|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Németh Miklósnak, a Minisztertanács elnökének (OS)
|
Budapest, 1989. április 13., csütörtök - Tisztelt Miniszterelnök Úr Szeretnénk ezúton is tájékoztatni arról, hogy a Minisztertanács minapi döntése az autópályadíj bevezetéséről igen nagy megrökönyödést és felháborodást váltott ki dolgozóinkból. Tudjuk, hogy az államháztartásnak súlyos gondjai vannak, de nem hiszünk abban, hogy azokat éppen ilyen átgondolatlan intézkedésekkel és nem eléggé differenciált bevételekkel lehet ellensúlyozni. Magyarországon alig van autópálya, nagyobb városainkba ily módon közvetlenül nem is lehet eljutni, az autóutak és félautópályák pedig kifejezetten életveszélyesek felemás jellegük miatt. Következésképpen az autópályadíj csak megelőlegezése lehetne egy még nem is létező szolgáltatásnak, - és ezt éppen a külföldi autósok fogják legelőször furcsállani, akik nem ilyen szolgáltatásokhoz vannak szokva. Nagyon sok magyar autós pedig csak egyszer-kétszer kerül negyedévenként az autópályák hosszabb, de inkább rövidebb szakaszára és az ezzel járó benzinmegtakarításuk nincs arányban az autópályadíj-tétellel. A mi intézetünk dolgozói közül igen sokan évente egyszer mennek el balatoni üdülőhelyünkre, ennek autópályadíj-költsége esetenként meg is haladhatja majd üdülésük teljes szállásköltségét. Súlyos gondokat fog okozni az autópályákkal párhuzamos országutak ugrásszerű terhelésnövekedése, a már ma sem kevés számú halálos balesetek további szaporodása, a települések megnövekvő füstgáz és ólomterhelése. Ami pedig a legáltalánosabb következmény: ennek az intézkedésnek is inflációnövelő hatása lesz a kereskedelmi szállítások költségnövekedése miatt. Magyarországon az autózás, bár igen költséges, már régen nem luxusigényt elégít ki, mert a tömegközlekedés visszafogottsága miatt igen sok esetben csak az egyedül lehetséges közlekedési módot jelenti, így az autópályadíj bevezetése a legszélesebb néprétegek érdekeit sérti. Ilyen meggondolások alapján kérjük Önt, hasson oda, hogy ezt a rendeletet a Minisztertanács vonja vissza.
1989. április 13., csütörtök 15:53
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|