|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A világkiállítás térségek elszegényedését okozhatja - A Szociáldemokrata Ifjúsági Kör felhívása a választópolgárokhoz
"A költségek
messze fölülmúlják a vízlépcső építésének kiadásait, de itt sem
ismeretes még megközelítően sem az összeg. A döntések előkészítését
ugyancsak egy szűk csoport végzi, mely érdekelt a világkiállítás
megrendezésében."
SZER, Világhíradó:
Ki a gátra!
"Ki a gátra! Nézzük meg Nagymarost közös szemmel a rombolás
helyén!" - így kezdődik a Bajcsy-Zsilinszky Baráti Társaság
környezetvédő csoportjának, a Duna-mozgalmaknak és más független
szervezeteknek a közös felhívása békés, tiltakozó kirándulásra
hétfőn, április 3-ikán.
Akik idejében megváltották a jegyüket, azok számára különvonatok
indulnak Zebegénybe reggel 8 és 9 óra között, Nagymarosra pedig 10
és 11 óra között. A kirándulni vágyók ugyanis Zebegényben
találkoznak 10 órakor a Duna-parton, onnan teszik meg együtt a 8
kilométeres gyalogutat Nagymarosig, ahol délben 12 órakor
találkoznak mindazokkal, akik egyenesen a nagymarosi építkezéshez
mentek."
|
|
|
|
|
|
|
Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (1. rész)
|
1990. augusztus 7. kedd (MTI) - Ötödik éve nem múlik el augusztus anélkül, hogy ne rendezzenek nagy érdeklődéssel kísért Forma-1-es autós gyorsasági világbajnoki futamot a Hungaroringen. A száguldó cirkusz mezőnye e hét végén látogat Magyarországra, hogy a csapatok, vagyis a márkák és a pilóták az 5. Magyar Nagydíj keretében világbajnoki pontokért küzdjenek.
Ha nem jön közbe semmi, akkor 19 csapat képviseletében 35 versenyző próbál szerencsét. Kilenc pilótának már a péntek reggeli egyórás előselejtezőn apait-anyait bele kell adnia, hiszen közülük csak négyen folytathatják a küzdelmeket. A pénteki és a szombati szabad- és időmérő edzéseken harmincan róhatják majd a köröket a 3968 méter hosszú, 19 kanyarral nehezített pályán, viszont a vasárnapi rajtnál már csak a 26 legjobb versenyző sorakozhat fel a 77 körös megméretéshez.
x x x
A pénteken 8 órakor kezdődő előselejtezőn a következőknek kell részt venniük az előselejtezőn: Olivier Grouillard (francia, Osella), Gabriele Tarquini (olasz, AGS), Yannick Dalmas (francia, AGS), Nicola Larini (olasz, Ligier), Philippe Alliot (francia, Ligier), Bertrand Gachot (belga, Coloni), Roberto Moreno (brazil, EuroBrun), Claudio Langes (olasz, EuroBrun) és Bruno Giacomelli (olasz, Life Racing). Közülük talán Larini és Alliot, valamint Grouillard és Dalmas a legesélyesebb a továbbjutásra.
x x x
Az eddig megrendezett kilenc vb-futam során a pilóták közül 16-an, a csapatok közül tízen iratkoztak fel a pontszerzők közé: előbbieknél 48 ponttal a brazil Ayrton Senna, utóbbiaknál 77-tel a McLaren az éllovas.
x x x
Ebben az esztendőben még csak három versenyző tudott futamot nyerni: Senna és a francia Alain Prost 4-4 alkalommal diadalmaskodott, míg az olasz Riccardo Patresét egy ízben intették le elsőként. Ami pedig a magyarországi futamokat illeti: az első három évben brazil győzelem született Nelson Piquet két- és Ayrton Senna egy bravúros száguldása révén, míg legutóbb a brit Nigel Mansell végzett az első helyen. x x x (folyt.köv.)
1990. augusztus 7., kedd 12:58
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kérem szépen, röviden annyit szeretnék mondani innen, Bajorországból, hogy a budapesti pártházza] szemben állva, a jobboldalon lévő kis házba 8 évvel ezelőtjt megtalálták azokat az embereket befalazva, akik kopogtak. De tekintettel arra, hogy akik kirendelték az egészségügyieket, és a karhatalom rögtön eltávolította őket, nem tudom, hogy azóta tudnak-e róla. Kötelességemnek tartottam, hogy ezt az információt közöljem önökkel."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|