|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
Kínai diákok - Li Peng
|
Peking, 1989, május 6. szombat (AFP/Ap/Reuter/TASZSZ) - Szombaton a Pekingi Egyetemek Szövetsége, amely néhány hete jött létre és hivatalosan még nem ismerték el, szombaton sajtóértekezletet hívott össze. Szóvivője közölte: a diákok levelet küldtek a kínai nemzetgyülésnek és a Kínai KP-nak. Ebben őszinte és konstruktív párbeszédet sürgetnek, az ország demokratizálását és a korrupció felszámolását követelik. A szövegben - amelyet 25 egyetem képviselői írtak alá - a diákok leszögezték: hétfőn délutánig várják a hatóságok válaszát.
A Pekingi Egyetemek Egyesült Szövetségének szervezésében csütörtökön tudvalevőleg az elmúlt negyven év legnagyobb tömegmegmozdulására került sor Pekingben, a Mennyei Béke Terén. A százezres tüntetés résztvevői a sajtó szabadságát, az emberi jogok kiszélesítését és a hivatali korrupció felszámolását követelték. Csao Ce-jang, a KKP főtitkára csütörtökön, Li Peng miniszterelnök pedig pénteken felszólalt az Ázsiai Fejlesztési Bank kormányzó tanácsának 22. évi közgyűlésén Pekingben és érintette a kínai belpolitikai eseményeket. A mintegy kétezer pénzügyi szakember és kormánytisztviselő előtt mondott beszédükben mindketten azt mondták, hogy a kínai kormány párbeszédet tervez a diáksággal. Azt hangoztatták, hogy stabil az ország belső helyzete, a kormány mindent megtesz a zűrzavar meggátlása érdekében, s igyekszik kiküszöbölni a munkájában fellelhető hiányosságokat. A kínai kormányfő a központi sajtóorgánumok útján szombaton nyugalomra szólította fel az egyetemi hallgatókat. Hangsúlyozta, hogy enélkül elképzelhetetlen az ország korszerűsítése. Li Peng szerint a kormány és a diákság céljai közül több is azonos, így például minden fél elsődlegesnek tartja az oktatás és a tudomány fejlesztését, a demokrácia kiszélesítését és a korrupció letörését. Ugyancsak a szombati kínai sajtó közölte azt, hogy halálra ítélték az április 22-ikén Hszianban kirobbant tüntetés egyik résztvevőjét. A férfi téglákkal és kövekkel dobálta meg a rendőrőket, a kormányépületeket, autóbuszokat és gépkocsikat gyújtott fel és fosztogatott. +++
1989. május 6., szombat 18:13
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|