|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A világkiállítás térségek elszegényedését okozhatja - A Szociáldemokrata Ifjúsági Kör felhívása a választópolgárokhoz
"A költségek
messze fölülmúlják a vízlépcső építésének kiadásait, de itt sem
ismeretes még megközelítően sem az összeg. A döntések előkészítését
ugyancsak egy szűk csoport végzi, mely érdekelt a világkiállítás
megrendezésében."
SZER, Világhíradó:
Ki a gátra!
"Ki a gátra! Nézzük meg Nagymarost közös szemmel a rombolás
helyén!" - így kezdődik a Bajcsy-Zsilinszky Baráti Társaság
környezetvédő csoportjának, a Duna-mozgalmaknak és más független
szervezeteknek a közös felhívása békés, tiltakozó kirándulásra
hétfőn, április 3-ikán.
Akik idejében megváltották a jegyüket, azok számára különvonatok
indulnak Zebegénybe reggel 8 és 9 óra között, Nagymarosra pedig 10
és 11 óra között. A kirándulni vágyók ugyanis Zebegényben
találkoznak 10 órakor a Duna-parton, onnan teszik meg együtt a 8
kilométeres gyalogutat Nagymarosig, ahol délben 12 órakor
találkoznak mindazokkal, akik egyenesen a nagymarosi építkezéshez
mentek."
|
|
|
|
|
|
|
Fejlődő magyar-szerb gazdasági együttműködés
|
1989. július 17., hétfő - A magyar-szerb gazdasági kapcsolatok elmélyítéséről kezdődtek hétfőn tárgyalások Budapesten, Medgyessy Péter miniszterelnök-helyettes és Deszimir Jevtics, a szerb kormány elnöke vezetésével.
X X X A Kereskedelmi Minisztériumban a gazdasági megbeszélésekkel kapcsolatosan elmondták: hazánk és Jugoszlávia között jól fejlődnek a kereskedelmi kapcsolatok. Az áruforgalomból Szerbia (a tartományok nélkül) 40 százalékkal részesedik. A magyar és a szerb vállalatok tavaly 195,9 millió dollár értékben cseréltek árut egymással, ebből a magyar kivitel több mint 103 millió dollár volt. Az idén, az első negyedévben a magyar szállítások elérték 20,3 millió, a szerbiaiak pedig a 18,2 millió dollárt. A magyar-jugoszláv árucseréből 20 százalékkal a Vajdaság tartomány részesedik, ennek is egyötöde, mintegy 26,5 millió dollár a határ menti forgalomból adódik. A magyar-szerb gazdasági együttműködés 70 százaléka hosszú lejáratú együttműködésre, átfogó kooperációs megállapodásokra épül, különösen a gépiparban és a vegyiparban. A legsikeresebb termelési együttműködés a közúti járműgyártásban alakult ki a győri Rába és a szerb Dinara cég között; több magyar iparvállalat alkatrészeket szállít a Zastava gépkocsikhoz. Bővül a kölcsönös műtrágyaszállítás, továbbá a gumiipari termékek kooperációs cseréje, ez utóbbi a Taurus és a Jugochemia között. Magyar-szerb vegyesvállalat egyelőre még nem jött létre. Ami a jövő együttműködési lehetőségeit illeti: a következő három évben kooperáció alakulhat ki az útépítő gépek gyártásában, erről a Technika Vállalat és a krusevaci Október 14. Gépgyár 10-10 millió dolláros keretszerződést kötött. Eszerint magyar részegységekért komplett földmunkagépeket kapunk. Tárgyalások folynak a Dinara és a Ganz Villamossági Művek között közös trolibuszgyártásról, miután a magyar vállalat nemrég sikeres bemutatót tartott partnerénél. A szerbiai Gosa cégtől a MÁV az idén 20 személyvagont rendelt gépipari termékekért cserébe. A jugoszláv partner még jobban bekapcsolódhatna a MÁV-fejlesztésbe, ezért a partnerek újabb konstrukciós üzletről tárgyalnak, vagyis további vagonokért a Transelektro erőművi acélszerkezeteket exportálna partnerének. (MTI)
1989. július 17., hétfő 17:13
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kérem szépen, röviden annyit szeretnék mondani innen, Bajorországból, hogy a budapesti pártházza] szemben állva, a jobboldalon lévő kis házba 8 évvel ezelőtjt megtalálták azokat az embereket befalazva, akik kopogtak. De tekintettel arra, hogy akik kirendelték az egészségügyieket, és a karhatalom rögtön eltávolította őket, nem tudom, hogy azóta tudnak-e róla. Kötelességemnek tartottam, hogy ezt az információt közöljem önökkel."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|