|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A világkiállítás térségek elszegényedését okozhatja - A Szociáldemokrata Ifjúsági Kör felhívása a választópolgárokhoz
"A költségek
messze fölülmúlják a vízlépcső építésének kiadásait, de itt sem
ismeretes még megközelítően sem az összeg. A döntések előkészítését
ugyancsak egy szűk csoport végzi, mely érdekelt a világkiállítás
megrendezésében."
SZER, Világhíradó:
Ki a gátra!
"Ki a gátra! Nézzük meg Nagymarost közös szemmel a rombolás
helyén!" - így kezdődik a Bajcsy-Zsilinszky Baráti Társaság
környezetvédő csoportjának, a Duna-mozgalmaknak és más független
szervezeteknek a közös felhívása békés, tiltakozó kirándulásra
hétfőn, április 3-ikán.
Akik idejében megváltották a jegyüket, azok számára különvonatok
indulnak Zebegénybe reggel 8 és 9 óra között, Nagymarosra pedig 10
és 11 óra között. A kirándulni vágyók ugyanis Zebegényben
találkoznak 10 órakor a Duna-parton, onnan teszik meg együtt a 8
kilométeres gyalogutat Nagymarosig, ahol délben 12 órakor
találkoznak mindazokkal, akik egyenesen a nagymarosi építkezéshez
mentek."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Németh Miklósnak, a Minisztertanács elnökének (OS)
|
Budapest, 1989. április 13., csütörtök - Tisztelt Miniszterelnök Úr Szeretnénk ezúton is tájékoztatni arról, hogy a Minisztertanács minapi döntése az autópályadíj bevezetéséről igen nagy megrökönyödést és felháborodást váltott ki dolgozóinkból. Tudjuk, hogy az államháztartásnak súlyos gondjai vannak, de nem hiszünk abban, hogy azokat éppen ilyen átgondolatlan intézkedésekkel és nem eléggé differenciált bevételekkel lehet ellensúlyozni. Magyarországon alig van autópálya, nagyobb városainkba ily módon közvetlenül nem is lehet eljutni, az autóutak és félautópályák pedig kifejezetten életveszélyesek felemás jellegük miatt. Következésképpen az autópályadíj csak megelőlegezése lehetne egy még nem is létező szolgáltatásnak, - és ezt éppen a külföldi autósok fogják legelőször furcsállani, akik nem ilyen szolgáltatásokhoz vannak szokva. Nagyon sok magyar autós pedig csak egyszer-kétszer kerül negyedévenként az autópályák hosszabb, de inkább rövidebb szakaszára és az ezzel járó benzinmegtakarításuk nincs arányban az autópályadíj-tétellel. A mi intézetünk dolgozói közül igen sokan évente egyszer mennek el balatoni üdülőhelyünkre, ennek autópályadíj-költsége esetenként meg is haladhatja majd üdülésük teljes szállásköltségét. Súlyos gondokat fog okozni az autópályákkal párhuzamos országutak ugrásszerű terhelésnövekedése, a már ma sem kevés számú halálos balesetek további szaporodása, a települések megnövekvő füstgáz és ólomterhelése. Ami pedig a legáltalánosabb következmény: ennek az intézkedésnek is inflációnövelő hatása lesz a kereskedelmi szállítások költségnövekedése miatt. Magyarországon az autózás, bár igen költséges, már régen nem luxusigényt elégít ki, mert a tömegközlekedés visszafogottsága miatt igen sok esetben csak az egyedül lehetséges közlekedési módot jelenti, így az autópályadíj bevezetése a legszélesebb néprétegek érdekeit sérti. Ilyen meggondolások alapján kérjük Önt, hasson oda, hogy ezt a rendeletet a Minisztertanács vonja vissza.
1989. április 13., csütörtök 15:53
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kérem szépen, röviden annyit szeretnék mondani innen, Bajorországból, hogy a budapesti pártházza] szemben állva, a jobboldalon lévő kis házba 8 évvel ezelőtjt megtalálták azokat az embereket befalazva, akik kopogtak. De tekintettel arra, hogy akik kirendelték az egészségügyieket, és a karhatalom rögtön eltávolította őket, nem tudom, hogy azóta tudnak-e róla. Kötelességemnek tartottam, hogy ezt az információt közöljem önökkel."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|