|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A világkiállítás térségek elszegényedését okozhatja - A Szociáldemokrata Ifjúsági Kör felhívása a választópolgárokhoz
"A költségek
messze fölülmúlják a vízlépcső építésének kiadásait, de itt sem
ismeretes még megközelítően sem az összeg. A döntések előkészítését
ugyancsak egy szűk csoport végzi, mely érdekelt a világkiállítás
megrendezésében."
SZER, Világhíradó:
Ki a gátra!
"Ki a gátra! Nézzük meg Nagymarost közös szemmel a rombolás
helyén!" - így kezdődik a Bajcsy-Zsilinszky Baráti Társaság
környezetvédő csoportjának, a Duna-mozgalmaknak és más független
szervezeteknek a közös felhívása békés, tiltakozó kirándulásra
hétfőn, április 3-ikán.
Akik idejében megváltották a jegyüket, azok számára különvonatok
indulnak Zebegénybe reggel 8 és 9 óra között, Nagymarosra pedig 10
és 11 óra között. A kirándulni vágyók ugyanis Zebegényben
találkoznak 10 órakor a Duna-parton, onnan teszik meg együtt a 8
kilométeres gyalogutat Nagymarosig, ahol délben 12 órakor
találkoznak mindazokkal, akik egyenesen a nagymarosi építkezéshez
mentek."
|
|
|
|
|
|
|
Ülést tartott a Minisztertanács - Szóvivői (2. rész)
|
A kormány régi ígéretét betartva korszerűsítette a belföldi kiküldetési napidíj-rendszert - jelentette be Marosán György. A jövőben a munkáltató maga határozza meg annak összegét, a megkötés mindössze annyi, hogy a számlával elszámolható napidíj a mindenkori másodosztályú vendéglátóipari áraknak megfelelően állapítható meg. Ha átalányt fizet, az összeg nem haladhatja meg a napi 8O forintot. A képviselők, az érintett tanácsok és a lakosság észrevételei alapján a Minisztertanács felülvizsgálta egy korábbi döntését. Megállapították, hogy a helyi tömegközlekedési díjak emelése az országos átlagot meghaladó mértékűen történt Budapest és Miskolc vonzáskörzetében. A tervezett tarifarendszer szerint a közigazgatási határon kívüli utazásnál a díjtételek övezetenként és 5 kilométerenként növekednek. Bár a kormány továbbra is úgy véli, hogy ha valaki messzebb utazik, az fizessen többet, mégis - az észrevételek nyomán - csökkentette a díjakat. Emellett 1O forinttal mérsékelte a közigazgatási határon kívüli tanuló- és nyugdíjas bérletek árát. Az április 1-jétől érvényes döntés hátterét megvilágítva Vissi Ferenc, az Országos Árhivatal elnöke további tájékoztatásként elmondta: a budapesti tömegközlekedésben február 1-jével életbe lépett új tarifarendszer 43 Pest- és egy Miskolc-környéki agglomerációs települést érint. Tizenhárom olyan község van, ahová a BKV autóbuszai közlekednek, s az ottaniaknak a budapestin felül külön bérletet kellett váltaniuk a további vonalszakaszra. Az államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy ez tényleges többletköltséget az egyedi esetekben jelentett, hiszen a munkába járóknál a béremelés 8O százalékát a munkáltató téríti meg. A kormányülést megelőzően a Közlekedési, Építésügyi és Hírközlési Minisztérium és az Árhivatal - a közlekedési vállalatokat bevonva - áttekintette a panaszokat, s nyilvánvalóvá vált, hogy saját hatáskörben csak a többletterhek kis hányadát, mintegy 1O százalékát csökkenthették volna. Ezért a két tárca javaslatot tett a Minisztertanácsnak, hogy az 5O milliós kihatású intézkedéssel a többletterheken módosítson. Mivel a közlekedési vállalatok bevétele ennyivel kisebb lesz, valójában támogatástöbbletről döntött a kormány. (folyt.köv.)
1989. március 6., hétfő 19:19
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kérem szépen, röviden annyit szeretnék mondani innen, Bajorországból, hogy a budapesti pártházza] szemben állva, a jobboldalon lévő kis házba 8 évvel ezelőtjt megtalálták azokat az embereket befalazva, akik kopogtak. De tekintettel arra, hogy akik kirendelték az egészségügyieket, és a karhatalom rögtön eltávolította őket, nem tudom, hogy azóta tudnak-e róla. Kötelességemnek tartottam, hogy ezt az információt közöljem önökkel."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|