|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
Taxis tüntetés - Fejlemények
|
1990. október 25., csütörtök - A fővárosi taxis tüntetésben
részt vevők még a késő éjszakai órákban is csaknem teljesen
megbénították Budapest közlekedését. A Budataxi diszpécserétől éjjel
fél 12-kor kapott tájékoztatás szerint a Parlament előtt még mindig
több száz taxis várakozott, a megmozdulásban részt vevő sok száz más
társuk pedig a budapesti hidak pesti, illetve budai oldalán foglalt
el ,,hídfőállást,,, megakadályozva a járművek hídra hajtását. Éjfél
előtt a Petőfi- és a Szabadság-híd volt még többé-kevésbé járható, a
többi Duna-hídon nem lehetett átjutni.
Az ilyenkor máskor már jobbára néptelen főútvonalak zsúfoltak voltak, sok helyütt véglegesen megrekedt, állt a kocsisor. A forgalmi helyzetet tovább bonyolította, hogy sok autós még az benzinár-emelés érvénybelépése előtt fél órával is az utolsó olcsóbb tankolásra várva állt sorba, ezért a budapesti benzinkutak környékén több száz méteres kocsisorok nehezítették, esetenként tették lehetetlenné a közlekedést.
Szemtanúk szerint több helyütt éles szóváltás alakult ki a hazajutni, vagy benzint szerezni igyekvő autósok és a forgalmat eltorlaszoló taxisok között, bár abban végül mindenütt egyetértettek az alkalmi ,,gyűlések,, résztvevői, hogy a benzinár-emelés valamennyiüket sújtja. A rendőrség egy-egy, különösen nagy fennakadást okozó forgalmi dugóban megpróbált közbeavatkozni, ám a megmozdulásban részt vevők elszántságról tanúskodó, indulatos fellépése nyomán a rendőrjárőrök kénytelenek voltak elállni szándékuktól. Így például kölcsönös fenyegetőzésekkel tarkított, már-már a lincshangulatot jelző utcai vitáról érkezett hír a Szent István körút Margit-hídhoz közeli szakaszáról - a körúton egyébként egészen a Marx térig teljesen leállt a forgalom -, de tettlegességig, információink szerint, sehol sem fajult a túlfűtött hangulat.
A taxisok, akik CB-, illetve URH-rádióhálózatukon folyamatosan kapcsolatot tartottak egymással, mindenütt úgy nyilatkoztak: a benzinár-emelés visszavonásáig folytatják akciójukat. (MTI)
1990. október 25., csütörtök 23:52
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|