|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A világkiállítás térségek elszegényedését okozhatja - A Szociáldemokrata Ifjúsági Kör felhívása a választópolgárokhoz
"A költségek
messze fölülmúlják a vízlépcső építésének kiadásait, de itt sem
ismeretes még megközelítően sem az összeg. A döntések előkészítését
ugyancsak egy szűk csoport végzi, mely érdekelt a világkiállítás
megrendezésében."
SZER, Világhíradó:
Ki a gátra!
"Ki a gátra! Nézzük meg Nagymarost közös szemmel a rombolás
helyén!" - így kezdődik a Bajcsy-Zsilinszky Baráti Társaság
környezetvédő csoportjának, a Duna-mozgalmaknak és más független
szervezeteknek a közös felhívása békés, tiltakozó kirándulásra
hétfőn, április 3-ikán.
Akik idejében megváltották a jegyüket, azok számára különvonatok
indulnak Zebegénybe reggel 8 és 9 óra között, Nagymarosra pedig 10
és 11 óra között. A kirándulni vágyók ugyanis Zebegényben
találkoznak 10 órakor a Duna-parton, onnan teszik meg együtt a 8
kilométeres gyalogutat Nagymarosig, ahol délben 12 órakor
találkoznak mindazokkal, akik egyenesen a nagymarosi építkezéshez
mentek."
|
|
|
|
|
|
|
Vegyesvállalatok útépítésre
|
1989. június 15., csütörtök - Két vegyesvállalatot hozott létre a Magyar Aszfalt (az idén márciusig Aszfaltútépítő) Vállalat és az osztrák Bau Holding építőtársaság. Az erről szóló megállapodást csütörtökön írták alá a Gellért Szállóban.
A magyar cég teljes vagyonával, azaz 900 millió forinttal járul hozzá a vállalkozáshoz, az osztrák fél pedig ugyanekkora értékű, mintegy 200 millió schillingre tehető tőkét fektet az üzletbe. A Magyar Aszfalt Kft. 1 milliárd 350 millió forintos, az Úttechnika Kft. pedig 450 millió forint értékű alaptőkével jön létre. Mindkét kft-ben 50-50 százalékos a magyar és az osztrák részesedés. Az új társaságok működésüket július 1-jén kezdik meg. A Magyar Aszfalt Kft. főképpen a hagyományos útépítéssel és -fenntartással, az Úttechnika Kft. pedig elsősorban különféle útépítő gépek kölcsönzésével, javításával foglalkozik majd. A két tőkeerős új szervezet célja, hogy tovább fejlessze az útépítési technológiát, bővítse a piacot, és részt vegyen a magyar közlekedési infrastruktúra korszerűsítésében. Bekapcsolódnak - folytatva a magyar alapító által megkezdett munkákat - az M0-ás és az M5-ös autópályák építésébe, a metró felszíni kapcsolatainak kialakításába. Tervezik azt is, hogy nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is vállalkoznak különféle munkákra, s valószínűleg még az idén már Ausztriából megbízást kapnak. (MTI)
1989. június 15., csütörtök 16:19
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kérem szépen, röviden annyit szeretnék mondani innen, Bajorországból, hogy a budapesti pártházza] szemben állva, a jobboldalon lévő kis házba 8 évvel ezelőtjt megtalálták azokat az embereket befalazva, akik kopogtak. De tekintettel arra, hogy akik kirendelték az egészségügyieket, és a karhatalom rögtön eltávolította őket, nem tudom, hogy azóta tudnak-e róla. Kötelességemnek tartottam, hogy ezt az információt közöljem önökkel."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|