Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 06.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél az MSZMP tagjaihoz

"A fehérterrorral való ijesztgetést komolyan vevő, - fegyverrel is rendelkező - manipulált személyek hisztériás megnyilvánulásai, dühödt indulatok lágra lobbantására alkalmasak és kiszámíthatatlan következményekkel járhatnak."
SZER, A mai nap:

Szovjet fegyverexport

"...az amerikai felderítés, a szibériai Novoszibirszktől egészen a líbiai Kum Ajtika (?) repülőtérig nyomon követte az első hat gépet leszállító Antonov-22- es óriás szállítógépet. Nemzetvédelmi minisztériumi források pedig arról számolnak be, hogy az új gépek kezelésére máris líbiai pilóták mentek a Szovjetunióba kiképzésre."

Építőművészek állásfoglalása a Bécs-Budapest világkiállításról - sajtótájékoztató (1. rész)

1989. február 14., kedd - A Magyar Építőművészek Szövetségének a Bécs-Budapest világkiállítás helyszínéről kialakított állásfoglalását ismertette keddi sajtótájékoztatóján Borvendég Béla, a szövetség elnöke. Elmondotta, hogy erről a kérdésről széles körű szakmai vitát rendeztek. A Magyar Urbanisztikai Társaság vezetőségével, továbbá szociológusokkal, politológusokkal és más szakemberekkel folytatott elemző vita megerősítette a szövetség vezetőségének korábbi álláspontját, amely szerint a Gazdagrétet továbbra sem tartja a világkiállításra alkalmas helyszínnek. A forgalmi előnyök csak az oda vezetendő metróvonal esetén érvényesülnének, de - a jelenlegi információk szerint - éppen erre a beruházásra nincs egyértelmű garancia.

A vitában elhangzott vélemények szerint a világkiállítás eddigi
előkészületei még nem tártak fel elegendő és megfelelően
szintetizált ismereteket, amelyek alapján megnyugtató döntéseket
lehetne hozni. Így például a költségbecslések egybevetését nagyon
megnehezíti, hogy azok egymástól eltérő szemlélet szerint készültek.
Az eddig összegyűjtött információk alapján azonban a szövetség
vezetősége bizonyítottnak tekinti, hogy a világkiállítás budapesti
helyszínében, arculatában - térbeli rendező szerepe miatt - a Duna
vonala meghatározó jelentőségű. A szövetség által javasolt aquincumi
helyszínt tehát tágabban kell értelmezni. A világkiállítás fő
rendezvényeit és kapcsolódó akcióterületeit a Duna vonalára kell
tehát felfűzni, Aquincumtól a Csepel-szigetig. Ezért részletesen meg
kell vizsgálni a dél-budai és a dél-pesti terület bekapcsolásának
lehetőségeit is, mivel a fejlesztés elősegítené négy egyetem
jelentős fejlődését, és a megoldás valószínűleg beilleszthető a déli
terület közlekedésfejlesztési koncepciójába is.

    A szövetség megítélése szerint a kiállítás helyszíneinek
megválasztása nem közlekedési, még csak nem is kizárólag építészeti
kérdés, hanem olyan terület- és városfejlesztési döntés, amelynek a
főváros legcélszerűbb fejlődési igényeihez, szükségleteihez kell
igazodnia; ezért alapvetően politikai kérdés, s mint ilyen, országos
ügynek tekintendő. Becslések szerint a világkiállítást várhatóan
15-16 millió látogató keresné fel, s egyes időszakokban Budapestnek
naponta 200 ezer vendéget kellene fogadnia. (folyt.köv.)


1989. február 14., kedd 16:44


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- 363-638: ma már sok véleményt hallottam az autópályadíjról, nekem is erről lenne véleményem. A kedélyek eddig is eléggé fölborzolódtak. Miért nem találnak ki olyan jegyeket, a BKV-hoz hasonlóan, ami rövidebb intervallumra szólnak. Miért nem gondolnak a kis keresetüekre, vagy a nyugdijasokra is. Pl. akinek nyaralója van, és csak azon az úton tudja megközelíteni, az általában csak szezonba megy, miért kellenne ilyen hosszú távra megvennie a jegyet? - Közölni szeretném, hogy a Radványi és a Sugár Ági miért vannak a képernyőn. Két ilyen szörnyeteget még nem láttam. Először is tanuljanak meg beszélni, erről ennyit. Miért nincs a Takács Mari és a Tamási Eszter, aki a nézők kedvence"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD