|
|
|
|
A Vasutasok Szakszervezete mozdonyvezetői tagozatának
közleménye (1. rész)
(OS)
|
1990. január 15., hétfő - A Vasutasok Szakszervezete mozdonyvezetői tagozatának ügyvivő bizottsága szükségesnek tartja, hogy összefoglalja és a nyilvánosság elé tárja a mozdonyvezetők követeléseiről folytatott érdekvédelmi tárgyalások és a mozdonyvezetői figyelmeztető sztrájk tapasztalatait, valamint értékelje a mozdonyvezetők fellépésével kapcsolatos különböző véleményeket és reakciókat.
1. Mindenekelőtt leszögezi, hogy a mozdonyvezetői követelések nyomatékosítására a figyelmeztető sztrájkot a tagozat küldöttközgyűlése a saját szuverén döntése alapján hirdette meg. Megállapítja, hogy a figyelmeztető sztrájk szervezetten, fegyelmezetten, az érintettek teljes körű részvételével zajlott le. A sztrájk megmutatta, hogy a mozdonyvezetők egységes, jól szervezett erőt képviselnek, és érdekeik védelmében bármilyen törvényes eszköz igénybe vételére képesek.
Az ügyvivő bizottság köszönetét fejezi ki mindazon vasutas és vasúton kívüli dolgozóknak, dolgozói csoportoknak és szakszervezeteknek, akik szolidaritást nyilvánítottak a mozdonyvezetők akciójával. Megköszöni az utazóközönség türelmes, megértő, helyenként szolidáris magatartását, a sajtónak az érdeklődést és objektív tájékoztatást. Ugyanakkor elutasítja a sztrájkot elítélő megnyilatkozásokat, valamint azt a beállítást, hogy a mozdonyvezetők figyelmen kívül hagyják a többi vasutas érdekeit, és követeléseiket a többiek rovására akarják érvényesítetni. A tények ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét bizonyítják. A sztrájk az egész vasút és a teljes vasutasság gondjaira irányította rá a figyelmet, és alkalmat adott arra, hogy a közvélemény széles körben megismerkedjen ezekkel a gondokkal. A sztrájkot megelőzően a MÁV vezetőivel és a különböző kormányszervekkel folytatott egyeztető tárgyalásokon is többször hangsúlyt kapott, hogy a mozdonyvezetők bérkövetelésének rendezésével egyidejűleg a vasutasság általános bérelmaradását is rendezni kell, mert ellenkező esetben a különböző vasutas rétegek egymást követő fellépései következtében folyamatos vasutassztrájk állapota idézhető elő.
Az kétségkívül igaz, a mozdonyvezetők nem szabhatják meg a vasút vezetőinek, hogy a követeléseiket milyen forrásból teljesítik, ezért fennállhat annak a veszélye, hogy az csorbítaná a többiek érdekeit. Az ilyen szándékot azonban megakadályozhatja a vasutasok közös fellépése, amiben természetesen a mozdonyvezetők is részt vállalnának. (folyt. köv.)
1990. január 15., hétfő 19:49
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
" - Erdélyiné, Gyula, 62-514: Szeretném, amennyiben más néző kérésével ís egyezne kérésem, a Ki fizeti a révészt c. TV-sorozatot szíveskedjenek megismételni.
- 848-441: Nem birom már ki az adás végéig, köszönteni szeretném a Törőcsik művésznőt, akinek hódolója vagyok. Én egy idősebb nagymama vagyok de csodálom őt, még ebben a régi filmjében is. hogy szólnia sem kell, csak a nézésével. Csodálatos. Szeretném Őt köszönteni.
- A folyton folyvást c. műsort ne részletekben adják le, hanem egész filmeket adják le. Pl. úgy mint a Gregory Peck sorozatot. Miért éjjelre kerülnek a jó filmek. Aki reggel kel, az nem tudja megnézni."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|