Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 21.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Felhívás volt huszárokhoz

"Folyamatban van a magyar huszárok második világháborús történetének feldolgozása. Az utolsó huszárok és hősi halottaik névjegyzékének összegyűjtése, emlékük megőrzése céljából."
Amerika Hangja, Esti világhíradó:

Faludy György a temetésről

"A gyászmenetet véges végig, azon a sok kilométer hosszú úton véges végig állt az embereknek a sorfala. Szóval az ember azt érezte, hogy sok mindenért, keserűségért kárpótlást kapott mindörökre."

Vasutassztrájk Nagy-Britanniában (1.rész)

Köves Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
London, 1989. június 21. szerda (MTI-TUD) - A brit vasutasok 24 órás figyelmeztető sztrájkja szerdán megbénította a szigetország vonatközlekedését. A brit vasutak 75.000 dolgozójának munkabeszüntetése Londonban a földalatti- és buszhálózat alkalmazottainak egynapos sztrájkakciójával párosult. Hét év óta először léptek sztrájkba a vasutasok, és az 1926-os általános sztrájk óta nem volt példa a fővárost kiszolgáló három alapvető tömegközlekedési eszköz egyidejű leállására.

A Londonba bevezető főútvonalakon a szokásosnál két órával
korábban kezdődött a reggeli csúcsforgalom. A főváros 150
kilométeres körzetéből vonaton bejáró félmilliónyi dolgozó többsége
ezúttal személygépkocsikon próbált eljutni munkahelyére, a reggeli
csúcsot megelőzve. A normális körülmények között is forgalmi
dugóktól fulladozó London belterületére hétköznapokon átlagosan
egymillió személygépkocsi lép be a környékről bejáró emberekkel. A
dolgozók túlnyomó többsége a napi hárommillió utast szállító
földalattit, illetve a buszjáratokat veszi igénybe. Ezek kiesése
gyakorlatilag megbénította személygépkocsiforgalmat is a
főútvonalakon és a főváros belterületein. Az utasok menetideje az
átlagos többszörösére növekedett a csaknem összeérő lökhárítókkal
kígyózó, minduntalan megállásra kényszerülő gépkocsioszlopokban.

    A Cityben és környékén jóelőre minden szállodai szobát
lefoglaltak a pénzintézetek és a nagyvállalatok kulcsfontosságú
személyzete részére. Az értéktőzsdén és bankokban sok ezer
hivatalnok és számítógép-kezelő munkahelyének padlóján töltötte a
szerdára virradó éjszakát, hogy a szigetország idegközpontja
üzletnyitáskor működőképes legyen.

    A hetek óta tervezett és a törvényes előírások betartásával
postai úton megszavazott 24 órás figyelmeztető sztrájkra azután
került sor, hogy az állami kezelésben levő brit vasutak igazgatósága
megszakította a vasutas szakszervezettel (NUR) folytatott kollektív
bértárgyalásokat, és egyoldalúan 7 százalékos béremelést léptetett
életbe. Azt is bejelentette, hogy megszünteti az országos érvényű
kollektív bértárgyalások eddigi gyakorlatát.

    Az országos bérátlagtól messze elmaradó vasutasok nem fogadták
el az igazgatóság döntését, mivel az infláció növekedési üteme a
múlt hónapban már elérte a 8.3 százalékot. (folyt.)


1989. június 21., szerda 15:02


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"1989. június 21. A Nemzeti Kerekasztal tárgyalásainak előkészítői megállapodtak a témakörökről és a munkarendről. Aláírók: • MSZMP: Forgács Imre • György István • Szilvásy György • Tótha András • EKA: Magyar Bálint • Sólyom lászló • Varga Csaba • Harmadik oldal: Bálint Attila • Drucker György • Juhász Róbert • Lajta György"
MTV2 nézői telefon:

"- 56o-o5o Fazekas Gáborné: Panaszom van a TV2 műsora ellen. Harmadik napja nincs torna. Önök nem gondolnak arra, hogy nagyon sok embernek ez az egyetlen mozgáslehetősége, nagyon jó alkalom arra, hogy rendszeresen testmozgást végezzen. A TV1 műsorán állandóan meghatározott helyen volt, tudni lehetett, hogy mikor kell a TV elé menni. A TV2-ben már bajok lettek, mert sokkal előbb volt és nem is tudtuk pontosan, hogy mikor van. Kérjük a tornát állandó helyre tenni, lehetőleg 7 óra után és ne maradjon el. "
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD