|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
A szükségesnél 2.
|
Évi két ülés megtartása látszik célszerűnek, - a tavaszit a napokban tartották meg.
- Összefoglalná, mi várható 1990-ben?
- Ami az autópálya-építést illeti: elkészült az M0-ás déli szakasza a 6-os és az M5-ös út között és megkezdhetők a kisajátítások a fővárost elkerülő körgyűrű építésének második szakaszát jelentő munka, a 6-os út és az M1-es autópálya közötti területen. Tatabányától 45 kilométernyit közelítünk Győrhöz az M1-es továbbépítésével, s igen költséges előkészítést is végzünk ugyancsak az M1-es győri elkerülő szakaszához, valamint a Győrtől az országhatárig húzódó nyomvonalon. Emellett megkezdődik az M5-ös kecskeméti elkerülő szakaszának a tervezése. A fő közlekedési utak közül a 6-os út fővárosi bevezető szakaszának előkészítése és a 3-as Mezőkövesdet elkerülő gyűrűjének építése kezdődik. Folytatódik a 4-es út Debrecenbe bevezető szakaszának kialakítása, a 47-es Szeged és Algyő közötti másfél kilométeres négysávos szakasza pedig megépül az idén. Hozzáfogunk a főváros aglomerációs úthálózatának korszerűsítéséhez, a 2-es út Vácot elkerülő szakaszának, valamint a 4-es fővárosi bevezető szakasza és az M5-ös összeköttetésének megtervezéséhez. Még mindíg az útépítésnél maradva: 1990-ben 26 öszekötő, illetve bekötő út építése folyik majd országszerte, újabb 100 kilométernyi kerékpárúttal 500 kilométerre nő ennek az úttípusnak a hossza. Több nagy hidat is átadunk az idén: az M0-ás I. szakaszának két Duna-hídját, valmint a Berettyó- és a bajai Duna-hidat. Folytatjuk a szolnoki Tisza-híd építését. A 7-es úton, Fonyódnál és a 70-esen Velencén gyalogos aluljáró javítja majd a forgalom biztonságát, Kisvárdán viszont a közúti fogalmat fogja segíteni a felüljáró átadása.
- Mennyibe kerül mindez?
- Felemészti az útalap rendelkezésére álló összegnek több mint 40 százalékát, 5,6 milliárd forintot. Mivel összesen 12,3 milliárddal gazdálkodhatunk, az utak fenntartására és üzemeltetésére 6,7 milliárd forint marad. Ez több, mint tavaly, de 4-5 milliárddal kevesebb a szükségesnél. Így csak a korábbi gyakorlat folytatására van lehetőségünk, vagyis az útfelújítások során sok helyen csak vékony védőréteget tudunk felvinni a javítandó úttestre. Így persze nem számíthatunk 6-8 éves szünetre az újabb javításig. Legföljebb 2-3 évet bir az így felújított útfelület.
Az útfenntartáshoz szükséges összeget a közúti igazgatóságok szigorúan normatív alapon, az utak állapotát és a feltételek számítógépes értékelését is figyelembe véve kapják. (folyt.)
1990. április 3., kedd 14:03
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|