|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A világkiállítás térségek elszegényedését okozhatja - A Szociáldemokrata Ifjúsági Kör felhívása a választópolgárokhoz
"A költségek
messze fölülmúlják a vízlépcső építésének kiadásait, de itt sem
ismeretes még megközelítően sem az összeg. A döntések előkészítését
ugyancsak egy szűk csoport végzi, mely érdekelt a világkiállítás
megrendezésében."
SZER, Világhíradó:
Ki a gátra!
"Ki a gátra! Nézzük meg Nagymarost közös szemmel a rombolás
helyén!" - így kezdődik a Bajcsy-Zsilinszky Baráti Társaság
környezetvédő csoportjának, a Duna-mozgalmaknak és más független
szervezeteknek a közös felhívása békés, tiltakozó kirándulásra
hétfőn, április 3-ikán.
Akik idejében megváltották a jegyüket, azok számára különvonatok
indulnak Zebegénybe reggel 8 és 9 óra között, Nagymarosra pedig 10
és 11 óra között. A kirándulni vágyók ugyanis Zebegényben
találkoznak 10 órakor a Duna-parton, onnan teszik meg együtt a 8
kilométeres gyalogutat Nagymarosig, ahol délben 12 órakor
találkoznak mindazokkal, akik egyenesen a nagymarosi építkezéshez
mentek."
|
|
|
|
|
|
|
A MEDOSZ nyílt levele Németh Miklósnak, a Kormány Elnökének (OS)
|
Budapest, 1989. április 14., péntek - A MEDOSZ Központi Vezetősége szakszervezetünk közel 400 ezres tagsága nevében, politikai felelősségének teljes tudatában a leghatározottabban tiltakozik az autópálya-használati díj bevezetése ellen A Központi Vezetőségünk 1989. április 14-i ülésén megállapította, hogy a kormány ezen döntése elhamarkodott és megalapozatlan volt, mellyel tovább növelve a terheket, rontotta dolgozóink amúgy is rendkívül rossz hangulatát, közérzetét. A szakszervezetünk érdekvédelmi körébe tartozó mező- és erdőgazdasági üzemeket, vízügyi és környezetvédelmi szervezeteinket az intézkedés közvetlenül is hátrányosan érinti. A nyári aratás, illetve az őszi betakarítás csúcsidőszakában az amúgy is túlzsúfolt mellékútvonalak közlekedése teljesen megbénulna, többszörösére növekedne a baleseti veszély, romlana településeink környezeti állapota. A Központi Vezetőség úgy ítéli meg, hogy a mellékútvonalakon bekövetkező szállítási késedelmek következtében a minőségében károsodott vagy teljesen tönkrement termékek, illetve a lelassult közlekedés miatt elhasznált plusz üzemanyag ára sokszorosan felülmúlják majd az autópálya használati díjából befolyt összeget. Ezen túlmenően a magas autópálya-használati díj további jelentős terheket ró üzemeinkre, melyek sajnos előbb-utóbb a termékek árában is megjelennek, további életszínvonal-csökkentést okozva. Mindezen indokok alapján a MEDOSZ Központi Vezetősége a leghatározottabban követeli a kormánytól a tervezett és végig nem gondolt autópálya-használati díj bevezetési szándékának visszavonását. A költségvetés hiányát nem olyan kapkodó intézkedésekkel kell pótolni - mint a tegnap bejelentett újabb 6 százalékos forintleértékelés is - , amely egyáltalán nem szolgálják az antiinflációs politikát. (OS)
1989. április 14., péntek 15:19
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kérem szépen, röviden annyit szeretnék mondani innen, Bajorországból, hogy a budapesti pártházza] szemben állva, a jobboldalon lévő kis házba 8 évvel ezelőtjt megtalálták azokat az embereket befalazva, akik kopogtak. De tekintettel arra, hogy akik kirendelték az egészségügyieket, és a karhatalom rögtön eltávolította őket, nem tudom, hogy azóta tudnak-e róla. Kötelességemnek tartottam, hogy ezt az információt közöljem önökkel."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|