|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
A Pedagógusok Demokratikus Szervezetének kongresszusa
|
1989. október 21., szombat - Autonóm, független iskolákat akar a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete. A ma is érvényesülő tanácsi, művelődési minisztériumi irányítási forma megszüntetése - a szakszervezet szerint - legalább annyira fontos, mint a pedagógusok fizetésének rendezése. Ezekről az alapelvekről is véleményt cserélnek a szervezet szombaton délelőtt, Budapesten megkezdett első kongresszusán.
A kétnapos rendezvényen a múlt év végén megalakított független szakszervezet megvitatja, illetve véglegesíti az előterjesztett programtervezetet, az oktatáspolitikai koncepciót, az alapszabály-tervezetet, s ezután tisztségviselőket is választanak. A szakszervezet az oktatást sajátságos szolgáltatásként fogja fel. Szerintük elsősorban e szolgáltatást megrendelőknek - így a diákoknak, szülőknek - kell bizonyítaniuk módszerük helyességét. Javasolják, hogy az iskolák felügyeletét választott testületek lássák el. Ezekben az iskolaszékeknek nevezett testületekben helyet kapnának az adott település lakói, a helyi önkormányzatok, társadalmi szervezetek képviselői. Az iskolák önállóan döntenének oktatási módszerükről, s csak ennek eredményességét lehetne tőlük számon kérni az országosan meghatározott vizsgakövetelményekkel. E követelményrendszer kidolgozása a Művelődési Minisztériumon kívül a tudományágak, a pedagógus közösségek, a társadalmi kontrollt gyakorló szervezetek képviselőinek feladata is. A szakmai szempontok érvényesítését jól szolgálhatják a tanári szakegyesületek. Ilyen egyesületet alakítottak már a történelemtanárok. A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete szerint sokszínű iskolarendreszerre van szükség. Ebben meghatározó szerepet tölthet be az állami oktatás, de helyet kaphatnak mellette az egyházi, a magán, az alapítványból működő vagy az egyesületi intézmények is. (MTI)
1989. október 21., szombat 12:02
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|