Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 06.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél az MSZMP tagjaihoz

"A fehérterrorral való ijesztgetést komolyan vevő, - fegyverrel is rendelkező - manipulált személyek hisztériás megnyilvánulásai, dühödt indulatok lágra lobbantására alkalmasak és kiszámíthatatlan következményekkel járhatnak."
SZER, A mai nap:

Szovjet fegyverexport

"...az amerikai felderítés, a szibériai Novoszibirszktől egészen a líbiai Kum Ajtika (?) repülőtérig nyomon követte az első hat gépet leszállító Antonov-22- es óriás szállítógépet. Nemzetvédelmi minisztériumi források pedig arról számolnak be, hogy az új gépek kezelésére máris líbiai pilóták mentek a Szovjetunióba kiképzésre."

Szovjet fegyverexport

München, 1989. április 6. (SZER, A mai nap) - A Szovjetunió igen
korszerű fegyvereket adott el és részben már le is szállított
Líbiának. A hír amerikai visszhangját New York-i munkatársunk, Kéry
Tamás ismerteti:
Előbb a New York Times számolt be róla, címlapján közölt és nyomban
nagy feltűnést kiváltó cikkében; majd pár órával később tegnap
illetékes kormányforrások is megerősítették a hírt, méghozzá annak
a hírét, hogy a Szovjetunió ultramodern, Szuhoj-24 D típusú
távolsági bombázógépeket adott el Líbiának. Moszkva ezenfelül
vállalta, hogy az ugyancsak szovjet gyártmányú Iljusin-76-os líbiai
szállítógépeket átalakítja a Szuhoj-gépek légi feltöltésére
alkalmas tankrepülőgépekké.
    
    Összesen 15 bombázó eladásáról van szó, amelyek közül hatot már le
is szállítottak. A gépek a hangsebesség kétszeresén képesek utazni,
és bombaterhükkel harci hatótávolságuk körülbelül 1300 kilométer.
    
    A hír egyebek közt azt is jelenti, hogy légi feltöltés nélkül is
alkalmasak például az Izrael elleni támadásokra. A Szuhoj-24-esnek
a D típusa szinte újnak is tekinthető, hiszen magában a szovjet
légierőben 1983-ban állították csatasorba. Hatótávolsága légi
feltöltéssel vagy 50 százalékkal növelhető.
    
    Amint azt a New York Times írta: az amerikai felderítés, a
szibériai Novoszibirszktől egészen a líbiai Kum Ajtika (?)
repülőtérig nyomon követte az első hat gépet leszállító Antonov-22-
es óriás szállítógépet. Nemzetvédelmi minisztériumi források pedig
arról számolnak be, hogy az új gépek kezelésére máris líbiai
pilóták mentek a Szovjetunióba kiképzésre.
    
    Illetékesek szerint a Szuhoj-bombázókat valószínűleg azon a kelet-
líbiai légitámaszponton állomásoztatják majd, amelyről januárban a
később az amerikai hatodik flotta gépei által lelőtt két líbiai MIG
is felszállt.
    
    Az említett illetékesek arra is rámutatnak, hogy Moszkvának tudnia
kellett: a gépek eladása, méginkább leszállítása semmiképpen sem
maradhat titok. Viszont - mint a Times írja - nemigen tudják mivel
magyarázni ilyen modern gépek Kadhafinak való eladását, még kevésbé
azt, hogy arra éppen most került sor, amikor a Szovjetunió
állítólag jobb kapcsolatok kiépítésére törekszik Izraellel és az
úgynevezett arab mérsékeltekkel.
    
    Ezért is fakadt ki az egyik illetékes a Timesnak, mondván, hogy
mindennek mi köze van a híres új gondolkodásmódhoz, a gorbacsovi
külpolitika állítólagos jellemzőjéhez. Hiszen a nagyon is jól
ismert régi gondolkodásmód klasszikus megnyilvánulásának vagyunk a
tanúi. Amely - ha lehet- csak még plasztikusabban tanúsítja, milyen
nagy a szakadék a szovjet külpolitikai szólamok és a realitás, a
gyakorlat közt. +++
    


1989. április 6., csütörtök


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- 363-638: ma már sok véleményt hallottam az autópályadíjról, nekem is erről lenne véleményem. A kedélyek eddig is eléggé fölborzolódtak. Miért nem találnak ki olyan jegyeket, a BKV-hoz hasonlóan, ami rövidebb intervallumra szólnak. Miért nem gondolnak a kis keresetüekre, vagy a nyugdijasokra is. Pl. akinek nyaralója van, és csak azon az úton tudja megközelíteni, az általában csak szezonba megy, miért kellenne ilyen hosszú távra megvennie a jegyet? - Közölni szeretném, hogy a Radványi és a Sugár Ági miért vannak a képernyőn. Két ilyen szörnyeteget még nem láttam. Először is tanuljanak meg beszélni, erről ennyit. Miért nincs a Takács Mari és a Tamási Eszter, aki a nézők kedvence"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD