|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
- Reggeli sajtószmle 2/1. folyt.
|
A lap úgy véli: az a legfontosabb kérdés, miként lehet Kelet-Európa népeit mind politikailag, mind pedig gazdaságilag felkészíteni arra, hogy egyszer majd a közösség tagjaivá lehessenek. Igen fontos - írja az Independent, hogy Nagy-Britannia és a többi nyugat-európai ország összehangolja erőfeszítései.
Tegnapi adásunkban már szó esett róla és a Financial Times is cikkben számol be arról ma reggel, hogy a Suzuki autógyártó cég 85 millió font értékű beruházás formájában személyautó gyártását kezdi meg Magyarországon. Kelet-Európában ezzel létrejött a legnagyobb japán közös vállalkozás. De nyitánya lehet a japán tőke beáramlásának. Alig egy hónapja érkeztek az első, de máig meg nem erősített hírek arról, hogy a General Motors is üzemet építene Magyarországon, ahol Opel autók motorjait állítanák elő. A 400 millió dolláros beruházás mögött eltörpül az a 150 millió dolláros összeg, mellyel Amerika annak idején a Tungsram gyár részvényeinek felét vásárolta meg.
A japán szerződés értelmében vegyesvállalat építi majd fel az autógyárat, mely Esztergomban létesül. És, ahol 1992-ben már 15 ezer Kultus típusú kisautót gyártanának. Az utána következő három évben évi 50 ezer autó gyártását irányozták elő, majd évente 100 ezer személyautó kerül le a futószalagról. A tárgyalások már 1985-ben megkezdődtek, de mindmáig nem született döntés arról, hogy az Európai Közösség országaiba az előállított személygépkocsik hány százaléka exportálható. +++
mf
- . -
1990. január 10., szerda
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|