Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 04.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Panoráma

"Magyarországon a független közvéleménykutatók által végzett felmérés azt mutatta ki, hogy az emberek 35 százaléka szavazna továbbra is az MSZMP-re, 51 százalékát a szavazatoknak a függetlenek kapnák. Szenté Péter pontosan azt hangsúlyozta ebben, hogy ez az 51 százalék erősen megoszlana a különböző új szerveződések között, és ha például Magyarországon egy angol típusú választási rendszer lenne érvényben, akkor az MSZMP változatlanul kormányt alakíthatna."

Levél Uj-Delhiből, 2. rész

És mit szólhatna a derék magyar rendőr, ha meglátná a
visszapillantótükör nélküli, máladozó gumiabroncsú, négy-öt méter
magasan megrakott teherautót, amelynek elülső ablakat hindu szentek
matricái és művirágfűzérek sorai fedik be, nehogy a vezető
véletlenül is zavartalanul lássa, mi történik előtte az úton? Vagy
ha örjítő sebességgel, mindenkit és mindent félresodorva,
kikanyarodna elé a delhi utcák gyilkos réme, a vészesen ingó és a
megállókban alig lassító utasszállító autóbusz, a nyitott ajtajaiból
kilógó emberfürtökkel? És hát ha meglátná a mindenhová
odaszemtelenkedő, furakodó, a forgalommal szemben haladó háromkerekű
autóriksát, az indiai utak motorizált fémcsótányát? Vagy az országút
háromnegyedét elfoglaló, kényelmesen poroszkáló, este is
kivilágítatlan teve- és bivalyvontatta kordét? A belső sávban
fütyürészve bűvészkedő biciklistát? Mert bizony nem kirívó
jelenségekről van szó, hanem a hétköznapi összképről.

    Nem csoda, hogy az ázsiai országban évente több mint
negyvenezren veszítik életüket közlekedési balesetekben. A tízezer
gépkocsira jutó halálos balesetek számát tekintve India világelső.
Sok minden belejátszik ebbe. Például az országutak állapota: hiába
szeli át az országot 32 000 kilométer hosszúságú ,,sztráda,,, az
aszfaltozott utak többnyire keskenyek, hepehupásak és veszélyesek.

    Emellett az úthálózat bővülése távolról sem tartott lépést a
járművek szaporodásával. Ma az országban közel ötmillió személyautó,
tehergépkocsi és autóbusz fut - igaz, nemzetközi összehasonlításban
kevés. A szakértők azonban a balesetek többségéért az embereket
okolják, a közlekedési kultúra hiányát, a nagyfokú felelőtlenséget,
az önzést. Vezetői jogosítványt gyakorlatilag az szerez, aki akar,
szinte vizsgakövetelmény nélkül: már nem kelt feltűnést a Marutin
száguldozó tinédzserek csapata. A járművek műszaki ellenőriztetése
nem létezik. És ami a legszomorúbb - a vezetők zöme a legalapvetőbb
közlekedési szabályokra is fittyet hány. Az ön- és másokat csonkító
fegyelmezetlenség mellett magyarázat az anarchiára: felmérések
szerint még a ,,hivatásos,, gépkocsivezetők javarésze sem ismeri
kellőképpen a szabályokat, vagy pedig egyszerűen rosszul lát. Nem
csoda hát, hogy a nagyobb, a gyorsabb és az erősebb jármű az úr az
indiai utakon, emberéletek árán is. +++

Rácz Péter (Új-Delkhi) MTI-Press


1989. január 30., hétfő 13:02


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

" - Erdélyiné, Gyula, 62-514: Szeretném, amennyiben más néző kérésével ís egyezne kérésem, a Ki fizeti a révészt c. TV-sorozatot szíveskedjenek megismételni. - 848-441: Nem birom már ki az adás végéig, köszönteni szeretném a Törőcsik művésznőt, akinek hódolója vagyok. Én egy idősebb nagymama vagyok de csodálom őt, még ebben a régi filmjében is. hogy szólnia sem kell, csak a nézésével. Csodálatos. Szeretném Őt köszönteni. - A folyton folyvást c. műsort ne részletekben adják le, hanem egész filmeket adják le. Pl. úgy mint a Gregory Peck sorozatot. Miért éjjelre kerülnek a jó filmek. Aki reggel kel, az nem tudja megnézni."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD