|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
A MEDOSZ nyílt levele Németh Miklósnak, a Kormány Elnökének (OS)
|
Budapest, 1989. április 14., péntek - A MEDOSZ Központi Vezetősége szakszervezetünk közel 400 ezres tagsága nevében, politikai felelősségének teljes tudatában a leghatározottabban tiltakozik az autópálya-használati díj bevezetése ellen A Központi Vezetőségünk 1989. április 14-i ülésén megállapította, hogy a kormány ezen döntése elhamarkodott és megalapozatlan volt, mellyel tovább növelve a terheket, rontotta dolgozóink amúgy is rendkívül rossz hangulatát, közérzetét. A szakszervezetünk érdekvédelmi körébe tartozó mező- és erdőgazdasági üzemeket, vízügyi és környezetvédelmi szervezeteinket az intézkedés közvetlenül is hátrányosan érinti. A nyári aratás, illetve az őszi betakarítás csúcsidőszakában az amúgy is túlzsúfolt mellékútvonalak közlekedése teljesen megbénulna, többszörösére növekedne a baleseti veszély, romlana településeink környezeti állapota. A Központi Vezetőség úgy ítéli meg, hogy a mellékútvonalakon bekövetkező szállítási késedelmek következtében a minőségében károsodott vagy teljesen tönkrement termékek, illetve a lelassult közlekedés miatt elhasznált plusz üzemanyag ára sokszorosan felülmúlják majd az autópálya használati díjából befolyt összeget. Ezen túlmenően a magas autópálya-használati díj további jelentős terheket ró üzemeinkre, melyek sajnos előbb-utóbb a termékek árában is megjelennek, további életszínvonal-csökkentést okozva. Mindezen indokok alapján a MEDOSZ Központi Vezetősége a leghatározottabban követeli a kormánytól a tervezett és végig nem gondolt autópálya-használati díj bevezetési szándékának visszavonását. A költségvetés hiányát nem olyan kapkodó intézkedésekkel kell pótolni - mint a tegnap bejelentett újabb 6 százalékos forintleértékelés is - , amely egyáltalán nem szolgálják az antiinflációs politikát. (OS)
1989. április 14., péntek 15:19
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|