|
|
|
|
Az SZDSZ szerint az átmenetről folytatott tárgyalásokat a referendummal a nép zárta le (1. rész)
|
1989. november 18., kedd - A népszavazást követően kialakult helyzettel kapcsolatos SZDSZ-álláspontot tisztázta Haraszti Miklós ügyvivő az MTI munkatársának adott keddi nyilatkozatában. Elmondta: a Szabad Demokraták Szövetsége elfogadhatónak tartja, hogy a szabad parlamenti választásokat követően az új Országgyűlés módosítsa a köztársasági elnök megválasztásának módját, és az államfőt a nép közvetlenül válassza meg. Ehhez azonban az is szükséges, hogy a köztársasági elnök jogkörét a választás módjához igazítsák.
A szabad demokraták ugyanis úgy vélik, hogy a november 26-i népszavazáson az első kérdésre adott válaszok szoros eredménye miatt megfontolandó lenne egy ilyen lépés. A kezdeményezők által megfogalmazott kérdés és az Országgyűlés által jogilag kifogásolható módon hozzáfűzött magyarázat összekapcsolása következtében két kérdés - a választás ideje, illetve módja - mosódott össze. Az ugyan egyértelműnek tűnik, hogy az igennel szavazók a szabad parlamenti választások után kívánják az államfő megválasztását - hangsúlyozta Haraszti Miklós. Feltételezhető azonban, hogy a nemmel szavazók egy része is egyetértett a hatalomátmentés megakadályozásával, és csupán azért szavazott így, mert maga akar köztársasági elnököt választani. Mindezt figyelembe véve tartják a szabad demokraták megfontolandónak a közvetlen elnökválasztás kérdését, ám erről döntést véleményük szerint csak az új Országgyűlés hozhat. A továbbiakban hangsúlyozta: a népszavazás elsődleges célja az volt, hogy az akadályok eltávolításával megteremtse a lehetőséget a szabad parlamenti választások kiírására. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy a jelenlegi Országgyűlés mondja ki feloszlatását, és december 18-án kezdődő ülésszakán március 18-ára írja ki a parlamenti választásokat. A referendum bebiztosította az ellenzék eredeti koncepciójának győzelmét is. Nevezetesen azt, amit az EKA összes tagja a háromoldalú tárgyalásokon a szeptemberi csonka megállapodásig képviselt, miszerint a legfontosabb cél: a békés átmenet során hatalomátmentés nélkül elvezetni az országot a szabad parlamenti választásokig. A népszavazás azt is bebizonyította, hogy nem alakult ki teljes konszenzus a háromoldalú tárgyalásokon született megállapodás körül, és az elnökválasztás destabilizáló tényező lett volna. (folyt.köv.)
1989. november 28., kedd 17:56
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
" - Erdélyiné, Gyula, 62-514: Szeretném, amennyiben más néző kérésével ís egyezne kérésem, a Ki fizeti a révészt c. TV-sorozatot szíveskedjenek megismételni.
- 848-441: Nem birom már ki az adás végéig, köszönteni szeretném a Törőcsik művésznőt, akinek hódolója vagyok. Én egy idősebb nagymama vagyok de csodálom őt, még ebben a régi filmjében is. hogy szólnia sem kell, csak a nézésével. Csodálatos. Szeretném Őt köszönteni.
- A folyton folyvást c. műsort ne részletekben adják le, hanem egész filmeket adják le. Pl. úgy mint a Gregory Peck sorozatot. Miért éjjelre kerülnek a jó filmek. Aki reggel kel, az nem tudja megnézni."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|