Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 17.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Deutschlandfunk, Könyvszemle:

Kémek az NSZK-ban

"... a kommunista titkosszolgálatok arra törekednek, hogy egy másik állam ügyeit kifürkésszék és ily módon kapjanak átfogó képet az ország katonai, politikai, gazdasági, szellemi és morális erejéről. Ezt a megállapodást kiegészíti Slohmann azzal, hogy a kommunista világgal a kémkedés alatt nem csak az információk beszerzését értik, hanem egyúttal olyan politikai eszköznek tekintik, melyet a keleti vezetők a nyugati demokráciák elleni harcban vetnek be."

Schönefeld - új adatok

Berlin, 1989. június 17. szombat (MTI-tud.) - A szombaton reggel felszállás közben szerencsétlenül járt Interflug repülőgép 113 utasa illetve kisérője közül - a legújabb közlés szerint - ötvenhárom személynek sérülés nélkül sikerült elhagynia a kettétört és kigyulladt gépet, öten életüket vesztették, nyolc személy sorsa azonban egyelőre ismeretlen.

Otto Arndt közlekedési miniszter, a szerencsetléneség
kivizsgálásával megbízott kormánybizottság elnöke elmondta az
újságíróknak, hogy a berlini illetve a Potsdam megyei kórházakban 37
személyt ápolnak többé-kevésbé súlyos sérülésekkel, füstmérgezéssel,
égési sebekkel, csonttöréssel, szemsérüléssel. Délután hat órakor
változatlanul tisztázatlan volt nyolc személy sorsa. Egyelőre
eltüntnek nyilvánították őket, mivel a mentők még élve, sem holtan
nem tudták őket kiemelni a kiégett repülőgépből. A repülőgép
személyzetének mind a tíz tagja túlélte a katasztrófát.

    A miniszteri tájékoztató szerint a baleset során életét
vesztette egy további személy is, aki a szerencsétlenség
helyszínének közelében, a mezőn dolgozott.

    A vizsgálat eddigi eredményei alapján a kormánybizottság
vezetője megállapította, hogy bár a repülőgép hajtóművei teljes
fordulatszámmal, maximális tolóerőt kifejtve dolgoztak, az IL-62
mégsem volt képes a levegőbe emelkedni. Emiatt a pilóta
megszakította a felszállást, ezután a gép a földön maradva mintegy
500 méterrel túlrohant a beton kifutópályán és súlyosan
megrongálódott. A repülőtér berendezései a szerencsétlenség idején
kifogástalanul működtek, a meteorológiai viszonyok normálisak
voltak. Az IL-62 személyzetét a miniszter alaposan kiképzett,
tapasztalt legénységnek nevezte.

    A baleset okainak végleges tisztázásáig az Interflug
légitársaság valamennyi IL-62 tipusú repülőgépére felszállási
tilalmat rendelt el a közlekedési miniszter. Az intézkedést
biztonsági megfontolásokra hivatkozva jelentették be. +++


1989. június 17., szombat 19:40


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek (06.16-08.15)... - A hatalmi kötélhúzás

"...folytatódtak a Politikai Egyeztető Tárgyalások. Lassan világossá válhatott, hogy micsoda őrült kavarodás dúl e Bermuda-háromszögben. Június 16. miatt a keményvonalasok - mind a határtokon belül, mind azokon kívül - erős nyomást gyakoroltak. Ez egyfelöl a hazai reformkommunistákra, másfelől az Ellenzéki Kerekasztal radikálisaira, azaz kivátképp a Fideszre és az SZDSZ-re irányult."
SZER-hallgató telefonja:

"Péntek éjszaka, éjfél után hallgattam műsorukat, nem tudom mi volt a pontos címe, magyar ügyekről szóltak, épp az egyház volt a téma és ugy konferálták be a nyilatkozót, hogy Máté Tóth András teológus. Én érdeklődtem róla, mert maga a téma is érdekes, az állam és az egyház összefonódása és ez a Máté Tóth András nem teológus. Papnak készült, de kilépett és megnősült. Ugyhogy valahol sürgősen legyenek szívesek korrigálni ezt a dolgot, mert az lehet, hogy az egyház összefonódott az állammal, de azért hazudni nem illik."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD