|
|
|
|
Tengeralattjáró - Jazov
|
Moszkva, 1989. június 26. hétfő (MTI-tud .) - A szovjet tengeralattjáró balesete nem fenyeget környezeti katasztrófával - jelentette ki Dmitrij Jazov hadseregtábornok. A szovjet honvédelmi miniszter a hajnalban történt balesettel kapcsolatban nyilatkozott az Izvesztyija hétfő esti moszkvai kiadásának.
A miniszter a már ismert részletek megerősítése mellett elmondta, hogy az üzemzavar akkor következett be, amikor a hajó víz alatt tartózkodott. Jazov ismét hangoztatta, hogy a személyzet tagjai közül senkinek sem esett baja, s a hajó a dízelüzemű segédhajtóművek segítségével halad a Kola-félsziget északi részén fekvő szeveromorszki támaszpont felé. A tenegralatjárót hétfőn este egy nagy jégtörő vontatja majd a bázisra. A baleset hírére délutánra a térségbe érkezett két tengeri szállítóhajó, amelyek édesvízzel hűtik a hajó reaktorát. A sérült hajó négycsomós sebességgel tart a támaszpont felé. A hajón a sugárzási viszonyok normálisak, senki sem forog veszélyben - mondta Jazov tábornok. Hetek óta érkeznek a levelek a Szmena című ifjúsági hetilap szerkesztőségébe egy korábban megjelent riport kapcsán. A Komszomol lapja a haditengerészetről írt, s ahhoz szólt hozzá (még a baleset előtt megjelent utolsó számban) egy, az északi-tengeri flottánál szolgáló murmanszki kapitány. Arra hívta fel a figyelmet, hogy a hajókon sok olyan ember szolgál, aki hiányos felkészültségű vagy felkészületlen. A gépkezelők jó ha felét-harmadát tudják annak, amit kötelesek lennének tudni. Akadnak persze olyanok is, akiknek a felkészültsége kiváló - teszi hozzá a levélíró. Megemlíti azt is, hogy az északi vízeken szolgáló tisztek fizetése messze elmarad az északi pótlékot is kapó, s ötnapos munkahétben, napi nyolc órában dolgozó szakmunkásétól. Viszont - jegyzi meg keserűen - kitűnő szervezettségűek a hajókon a politikai oktatások. Ezeket szent dologként tartja mindenki tiszteletben, maguk a parancsnokok, vezető tisztek vezetik a tanfolyamokat. Sajnos azonban nem ritka, hogy a politikai munkatárs a hajókon máshoz sem ért, csak a politikai ismeretekhez. De mi szükség van az ilyenekre, amikor a hajókon tevékenykednek párt- és komszomol-szervezetek is? - kérdi a kapitány. Bár a hétfői baleset körülményeit még vizsgálják, a levelében foglaltak némi adalékként mindenképpen szolgálnak a helyzet megismeréséhez. +++
1989. június 26., hétfő 17:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek (06.16-08.15) - A hatalmi kötélhúzás
"Június 27-én történt valami, aminek a jelentőségét azon a napon igen kevesen foghatták csak fel. Hát még a következményeket! Horn Gyula külügyminiszter - osztrák kollégájával közösen - elkezdte a magyar-osztrák haráton a vasfüggyöny lebontását."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Hazánk vendége Bush amerikai elnök. Fogadta az EKA-ban résztvevő pártok egy-egy vezetőjét. Június 27-én részt vett az EKA ülésén Mark Palmer az USA budapesti nagykövete. Beszélgetett a jelenlevő ellenzéki pártok szervezőivel és képviselőikkel. Sok jelenlevőben olyan érzés alakult ki, hogy a szabaddemokraták iránt különös érdeklődést mutat, míg más pártokat alig méltat figyelemre. Néhányan megjegyezték, hogy nem diplomatikus az ilyen magatartás."
SZER-hallgató telefonja:
"Ma, amikor a Szovjetunió is a nyíltságra biztat, meg kellene kérdezni a koronatanút, Kádár Jánost, hiszen él, mondja el ő, hogy kitől kapta a kivégzési parancsot és mikor. És mivel indokolták a kivégzés szükségességét."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|