|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Glatz Ferenc művelődési miniszternek (OS)
|
1989. május 23., kedd - Tisztelt Miniszter Úr A Magyar Demokrata Fórum falutagozatának ménfőcsanaki csoportja felhívja a Miniszter Úr figyelmét a következőkre. Növelni kell a kis települések szellemi erejét és önállóságát. Ennek érdekében: - a legkisebb településen is vissza kell állítani az iskolai oktatást, legalább az első négy osztály tekintetében; - népfőiskolákat kell haladéktalanul szervezni, és azokon a falu emberét érdeklő gazdasági és politikai témákban ismeretterjesztést és oktatást végezni. Törekedni kell a falu hagyományos emberformáló erkölcsi értékeinek visszaállítására. Ennek eszköze: - a hitoktatás is, amelyhez az iskola biztosítson tantermet; - új tantárgyként - vallástól függetlenül - viselkedés és erkölcstan oktatása az általános iskolában. Az utóbbi időben hallottunk olyan véleményt, hogy a falurombolás nálunk Magyarországon előbb megkezdődött, mint Erdélyben. Valóban a kis falvak sora, ahonnan fokozatosan kivonult az iskola, a tanács stb. szellemi vezető erő nélkül maradt. Ennek káros hatását az élet igazolta. Az sem közömbös, hogy a kis emberpalánták szűkebb környezetük vigyázó és még talán mai is fegyelmező szeme előtt élhetik kisiskolás korukat, vagy szomszéd települések idegenebb világába kényszerülnek. Egy igazi néptanító jelenléte a faluban, közvetlenebb kapcsolata az adott esetben kisebb létszámú, akár összevont osztályokkal, többet érhet a túlzsúfolt körzetesített iskolák ,,korszerűségénél,,. A hitoktatás fakultatív tárgyként a tanrendbe beépítve (például a hatodik óraként) teljesen magától értetődő, normális kívánság. A vallástól független viselkedés- és erkölcstan oktatása gyermekeink megfelelő lelki, magatartásbeli fejlődését, jellemük szebbé válását segíthetné elő. A népfőiskolák megszervezéséhez a minisztériumnak anyagi támogatást kell biztosítani. Ezen gondolatok további részletesebb kifejtésétől eltekintve kérjük Tisztelt miniszter urat, hogy támogassa a magyar falu megújulását és jogkörénél fogva segítse elő programunk idézett pontjaiban foglaltak teljesülését. (OS)
1989. május 23., kedd 17:58
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|