|
|
|
|
Taxis tiltakozás a benzinár-emelés ellen
|
1990. október 26. péntek - A benzinár-emelés elleni
tiltakozásul a taxisok és a magánfuvarozók Budapesten és az ország
több városában megbénították a közúti közlekedést, s a reggeli
értesülések szerint akciójukat addig nem hagyják abba, amíg a
kormány ugyanolyan gyorsan nem vonja vissza a megélhetésüket
lehetetlenné tévő intézkedését, mint ahogy azt meghozta.
Budapesten már csütörtökön a késő esti órákban megkezdődött a taxis demonstráció, s pénteken reggel a munkába indulók is tapasztalhatták, hogy a fővárosi hidak többségén nem lehet átkelni, mivel azokat a taxisok eltorlaszolták. A megkülönböztetett jelzésü járműveket természetesen átengedik, de nem jutnak át a hidakon a BKV járművei, még a kötött pályán közlekedő villamosok sem. Hét óra után a taxisok már nemcsak a hidakat, hanem a főváros legforgalmasabb csomópontjait is lezárták, így az a veszély fenyeget, hogy a tömegközlekedés összeomlik. Már nem lehet átjutni a Nagykörösi út és Határ út csomópontjánál, az Őrs vezér térnél, az Orbán térnél, a Kosztolányi Dezső térnél, a Baross térnél, a reggeli órákban a BKV autóbuszai csak a város külső szakaszain közlekednek. A Metró szerelvények két percenként követik egymást, ám olyan nagy a zsufoltság, hogy nehéz lejutni a földalatti állomásokhoz.
Kora reggeli értesülések szerint a kormányfőt kórházi kivizgálása miatt helyettesítő Horváth Balázs belügyminiszter találkozik a magánfuvarozók képviselőivel.
Barna Sándor budapesti rendőr-főkapitány az MTI-nek elmondta: minden erővel azon vannak, hogy normális keretek között fönntarthassák a közlekedést. Egyelőre a rendőrség toleránsan viselkedik az utakat lezáró taxisokkal szemben, s várják, hogy milyen eredménnyel zárulnak a kormány a taxisok képviselői közötti megbeszélések. Ugyanakkor nem vetik el azt a lehetőséget, hogy erőszakkal helyreállítsák a rendet. Ha ugyanis a tárgyalások nem vezetnek eredményre, mnindenképpen megkekzdik azoknak a járműveknek az eltávolítását amelyek akadályozzák a normális forgalmat.
Az ország más nagyvárosaiban és a nyugati határátkelőhelyek közül háromban is ugyancsak megbénúlt a forgalom. Szombathelyen, Pécsett, Debrecenben, Miskolcon, Székesfehérvárott, Békéscsabán, Szegeden a taxisok lezárták a főútvonalakat, a városokba csak a ,,kertek alatt,, lehet bejutni.
Több szakszervezetik bizottság szolidaritásáról biztosította a magánfuvarozókat.(MTI)
1990. október 26., péntek 08:12
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (06.16-08.15) - A hatalmi kötélhúzás
"Június 27-én történt valami, aminek a jelentőségét azon a napon igen kevesen foghatták csak fel. Hát még a következményeket! Horn Gyula külügyminiszter - osztrák kollégájával közösen - elkezdte a magyar-osztrák haráton a vasfüggyöny lebontását."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Hazánk vendége Bush amerikai elnök. Fogadta az EKA-ban résztvevő pártok egy-egy vezetőjét. Június 27-én részt vett az EKA ülésén Mark Palmer az USA budapesti nagykövete. Beszélgetett a jelenlevő ellenzéki pártok szervezőivel és képviselőikkel. Sok jelenlevőben olyan érzés alakult ki, hogy a szabaddemokraták iránt különös érdeklődést mutat, míg más pártokat alig méltat figyelemre. Néhányan megjegyezték, hogy nem diplomatikus az ilyen magatartás."
SZER-hallgató telefonja:
"Ma, amikor a Szovjetunió is a nyíltságra biztat, meg kellene kérdezni a koronatanút, Kádár Jánost, hiszen él, mondja el ő, hogy kitől kapta a kivégzési parancsot és mikor. És mivel indokolták a kivégzés szükségességét."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|