|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
Az Ipari Minisztérium véleménye a leendő személygépkocsi-
gyártási kooperációkról (1. rész)
|
1990. január 12., péntek - Mind a General Motors, mind a
Suzuki vegyesvállalat alapítási törekvései jelentősek Magyarország
számára, mert mindkettő működő tőkét hoz be az országba egy korszerű
ipari ágazatban, emellett enyhítenek a következő évek
foglalkoztatási gondjain, amikor is az ismert szaldóproblémák miatt
piacaink szűkülnek a KGST-országokban. Ugyanakkor ezek a
fejlesztések összhangban vannak szerkezetátalakítási
törekvéseinkkel, mivel a feldolgozóiparban, ebben a tipikusan
versenyágazatban valósulnak meg - mondotta Sós Gyula ipari
miniszterhelyettes az MTI munkatársának. Mint ismeretes, az elmúlt
napokban a Suzuki japán autógyár közzétette, hogy Magyarországon
személygépkocsi összeszerelő vegyesvállalatot hoz létre, és
ismeretessé váltak az amerikai General Motors magyarországi
vegyesvállalat alapítási törekvései.
Sós Gyula hangsúlyozta, hogy az Ipari Minisztérium már évek óta tanulmányozza, milyen lehetőségek vannak a személygépkocsik gyártására, illetve összeszerelésére Magyarországon. A napjainkban közismertté vált vegyesvállalat alapítási szándékokat alapvetően a vállalkozók, vagyis az érintett vállalatok ügyének tekinti az Ipari Minisztérium. Az ipari tárca szakemberei azonban jelenleg is folyamatosan figyelemmel kísérik a tárgyalásokat, és a vállalkozások közgazdasági szabályozási feltételrendszerét egyeztetik a társ főhatóságokkal.
Az iparpolitika oldaláról megközelítve mindkét tervezett beruházás hasznosnak ítélhető meg, a két fejlesztés inkább kiegészíti, mint zavarja egymást. A General Motors-Rába Magyar Vagon- és Gépgyár tervezett együttműködés előnye, hogy a legértékesebb járműfőegység, a motor gyártását célozza meg évi 100-200 ezres mennyiségben, amely optimális üzemméretet biztosít a gyártáshoz. A GM-Rába tervezett vegyesvállalat egyértelműen a General Motors többségi részesedésével jönne létre, és a gyártott 1.400-1.600 köbcentis motorok döntő többségét visszavásárolja a tervek szerint a GM. Így a GM-Rába vegyesvállalat esetében - a motorok visszavásárlása miatt - a konvertibilis devizaegyensúllyal nem lehet gond. Emellett a General Motors olyan gépsorokat fog telepíteni, amelyek hosszú távon biztosítják a vegyesvállalat termékeinek, azaz a személygépkocsi motoroknak a magas műszaki színvonalát és versenyképességét. (folyt. köv.)
1990. január 12., péntek 16:39
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|