Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 30.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

dr. Ladányi József visszahívása

"Az MDF mezőkövesdi szervezete összegyűjtötte a dr. Ladányi József országgyűlési képviselő visszahívásához szükséges aláírásokat, és azokat az indoklással együtt átadta Borsod-Abaúj-Zemplén megye 25-ös számú választási elnökségének."
BBC:

A Magyar Október Pártról

"...ezek a tárgyalások valószínűleg jóindulatú céllal vannak - úgymond - elrendelve, és hogy ezeknek az egyik célja az, hogy elkerüljék a forradalmat, amit itt robbanásnak szoktak nevezni most - gondolván, hogy egy békés megegyezés, amit megkötnek ezek a szervezetek, az levezetheti a feszültséget."

90 éves a FIAT (1.rész)

Róma, 1989. június 30. péntek (MTI-Panoráma) - Kilencven éve, 1899. július 1-én alapították Európa legnagyobb autógyártó cégét, a FIAT-ot. A torinói előkelő társadalom kilenc tagja gyűlt össze Bricherasio gróf kastélyában, hogy aláírja az alapító okmányt. A szervező egy vállalkozó kedvű ifjú katonatiszt, Giovanni Agnelli. A tőke, amit összeadtak: 800 ezer líra (ma már egy robogó sem telik ki belőle, ám akkor igen nagy pénz). A cél: automobilok gyártása. A céget ,,Torinói Olasz Autógyár,, (ennek rövidítése a FIAT) néven jegyzi be a közjegyző tíz nappal később. Őszre kész is az első jármű. ,,3 1/2 HP,, névre hallgat, s inkább hasonlít konfliskocsihoz, mint a mai autókhoz. Hátul, a hintóülés alatt elhelyezett kéthengeres kis motorja (679 ccm) alig 4 lóerőt képes leadni. Ezzel óránként 35 kilométeres ,,szédületes,, sebességgel szállít három személyt, akik egymással szemben ülnek, mint a hintókban volt szokás. Öt hónap elteltével nyolc ilyen jármű talált vevőre, de még 1900-ban is csak 26 az újabbakból, amelyek már négyszeres teljesítményre voltak képesek. Az új torinói hóbort azért hamar elterjedt az iparosodó Itáliában. Előkelők különcségéből népszerű sport- és munkaeszközzé vált. A FIAT rászoktatta az olaszokat az autóra, s oly sikeresen, hogy máig bolondulnak érte. A cégalapító Giovanni Agnelli profi üzletembernek bizonyult. A termelés-szervezést a Fordtól leste el- egytanulmányúton. 1903-ban már Amerikába is adott el autóiból, lerakatot nyitott Sidney-ben és Ausztriában leányvállalatot. 1907-ben a legendás ,,Itala,, Párizsból Pekingig gurul a saját kerekén, Verne Gyulához méltó vállalkozással, és a népszerűvé váló autóversenyeken a FIAT-ok rendre jól szerepelnek. A titok mégsem ez. Századunk első évtizedében csak Torinóban már 20 autógyártó műhely működött, s egész Olaszországban 61, köztük olyan nevek, mint Lancia, Bugatti, Ferrari vagy az Alfa Romeo. Mégis kevesen maradtak fenn közülük a két háború után, és amelyekn mégis, azokat a FIAT rendre bekebelezte.

Ma egyedül áll a porondon. Nemzetközi multinacionális cég 150
országban 700 leányvállalattal, 277 ezer alkalmazottal, 45 ezer
milliárd líra (32 milliárd dollár) árbevétellel. A titok az az
üzletpolitika, amit Giovanni Agnelli, a ,,szenátor úr,, ahogyan
később nevezték Mussolinitól kapott (de nem sokra becsült) címe
után, már az első évektől tudatosan folytatott: az autógyártás
mellett több lábra állítani a vállalkozást. A FIAT 1901-ben már
gyárt omnibuszt, 1903-ban teherautót, szállító járműveket, 1905-ben
kerül ki üzemeiből az első hajómotor, 1908-ban az első
repülőgépmotor. 1915-től katonai repülőgépeket állít elő. 1917-től
vasúti szerelvényeket is. (folyt.)


1989. június 30., péntek 08:15


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- Horváth Sándorné Hódmezővásárhely - Miért nem b.....ák meg ezt a hegedűs csajt, hát itt húzza már fél órája, az embernek megáll az esze. A torpedót meg csak a bennfentesek tudják hivni, akiknek elárulják a számot. - 416-457 Fülöp Viktor: - a Torpedóba szeretnék játszani. Nagyon szépen megköszönném, ha lehetővé tennék azok számára is a játétkokat, akiknek nincs telefonjuk. Nincs ott egy értelmes ember aki erre rájönne, mit izgatják azt a sok nyugdijast, aki szintén szeretne játszani. - Dege Róbertné vagyok - 18 óra 33-kor hivtam a játékot és nem hivtak vissza, miért nem. És akkor legközelebb mikor lehet nekem játszani?"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD