsítésével, ugynakkor a
közoktatást - s nem csak a KISZ - eddig mostohagyerekként kezelte.
Pedig napjainkban felértékelődnek azok a programok, amelyek az
elkövetkező évtizeden is túlmutatnak, s ezek egyike az oktatásé.
Főként azért, mert követelménnyé válik az oktatás egészével szemben,
hogy tükrözze a napjainkban végbemenő értékrendváltozást is.
Mégpedig úgy, hogy az eddigiektől eltérően ne egy központilag
meghatározott kizárólagos igazságot jelenítsen meg, hanem azt az
értékrendbeli, gondolkodásbeli sokszínűséget, ami a mai magyar
társadalomban egyre inkább jellemző. Ez a változás persze azzal a
következménnyel is jár, hogy az oktatásban kialakult monopolhelyzet
megszűnik. A KISZ vezetése egységes abban, hogy nagyobb hangsúlyt és
teret kell kapniuk az egyházi iskoláknak, viszont megoszlik a
magániskolák működésének kérdésében.

    A KISZ vezetése a közoktatás irányításának alapvető átalakítását
is szükségesnek tartja - hangsúlyozta Csermely Péter. Jelenleg
ugyanis a szakmai és a pénzügyi irányítás elkülönültsége olyan
ütközéseket okoz, amelyek irányíthatatlanná teszik az egész
rendszert. A KISZ vezetése egységes abban, hogy a közoktatás
irányításának egyfajta önigazgatássá kell átalakulnia helyi szintű -
például iskolatanácsi - megegyezéssel. Az iskolatanácsok elsősorban
a pedagógusok alulról építkező, szervezett szakmai, érdekképviseleti
fórumai lehetnének. Ugyanis a tanítók-tanárok-nevelők nem
rendelkeznek ilyen, a helyi érdekegyeztetést szolgáló fórummal,
különösen nem városi vagy megyei szinten. Ezt nem pótolják sem a
szakszervezetek, sem a nevelőtestületek, a pedagógiai intézetek
pedig csak segíthetik, kiegészíthetik ezt. (folyt.köv.)


1989. február 16., csütörtök 16:57


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Szabó Antalné: Nagy szeretettel nézi a műsort, és drukkol, hogy csak igy tovább nagyon jó munkát végez a TV.2. De van egy észrevétele: tul sokat foglalkoznak a Nagy Imre és társai sirfeltárásával, ami több loo.ooo Ft-ba kerül, körül kéne inkább nézni, hogy hány kis nyugdíjasnak van kikapcsolva a villanyárama, mert képtelen kifizetni. Nem inkább az élőkkel kéne törődni. A Nagy Imrééket a család méltó helyre akarja helyezni áldozzanak rá. Ez miért nemzeti ügy ? - gyerekhang: Miért van a TV.2-nek két képújságja, és miért nincs szombaton Torpedó? És miért nincs két mese egymás után a TV.2.-n. És miért olyan későn kezdik el az adást?"
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

Egy hét múlva azután arról tájékoztatott, hogy Torgyán nem híve a velem való barátkozásnak, mert engem demagógnak tart (!?). Személyesen az érdi nagyválasztmány előtti napokban találkoztam vele a Várban lévő Interpress egyik helyiségében, ahol éppen sajtóértekezletet tartottunk. Kováts Lászlóval a hallgatóság között foglalt helyet. Valaki bemutatta nekem. Kezet fogtunk. Ő jelentőségteljesen annyit mondott: - Én kemény ellenfél vagyok ám! Nem feladata ennek az írásnak, hogy Torgyán József későbbi politikai tevékenységét bemutassa, vagy értékelje. Ő az újrakezdésben nem vett részt.
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD