|
|
|
|
A legújabb Ikarus autóbusz
|
1990. december 11., kedd - Korszerű, versenyképes, várhatóan
itthon is kelendő, új típusú autóbusz mintapéldánya készült el az
Ikarus székesfehérvári gyárában. Az Alfa nevű turistabuszt kedden
mutatták be az érdeklődőknek.
Tervezésével az volt a cél, hogy az immár két évtizede gyártott, 200-as buszcsalád tagjainál korszerűbb, de a 300-as típusoknál olcsóbb járművet készítsenek. Az Alfát igen szigorú biztonsági berrendezésekkel - kipörgésgátló rendszerrel, blokkolásgátló fékkel - szerelték fel. Utastere légkondicionált, az ülések nagy szögben dönthetőek, a csomagtér pedig tágasabb, mint a korábban gyártott típusoké. A mintapéldányba 256 lóerős, Rába-Man motort építettek, de a tervezők felkészültek arra is, hogy a megrendelők igénye szerint DAF, Mercedes, vagy más motorokkal szereljék fel a külsőre is tetszetős autóbuszokat. A karosszériának egyébként egyetlen sajtolt alkatrésze sincs, homlok-, valamint hátfala műanyagból készült. (MTI)
1990. december 11., kedd 16:09
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"Gyors jelentés a hullámhosszak állapotáról, abban a reményben,hogy valami történik is ennek a lehetetlen helyzetnek a megszüntetésére, ami most már napok, vagy hetek óta igy van, de legalább is mióta a nyári időszámítást bevezették.Tehát 6 és 7 között a kizárólag a 4l-es hullámhosszon lehet hallani, tehát sem a 49, sem a 31, sem a 25 méteres hullámhossz nem működik. Egyszerűen nem hallani sem jól, sem rosszul. Azután 7 óra előtt nem 5 perccel, hanem 10 perccel kikapcsolják a 41-est, addigra már a 31-es annyira felerősödik, hogy valamennyire lehetett hallani. Most kizárólag az működik. Ugyanis visszacsavarva 7 óra után a 41-és hullámhosszra azt kell tapasztalni, hogy egyáltalán nem szól."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|