Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 01.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A világkiállítás térségek elszegényedését okozhatja - A Szociáldemokrata Ifjúsági Kör felhívása a választópolgárokhoz

"A költségek messze fölülmúlják a vízlépcső építésének kiadásait, de itt sem ismeretes még megközelítően sem az összeg. A döntések előkészítését ugyancsak egy szűk csoport végzi, mely érdekelt a világkiállítás megrendezésében."
SZER, Világhíradó:

Ki a gátra!

"Ki a gátra! Nézzük meg Nagymarost közös szemmel a rombolás helyén!" - így kezdődik a Bajcsy-Zsilinszky Baráti Társaság környezetvédő csoportjának, a Duna-mozgalmaknak és más független szervezeteknek a közös felhívása békés, tiltakozó kirándulásra hétfőn, április 3-ikán. Akik idejében megváltották a jegyüket, azok számára különvonatok indulnak Zebegénybe reggel 8 és 9 óra között, Nagymarosra pedig 10 és 11 óra között. A kirándulni vágyók ugyanis Zebegényben találkoznak 10 órakor a Duna-parton, onnan teszik meg együtt a 8 kilométeres gyalogutat Nagymarosig, ahol délben 12 órakor találkoznak mindazokkal, akik egyenesen a nagymarosi építkezéshez mentek."

Nyílt levél Németh Miklósnak, a Minisztertanács elnökének (OS)

Budapest, 1989. április 13., csütörtök - Tisztelt Miniszterelnök
Úr


    Szeretnénk ezúton is tájékoztatni arról, hogy a Minisztertanács
minapi döntése az autópályadíj bevezetéséről igen nagy
megrökönyödést és felháborodást váltott ki dolgozóinkból. Tudjuk,
hogy az államháztartásnak súlyos gondjai vannak, de nem hiszünk
abban, hogy azokat éppen ilyen átgondolatlan intézkedésekkel és nem
eléggé differenciált bevételekkel lehet ellensúlyozni.
Magyarországon alig van autópálya, nagyobb városainkba ily módon
közvetlenül nem is lehet eljutni, az autóutak és félautópályák pedig
kifejezetten életveszélyesek felemás jellegük miatt.
Következésképpen az autópályadíj csak megelőlegezése lehetne egy még
nem is létező szolgáltatásnak, - és ezt éppen a külföldi autósok
fogják legelőször furcsállani, akik nem ilyen szolgáltatásokhoz
vannak szokva. Nagyon sok magyar autós pedig csak egyszer-kétszer
kerül negyedévenként az autópályák hosszabb, de inkább rövidebb
szakaszára és az ezzel járó benzinmegtakarításuk nincs arányban az
autópályadíj-tétellel. A mi intézetünk dolgozói közül igen sokan
évente egyszer mennek el balatoni üdülőhelyünkre, ennek
autópályadíj-költsége esetenként meg is haladhatja majd üdülésük
teljes szállásköltségét. Súlyos gondokat fog okozni az autópályákkal
párhuzamos országutak ugrásszerű terhelésnövekedése, a már ma sem
kevés számú halálos balesetek további szaporodása, a települések
megnövekvő füstgáz és ólomterhelése. Ami pedig a legáltalánosabb
következmény: ennek az intézkedésnek is inflációnövelő hatása lesz a
kereskedelmi szállítások költségnövekedése miatt. Magyarországon az
autózás, bár igen költséges, már régen nem luxusigényt elégít ki,
mert a tömegközlekedés visszafogottsága miatt igen sok esetben csak
az egyedül lehetséges közlekedési módot jelenti, így az autópályadíj
bevezetése a legszélesebb néprétegek érdekeit sérti. Ilyen
meggondolások alapján kérjük Önt, hasson oda, hogy ezt a rendeletet
a Minisztertanács vonja vissza.


1989. április 13., csütörtök 15:53


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ Kérem szépen, röviden annyit szeretnék mondani innen, Bajorországból, hogy a budapesti pártházza] szemben állva, a jobboldalon lévő kis házba 8 évvel ezelőtjt megtalálták azokat az embereket befalazva, akik kopogtak. De tekintettel arra, hogy akik kirendelték az egészségügyieket, és a karhatalom rögtön eltávolította őket, nem tudom, hogy azóta tudnak-e róla. Kötelességemnek tartottam, hogy ezt az információt közöljem önökkel."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD