|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (1. rész)
|
1990. augusztus 7. kedd (MTI) - Ötödik éve nem múlik el augusztus anélkül, hogy ne rendezzenek nagy érdeklődéssel kísért Forma-1-es autós gyorsasági világbajnoki futamot a Hungaroringen. A száguldó cirkusz mezőnye e hét végén látogat Magyarországra, hogy a csapatok, vagyis a márkák és a pilóták az 5. Magyar Nagydíj keretében világbajnoki pontokért küzdjenek.
Ha nem jön közbe semmi, akkor 19 csapat képviseletében 35 versenyző próbál szerencsét. Kilenc pilótának már a péntek reggeli egyórás előselejtezőn apait-anyait bele kell adnia, hiszen közülük csak négyen folytathatják a küzdelmeket. A pénteki és a szombati szabad- és időmérő edzéseken harmincan róhatják majd a köröket a 3968 méter hosszú, 19 kanyarral nehezített pályán, viszont a vasárnapi rajtnál már csak a 26 legjobb versenyző sorakozhat fel a 77 körös megméretéshez.
x x x
A pénteken 8 órakor kezdődő előselejtezőn a következőknek kell részt venniük az előselejtezőn: Olivier Grouillard (francia, Osella), Gabriele Tarquini (olasz, AGS), Yannick Dalmas (francia, AGS), Nicola Larini (olasz, Ligier), Philippe Alliot (francia, Ligier), Bertrand Gachot (belga, Coloni), Roberto Moreno (brazil, EuroBrun), Claudio Langes (olasz, EuroBrun) és Bruno Giacomelli (olasz, Life Racing). Közülük talán Larini és Alliot, valamint Grouillard és Dalmas a legesélyesebb a továbbjutásra.
x x x
Az eddig megrendezett kilenc vb-futam során a pilóták közül 16-an, a csapatok közül tízen iratkoztak fel a pontszerzők közé: előbbieknél 48 ponttal a brazil Ayrton Senna, utóbbiaknál 77-tel a McLaren az éllovas.
x x x
Ebben az esztendőben még csak három versenyző tudott futamot nyerni: Senna és a francia Alain Prost 4-4 alkalommal diadalmaskodott, míg az olasz Riccardo Patresét egy ízben intették le elsőként. Ami pedig a magyarországi futamokat illeti: az első három évben brazil győzelem született Nelson Piquet két- és Ayrton Senna egy bravúros száguldása révén, míg legutóbb a brit Nigel Mansell végzett az első helyen. x x x (folyt.köv.)
1990. augusztus 7., kedd 12:58
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|