|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
A KSZSZ véleménye: vessék el az autópálya-díj ötletét
|
1989. április 17., hétfő - A Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége hétfői elnökségi ülésén Nagy Ervin közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszterhelyettes ismertette a tárca újabb javaslatait az autópályahasználati-díj bevezetésével kapcsolatban.
A miniszterhelyettes utalt arra, hogy a minisztérium kényszerítő külső hatásokra terjesztette a kormány elé az autópályadíj-tervezetet. A díj bevezetésének egyik legnyomósabb indoka, hogy ezáltal sikerül évente mintegy 1.5 milliárd forintos bevételhez jutni, ami az útfejlesztésekben az állami részvételt jelentené, ez ugyanis feltétele, illetve biztosítéka lenne a külföldi tőke beáramlásának. A tárcát és a kormányt ért bírálatok hatására most ismételten áttekintik a javaslatot - mondotta Nagy Ervin -, és újabb megoldási módozatokat terjesztenek a Minisztertanács elé. Az egyik változat szerint évente 600 forintot kellene fizetni a sztrádahasználat fejében, ez éves bérleti díj lenne. Egy másik javaslat: napi, havi és éves jegyeket bocsátanának ki, ez utóbbi 1000 forintba kerülne, ám ha ezt a variációt fogadnák el, kapukat kellene építeni az autópályák csatlakozási pontjainál, s ez körülbelül 3 milliárd forintot emésztene fel. Egy újabb, még meglehetősen nyers elképzelés szerint éves és negyedéves bérletek lennének, az egy évre szóló bilétát ezer forintért kellene megvásárolni. Az elnökség tagjai kifejezésre juttatták véleményüket: nem bíznak abban, hogy a kormány az útadót autópálya-építésre használná fel, ezen a téren már vannak rossz tapasztalataik; nem utolsósorban az, hogy a legutóbbi két forintos benzinár-emelésből, az ígéretek ellenére, egy fillért sem kapott a közlekedési tárca. Az elnökség leszögezte: egyik variációval sem ért egyet, mi több, magával az útadóval sem, mivel az nemcsak a magánautósokat sújtja, hanem rendkívül hátrányosan érinti a közúti közlekedési vállalatokat is. Hozzávetőlegesen 150-200 millió forintos többletkiadást jelentene számukra a díj bevezetése. Ezt csak a nyereség terhére lehetne kigazdálkodni, vagy a szolgáltatási árakat kellene növelni. A szakma számára létkérdés az autópálya-építés, illetve -karbantartás, ám célszerűbb lenne, ha a külföldi működőtőke mobilizálásához szükséges 1.5 milliárd forintot más forrásból biztosítaná a kormány. Egy ötlettel is szolgáltak az elnökség tagjai: véleményük szerint, ha a mostani benzinár egy részét, nevezetesen literenként egy forintot erre a célra elkülönítenének, akkor évente összejönne a szükséges összeg. (MTI)
1989. április 17., hétfő 17:41
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|