|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
Sajtótájékoztató a Suzuki személygépkocsik magyarországi
gyártásáról
|
1990. január 9., kedd - A Suzuki személygépkocsik magyarországi gyártásáról tájékoztatták kedden délelőtt az újságírókat az Állami Fejlesztési Intézet épületében. Elmondották: a személygépkocsikat az Autókonszern Rt, a Suzuki, a japán C. Itoh és az IFC (a világbank leánybankja) alapította vegyesvállalat fogja gyártani. A beruházást Esztergom térségében közel 30 hektáros területen kezdik meg. A vegyesvállalat az egyliteres és az 1,3 literes Suzuki Swift személygépkocsi összeszerelését végzi majd. A tervek szerint az első kocsit 1992. második felében szerelik össze, és 1995-re szándékoznak felfuttatni a termelést. Ekkor a vegyesvállalat mintegy 50 ezer japán személygépkocsi összeszerelését végezné hazánkban. (MTI)
1990. január 9., kedd 11:26
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Sajtótájékoztató a Suzuki személygépkocsik magyarországi
gyártásáról (1. rész)
|
1990. január 9., kedd - A Suzuki személygépkocsik
magyarországi gyártásáról tájékoztatták kedden az Autókonszern
képviselői az újságírókat az Állami Fejlesztési Intézet épületében.
Mint a sajtótájékoztatón elmondották: hamarosan aláírják azt az
alapmegállapodást, amelynek értelmében 10 milliárd yen (mintegy 70
millió dollár) alaptőkével létrehozandó vegyesvállalat fogja
összeszerelni a japán személygépkocsikat hazánkban. A
vegyesvállalatban magyar részről az Autókonszern Rt., japán részről
a Suzuki és a C. Itoh kereskedőház, valamint az IFC (a Világbank
szakosított leánybankja) vesz majd részt.
A 20 milliárd yenes beruházást Esztergom térségében, közel 30 hektáros területen kezdik meg. A vegyesvállalatnál az 1000 köbcentis és az 1300 köbcentis Suzuki Swift személygépkocsikat szerelik össze, a tervek szerint az első kocsit 1992 második felében. A termelést 1995-re szándékoznak felfuttatni, ekkor a vegyesvállalat mintegy 50 ezer japán személygépkocsit szerelne össze hazánkban.
A tervek szerint az alkatrészek gyártásában kezdetben 20 százalékkal vesz részt a vegyesvállalat, emellett további 30 százalékot más magyar cégek fognak gyártani. A magyar alkatrészbeszállítás arányát fokozatosan növelik, 70 százalékra.
A sajtótájékoztatón elmondották, az Autókonszern Rt. szervezés alatt áll. Eddig 21 pénzintézet és gyártócég (elsősorban azok, akik a gépkocsik összeszerelésében beszállítóként érdekeltek) jegyeztek részvényeket. A leendő vegyesvállalatból az Autókonszern részesedése, induláskor, körülbelül kétmilliárd forint lesz. A tervek szerint a Suzuki cég és a C. Itoh kereskedőház további vegyesvállalatokat fog létrehozni Magyarországon, ezek szintén a személygépkocsigyártás háttériparának megteremtését segítik elő. (folyt.köv.)
1990. január 9., kedd 15:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Sajtótájékoztató a Suzuki személygépkocsik magyarországi
gyártásáról (2. rész)
|
Mint elmondották, a tervek szerint az első időszakban az összeszerelt 50 ezer személygépkocsiból Magyarországon 30 ezret értékesítenének, később, a 90-es évek vége felé, amikor a leendő gyár mintegy 100 ezer Suzuki személygépkocsit gyárt majd, 40 ezret adnának el itthon.
Az autók árát - 1989-es árakon - a következőképpen kalkulálták: az 1000 köbcentis Suzuki Swift-é: 385 ezer forint, az 1300 köbcentisé: 425 ezer. A Nyugat-Európába exportált kocsik után - jelenlegi árakon számítva - mintegy 80 millió dolláros bevételre számítanak. (MTI)
1990. január 9., kedd 15:13
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|