Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 06.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél az MSZMP tagjaihoz

"A fehérterrorral való ijesztgetést komolyan vevő, - fegyverrel is rendelkező - manipulált személyek hisztériás megnyilvánulásai, dühödt indulatok lágra lobbantására alkalmasak és kiszámíthatatlan következményekkel járhatnak."
SZER, A mai nap:

Szovjet fegyverexport

"...az amerikai felderítés, a szibériai Novoszibirszktől egészen a líbiai Kum Ajtika (?) repülőtérig nyomon követte az első hat gépet leszállító Antonov-22- es óriás szállítógépet. Nemzetvédelmi minisztériumi források pedig arról számolnak be, hogy az új gépek kezelésére máris líbiai pilóták mentek a Szovjetunióba kiképzésre."

Robbanás a Budalakknál (1. rész)

1989. február 1., szerda - Robbanás történt szerda délelőtt a Budalakk Festék- és Műgyantagyár 1. számú gyárában, s kiégett, összedőlt egy 800 négyzetméteres üzemcsarnok. A tűzoltóságtól kapott tájékoztatás szerint a baleset következtében ketten, Vidák László 33 éves, és Ma:rtz Pál 42 éves budapesti lakosok életüket vesztették, 15-en megsérültek. Egy súlyos sérültet a Péterfy Sándor utcai kórház-rendelőintézetben ápolnak, hét másikat pedig a Magyar Néphadsereg Központi Kórházába szállítottak a mentők. Hét könnyű sérült segélynyújtás után hazatérhetett.

Az MTI munkatársa délután a helyszínen járt. A romok közül
időnként még füstcsíkok kígyóztak elő, álltak a gyár gépei, az
áramszolgáltatás szünetelt. A megrázkodtatásból éppen csak ocsúdó
emberek tették a dolgukat a baleset helyszínén, s ülésezett a
vállalat, a gyár vezérkara.

    Bényi Győző, a vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy a
lángokat a tűzoltók gyors munkájának köszönhetően rövid idő alatt
sikerült megfékezni, átterjedésüket a környező épületekre
meggátolni. A robbanást követően rövid időn belül kiürítették a
gyárat. A robbanás okozta tragédia a gyár minden dolgozóját mélyen
megrendítette. Az egyedül maradt családokról a vállalat gondoskodik.

    A baleset az ipari zománcfestékeket gyártó üzemépületben
következett be. Ebben az üzemben veszélyes anyagokkal dolgoztak az
emberek, éppen ezért mindent megtettek az üzembiztonság érdekében. A
gépeket, berendezéseket robbanásbiztos motorokkal szerelték fel, az
épület villanyszerelése is robbanásbiztos volt és elszívó rendszert
is működtettek, mindezt annak érdekében, hogy a légtérbe kiszabaduló
oldószergőzök ne okozhassanak balesetet. A tragédia mégis
megtörtént, okát szakemberek vizsgálják. A kár több mint 30 millió
forint. Az üzem az év végéig termelt volna, akkorra készül el
ugyanis az új, világbanki hitelből épített zománcfestékgyár. A régi
üzemben többé már nem indulnak újra a gépek. A romok eltakarítása
csütörtökön kezdődik.

    A vállalatnál a balesetet követően azonnal vizsgáló bizottságot
és válságstábot hoztak létre a gyárak és a központ ott tartózkodó
vezetőiből. A hivatásos szakértők mellett a vállalat szakemberei is
vizsgálatot kezdtek a baleset okáról, hogy a hasonló tragédiát
elkerüljék. A válságstáb feladata az, hogy megtalálják a módját a
kieső termelés pótlásának, egyeztessék termelési kapacitásaikat, s
azt, hogy melyik gyáregység mennyi pluszmunkát tud vállalni.
(folyt.köv.)


1989. február 1., szerda 17:56


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- 363-638: ma már sok véleményt hallottam az autópályadíjról, nekem is erről lenne véleményem. A kedélyek eddig is eléggé fölborzolódtak. Miért nem találnak ki olyan jegyeket, a BKV-hoz hasonlóan, ami rövidebb intervallumra szólnak. Miért nem gondolnak a kis keresetüekre, vagy a nyugdijasokra is. Pl. akinek nyaralója van, és csak azon az úton tudja megközelíteni, az általában csak szezonba megy, miért kellenne ilyen hosszú távra megvennie a jegyet? - Közölni szeretném, hogy a Radványi és a Sugár Ági miért vannak a képernyőn. Két ilyen szörnyeteget még nem láttam. Először is tanuljanak meg beszélni, erről ennyit. Miért nincs a Takács Mari és a Tamási Eszter, aki a nézők kedvence"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD