Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 06.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél az MSZMP tagjaihoz

"A fehérterrorral való ijesztgetést komolyan vevő, - fegyverrel is rendelkező - manipulált személyek hisztériás megnyilvánulásai, dühödt indulatok lágra lobbantására alkalmasak és kiszámíthatatlan következményekkel járhatnak."
SZER, A mai nap:

Szovjet fegyverexport

"...az amerikai felderítés, a szibériai Novoszibirszktől egészen a líbiai Kum Ajtika (?) repülőtérig nyomon követte az első hat gépet leszállító Antonov-22- es óriás szállítógépet. Nemzetvédelmi minisztériumi források pedig arról számolnak be, hogy az új gépek kezelésére máris líbiai pilóták mentek a Szovjetunióba kiképzésre."

Kérdések a parlamentben


1990. november 6., kedd - A közvéleményt élénken foglalkoztató
két témában is választ vártak, s kaptak kérdéseikre kedd délután a
honatyák.

    Nagy Varga Dezső kisgazda képviselő azzal fordult a Legfőbb
Ügyészhez: miként értékeli az október 25-28. közötti taxis
demonstrációt, a polgári engedetlenséget. Amennyiben pedig a
demonstráció törvényellenes volt, tett-e ezzel összefüggésben
bármilyen intézkedést.

    Györgyi Kálmán, legfőbb ügyész válaszában megvilágította, hogy
az a módszer, amellyel a demonstrációt szervezték és végrehajtották,
több pontban sem felelt meg a gyülekezési törvény hatályos
előírásainak. Így például nem jelentették be előre az időpontot,
megbénították a tömegközlekedést, s akadályozták a közüzemek
működését. Ennek ellenére - minthogy megítélése szerint a
konfliktust tárgyalásokkal kellett rendezni - semmiféle büntetőjogi
eljárást nem kezdeményezett és nem is áll szándékában ezt tenni.

    A közvéleményt foglalkoztató másik esemény november 2-án,
pénteken este Budapest belvárosában történt, amikoris Foltányi Árpád
közgazdászhallgató, a Magyar Demokrata Fórum ismert aktivistája az
Információs Hivatal gépkocsiját vezetve balesetet okozott. Ezzel
összefüggésben Fodor Gábor fideszes képviselő kért választ Boross
Péter tárca nélküli minisztertől: van-e jogszabály adta lehetőség
arra, hogy bármely párt aktivistája is az információs hivatal
járművét vezethesse. Boross Péter kijelentette: amikor értesült
arról, hogy az MDF tagja ült a volán mögött; majd hallotta, hogy a
képviselő kérdést intéz hozzá, világossá vált előtte, hogy a kérdés
a pártpolitikai polémiák tárgyává minősíttetett.

    Ezután tájékoztatta a Tisztelt Házat arról, hogy jelentést kért
az információs hivatal megbízott főigazgatójától. Annak sorait
idézve elmondta: a főigazgatót felhívta személyes jó ismerőse,
Foltányi, s segítségét kérte. A kölcsönkapott gépkocsi sofőrjét
Foltányi arra késztette, hogy az adja át a volánt; a helycsere után
történt a baleset. A főigazgató állítása szerint Foltányi a
hivatallal nem áll intézményes kapcsolatban, megbízásokat nem
kapott. Az események menetét rendőri vizsgálattal tisztázzák. A
miniszter a főigazgatót megrovásban részesítette, amiért a
szolgálati gépkocsit külső személynek átadta. Hangoztatta: elvárja a
gépkocsivezető rendőrségi vizsgálattal párhuzamos és azzal arányos
fegyelmi büntetését is.

    A kérdések után Szabad György felolvasta Antall József levelét,
amelyben a miniszterelnök arra kérte a képviselőcsoportok vezetőit,
hogy szerdán 14 órakor kezdjenek egyeztető tárgyalásokat a kormány
tagjaival az év hátralevő jogalkotó munkájáról. (MTI)



1990. november 6., kedd 16:50


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- 363-638: ma már sok véleményt hallottam az autópályadíjról, nekem is erről lenne véleményem. A kedélyek eddig is eléggé fölborzolódtak. Miért nem találnak ki olyan jegyeket, a BKV-hoz hasonlóan, ami rövidebb intervallumra szólnak. Miért nem gondolnak a kis keresetüekre, vagy a nyugdijasokra is. Pl. akinek nyaralója van, és csak azon az úton tudja megközelíteni, az általában csak szezonba megy, miért kellenne ilyen hosszú távra megvennie a jegyet? - Közölni szeretném, hogy a Radványi és a Sugár Ági miért vannak a képernyőn. Két ilyen szörnyeteget még nem láttam. Először is tanuljanak meg beszélni, erről ennyit. Miért nincs a Takács Mari és a Tamási Eszter, aki a nézők kedvence"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD