|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
Újabb korlátozások a debreceni repülőtéren - a lakosság a katonai repülések betiltását követeli (1. rész)
|
1989. május 12., péntek - A szovjet katonai repülőtér okozta zajok csökkentése érdekében hétfőtől további korlátozó intézkedéseket léptetnek életbe Debrecenben. Erről pénteken hosszan tartó vita után állapodtak meg a repülőtér környékén élő lakosság, a Honvédelmi Minisztérium, az érintett szovjet katonai repülőtéri parancsnokság és a Debreceni Városi Tanács képviselői.
Az előzményekhez tartozik, hogy május 7-én, vasárnap a repülések okozta zaj csökkentésének lehetőségeiről viharos hangulatú lakossági gyűlést rendezett a Magyar Demokrata Fórum helyi szervezete. A lakosság ott jelen lévő több mint 300 képviselőjével akkor nem sikerült megállapodásra jutni, csupán annyiban, hogy egy héten belül tárgyalóasztalhoz ülnek, s igyekeznek közelíteni az eltérő álláspontokat. Így került sor pénteken a katonai repülőtér közelében lévő óvodában az újabb megbeszélésre. A több mint 4 órán át tartó tanácskozás idején mintegy 200 helyi lakos várakozott az óvoda előtti útszakaszon, stranszparenseken követelte a katonai repülések beszüntetését. Schmidt István vezérőrnagy, a Magyar Néphadsereg repülőfőnöke bejelentette, hogy hétfőtől tovább korlátozzák a szovjet katonai repüléseket. Ennek megfelelően reggel 6 óra előtt semmilyen gép nem szállhat fel Debrecenben; a kiképző repülések mindig 7 óra után kezdődnek, s csak a hét három napján: hétfőn, szerdán és pénteken. Amennyiben e napok valamelyike ünnep, akkor nem lesz repülés. További korlátozás, hogy két gépnél több nem repülhet kötelékben. A helikopterek ezentúl elkerülik a várost, s e harci gépeket még az idén áthelyezik másik repülőtérre. Éjszaka a leszállást nem hajthatják végre a város felől, s a gépek úgynevezett iskolakörét is áthelyezték a lakott területen kívüli zónába. (folyt. köv.)
1989. május 12., péntek 20:51
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|