Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 04.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Panoráma

"Magyarországon a független közvéleménykutatók által végzett felmérés azt mutatta ki, hogy az emberek 35 százaléka szavazna továbbra is az MSZMP-re, 51 százalékát a szavazatoknak a függetlenek kapnák. Szenté Péter pontosan azt hangsúlyozta ebben, hogy ez az 51 százalék erősen megoszlana a különböző új szerveződések között, és ha például Magyarországon egy angol típusú választási rendszer lenne érvényben, akkor az MSZMP változatlanul kormányt alakíthatna."

Aerocaritas-sajtótájékoztató (1. rész)

1989. november 22., szerda - Az Aerocaritas 1990-ben már négy autópályán - az M1-esen, az M3-ason, az M5-ösön és az M7-esen - kívánja ellátni sürgősségi közúti és légi mentőszolgálatát - közölték azon a sajtótájékoztatón, amelyet szerdán tartottak a Magyar Újságírók Országos Szövetsége székházában.

A karitatív alapon működő helikopteres mentőegyesületet nyolc
hónapja 25 szegedi orvos, jogász, közlekedési szakember alapította
az országutakon bekövetkezett balesetek rászorulóinak gyors
mentésére. Célul tűzték ki, hogy ötéves program keretében
Magyarország nyolc egyszámjegyű útvonalán, kezdetben tavasztól
őszig, majd folyamatosan, egész évben üzemelő elsősegélynyújtó
rendszert hoznak létre. Először az autópályákon és autóutakon, majd
a többi útszakaszon is földi elsősegélybázisokat alakítanak ki, ahol
baleseti beavatkozásra képes gépkocsik és kéttagú személyzet
állomásozik. Emellett helikopter áll készenlétben, amely hívásra
azonnal a baleseti helyszínre indul. Egy repülőgép pedig figyelő
szolgálatban cirkál reggeltől estig az útvonal felett.

    A program megvalósítását ez év tavaszán az M1-es autópályán
kezdték, három földi állomással, a MÉM Repülőgépes Szolgálattól
bérelt Wilga típusú motoros figyelő repülőgéppel, illetve egy MD 500
E Hughes amerikai helikopterrel. A 101 ügyeleti napon öszesen 228
esetben nyújtottak segítséget, 243 sérültet gondoztak, s 17
alkalommal mentettek életet.

    Az Aerocaritas munkatársai önkéntesek, csak költségtérítést
kapnak, munkabért nem. A társaság munkáját mintegy 2 millió forintos
tőkével kezdte, amelyet az Országos Közlekedésbiztonsági Tanács és a
Kereskedelmi Minisztérium biztosított. A nyáron életrehívott
Aerocaritas Alapítvány csekkszámlájára (Postabank: 219-98636/00235)
folyamatosan érkeznek a támogatások, amelyeket az újságárusoknál,
postahivatalokban megvásárolható 100 forintos pártolótagsági
igazolvány összege egészít ki. Ez teszi lehetővé, hogy a programot
folytatni tudják. Eszerint tavasszal, a négy autópályán földi
elsősegélynyújtó helyekkel, légi figyelőszolgálattal, helikopterrel
lesznek jelen. Bevezetik - a Tűzoltóság Országos Parancsnoksága
segítségével - a műszaki sürgősségi elsősegélyt, ugyanis a roncsolt
autókban lévőkhöz sok esetben nehezen férnek hozzá. (folyt.köv.)


1989. november 22., szerda 15:21


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

" - Erdélyiné, Gyula, 62-514: Szeretném, amennyiben más néző kérésével ís egyezne kérésem, a Ki fizeti a révészt c. TV-sorozatot szíveskedjenek megismételni. - 848-441: Nem birom már ki az adás végéig, köszönteni szeretném a Törőcsik művésznőt, akinek hódolója vagyok. Én egy idősebb nagymama vagyok de csodálom őt, még ebben a régi filmjében is. hogy szólnia sem kell, csak a nézésével. Csodálatos. Szeretném Őt köszönteni. - A folyton folyvást c. műsort ne részletekben adják le, hanem egész filmeket adják le. Pl. úgy mint a Gregory Peck sorozatot. Miért éjjelre kerülnek a jó filmek. Aki reggel kel, az nem tudja megnézni."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD