|
|
|
|
Miért késik még mindig a magyar metró gyártása? - Vélemények a gyártóktól és a megrendelőktől (1. rész)
|
1989. december 28., csütörtök - A közelmúltban jelentették be: a jövő év első felében kormányszintű döntés várható a metró Dél-Buda - Rákospalota közötti vonalszakaszának megépítéséről. Ez a már régen napirenden lévő döntés - azon túl, hogy a főváros tömegközlekedésének kritikussá vált helyzetét jelentősen javíthatja - lendületet adhat egy már majdnem ,,halálra ítélt,, fejlesztésnek is. A Ganz Vasúti Járműgyár Rt. és a Ganz Villamossági Művek által ,,megálmodott,, magyar metrókocsiról van szó, amelyből ez idáig mindössze egy prototípus-szerelvény készült el. Ennek hosszan elhúzódó tesztelése jelenleg is folyamatban van a BKV-nál.
A késedelem okairól és a próbafutások tapasztalatairól Tóth József, a BKV Gyorsvasúti Igazgatóság főmérnöke a következőket mondta az MTI-nek: - A két Ganz vállalat, mint nagy hagyományokkal rendelkező járműgyártó, a 80-as évek elején vállalkozott arra, hogy kifejlesztenek egy, a nálunk közlekedő szovjet metrószerelvényeknél sokkal korszerűbb, energiatakarékosabb, s így olcsóbb üzemeltetésű járművet. Ezek egyben referenciául szolgáltak volna a külföldi megrendelők előtt. Csakhogy az eredeti elképzelésekhez képest, amelyek 1984-re jelezték a prototípus elkészültét, a tervezés, majd a gyártás együttesen két évet csúszott. Ami a BKV-t illeti, a próbák során elvégezte azt, amire vállalkozott. Eddig ugyanis a szerelvény 42 ezer kilométert próbafutott, tesztelését rövidesen befejezik. Amennyiben az pozitív eredménnyel zárul, a prototípus-szerelvény tavasszal már utasokat szállíthat. További 50 ezer kilométer futásteljesítmény után pedig megkezdődhet a nullszéria gyártása. A Ganz-vállalkozás ,,tragikumát,, viszont éppen az okozza, hogy jelenleg úgy tűnik, nincs szükség a járművekre. Amikor ugyanis 1987-ben felmerült a kérdés, hogy milyen szerelvények közlekedjenek az új vonalszakaszon, a BKV és a Metrober - figyelembe véve a Ganz-metró körüli bonyodalmakat - kénytelenek voltak biztosra menni, s az újabb szovjet kocsik vásárlása mellett döntöttek. (folyt.köv.)
1989. december 27., szerda 20:05
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
" - Erdélyiné, Gyula, 62-514: Szeretném, amennyiben más néző kérésével ís egyezne kérésem, a Ki fizeti a révészt c. TV-sorozatot szíveskedjenek megismételni.
- 848-441: Nem birom már ki az adás végéig, köszönteni szeretném a Törőcsik művésznőt, akinek hódolója vagyok. Én egy idősebb nagymama vagyok de csodálom őt, még ebben a régi filmjében is. hogy szólnia sem kell, csak a nézésével. Csodálatos. Szeretném Őt köszönteni.
- A folyton folyvást c. műsort ne részletekben adják le, hanem egész filmeket adják le. Pl. úgy mint a Gregory Peck sorozatot. Miért éjjelre kerülnek a jó filmek. Aki reggel kel, az nem tudja megnézni."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|