|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A világkiállítás térségek elszegényedését okozhatja - A Szociáldemokrata Ifjúsági Kör felhívása a választópolgárokhoz
"A költségek
messze fölülmúlják a vízlépcső építésének kiadásait, de itt sem
ismeretes még megközelítően sem az összeg. A döntések előkészítését
ugyancsak egy szűk csoport végzi, mely érdekelt a világkiállítás
megrendezésében."
SZER, Világhíradó:
Ki a gátra!
"Ki a gátra! Nézzük meg Nagymarost közös szemmel a rombolás
helyén!" - így kezdődik a Bajcsy-Zsilinszky Baráti Társaság
környezetvédő csoportjának, a Duna-mozgalmaknak és más független
szervezeteknek a közös felhívása békés, tiltakozó kirándulásra
hétfőn, április 3-ikán.
Akik idejében megváltották a jegyüket, azok számára különvonatok
indulnak Zebegénybe reggel 8 és 9 óra között, Nagymarosra pedig 10
és 11 óra között. A kirándulni vágyók ugyanis Zebegényben
találkoznak 10 órakor a Duna-parton, onnan teszik meg együtt a 8
kilométeres gyalogutat Nagymarosig, ahol délben 12 órakor
találkoznak mindazokkal, akik egyenesen a nagymarosi építkezéshez
mentek."
|
|
|
|
|
|
|
Magyarok autóbalesetei Ausztriában (kieg. mtik1071 számú hírünkhöz)
|
Bécs, 1989. április 3. hétfő (APA) - Az osztrák autóklub közölte, hogy a lékai (Lockenhaus) autóbalesetben az 57 esztendős várkeszői illetőségű Lendvai Gabriella vesztette életét. A két sebesültet, a pápai Tóth Sándort és feleségét, a felsőpulyai kórházban ápolják. A gépkocsiba egy osztrák teherautó rohant bele, amikor az egy előtte leálló magyar rendszámú autónak ütközött a B 50-es fűútvonalon.
Dél-Burgenlandban is baleset ért egy magyar autót. Dobersdorf és Rudersdorf között az ajkai Gellért Fábián vezette Wartburg frontálisan ütközött egy előzést végző grazi rendszámú személygépkocsival. Az osztrák autó vezetőjén kívül megsebesült a magyar személyautó három utasa is, őket a fürstenfeldi kórházba szállították. Ami a hazafelé tartó autóáradatot illeti, délután az osztrák határátkelőhelyek előtt is sok kilométeres kocsioszlopok képződtek, a várakozás mindenütt több órára növekedett. Nickelsdorf előtt 40 kilométeres dugó alakult ki; a Bécsből a határra 5 óra alatt lehetett eljutni. A közlekedési dugók egész térségeket zártak el a külvilágtól Bécs és magyar határ között. Az osztrák hírügynökség kora esti jelentés szerint a kocsisorok és a várakozási idők egyre csak nőttek. Zurndorfból jelentette az APA, hogy a mozgásszabadságától gyakorlatilag teljesen megfosztott helység ,,kapitulált,, a magyar invázió előtt. Hétfőn szünetelt a tanítás az iskolában, s mivel az óvodában is csak alig pár gyermek jelent meg, ott keddre is szünnapot hirdettek. A sűrű autóforgalom miatt gyermekek egyszerűen nem tudtak átkelni az országúton. A magyarok vásárlásai miatt több üzlet teljesen kiürült. Az utánpótlásnál az áru gyakran el sem jutott az üzletbe, a műszaki cikkeket közvetlenül a kiszállítást végző teherautóról adták el a magyar vevőknek. +++
1989. április 3., hétfő 20:01
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kérem szépen, röviden annyit szeretnék mondani innen, Bajorországból, hogy a budapesti pártházza] szemben állva, a jobboldalon lévő kis házba 8 évvel ezelőtjt megtalálták azokat az embereket befalazva, akik kopogtak. De tekintettel arra, hogy akik kirendelték az egészségügyieket, és a karhatalom rögtön eltávolította őket, nem tudom, hogy azóta tudnak-e róla. Kötelességemnek tartottam, hogy ezt az információt közöljem önökkel."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|