Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 15.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A Gabona Tröszt közleménye

"...kötelezettséget vállal arra, hogy a búzaexport nettó nyereséget 50-50 százalékos arányban megosztja az étkezési búzát értékesítő gazdaságokkal."
BBC, Panoráma:

ENSZ-tanulmány

"Az egyik legfontosabb változás a központi és kereskedelmi bankok szétválasztása, amikoris különálló intézmények foglalkoznak a vállalatok finanszírozásával. Magyarország a reform élvonalában jár, itt vannak olyan bankok, melyek a termelésben mobilizálják a lakosság által megtakarított pénzösszegeket."

Trabant: egy tündöklő karrier szomorú vége (2.rész)


A megmaradó mintegy 9500 dolgozó mégsem érezheti biztonságban
magát. Annál is kevésbé, mert a kormány elutasította figyelmeztető
sztrájkjukkal nyomatékosított követelésüket: az állam engedje el a
Sachsenring adósságait, s egyúttal engedélyezze 3500 kétütemű
Trabant exportját Romániába és Bulgáriába. Az utóbbi tétel 46 millió
márka bevételkieséstől mentené meg a gyárat. A kormány azonban
hajthatatlan volt. Mint a pénzügyminisztérium rámutatott, a két
balkáni ország kereskedelmi mérlege az NDK-val szemben máris
hatalmas passzívumot mutat, s az év végéig várhatóan eléri, illetve
meghaladja az 1-1 milliárd márkát. Piacképes ellentétel híján szóba
sem jöhet a Trabant-export engedélyezése.

    Zwickauban, a szász iparvidék legnagyobb üzemében többnyire
borúlátóak a dolgozók. Tudják, hogy a négyütemű Trabant is csupán
átmeneti mentőöv. Ma még vevőre találnak - többnyire közületek,
vállalatok körében - a csaknem 20.000 márkába kerülő kocsik. Viszont
július 1. után aligha lesz bárki is hajlandó nemhogy 20.000, de még
10.000 nyugatnémet márkát is fizetni értük. A reális, piacképes ár
6-7000 DEM lenne - ami azonban újabb ráfizetést jelent majd a
gyárnak.

    A kiutat a válságos helyzetből minden bizonnyal a wolfsburgi
,,sógorok,, segítsége jelenti. Május 21-én gördül ki a Zwickau
melletti Moselban épített új szerelőcsarnokból az NDK-ban
összeszerelt első Volkswagen Polo. A tervek szerint októbertől napi
50, 1992-ben pedig napi 400 Polo készül majd itt. 1994-től napi
1200-ra, azaz évi 250 ezerre - növekszik a termelés mennyisége. Az
ár a hírek szerint megegyezik majd a Wolfsburgban készülő
modellekével (13.000 DEM).

    A Trabikból pedig lassanként emléktárgy lesz. Ma még
mindenesetre körülbelül kétmillió gurul belőlük az NDK útjain. A
tavaly őszi határnyitás nyomán mintegy nyolcezer kelt át az NSZK-ba,
s talált lekes hívekre, elnyerve az év autója büszke címet az
Elbától nyugatra élő németek körében. Sokan családi másodautónak
használják, élve egy nyugatnémet cég ajánlatával, mely katalizátort
fejlesztett ki és hozott forgalomba kifejezetten a Trabant-motorhoz.
Ilyen példánnyal jár munkába például Svájc bonni nagykövete, aki -
Spiegelben megjelent nyilatkozata szerint - lépést kíván tartani a
korral... Lehet, hogy a Citroe:n gyár híres CV-2 modelljét utánozva
a Trabi lesz a 90-es évek ,,rút kiskacsája,,? +++

Dorogman László (Berlin), MTI-Panoráma



1990. június 13., szerda 10:01


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Lovas Zoltán:

Jöttem, láttam, győztek - 1989. június 16.

Némileg csalódtam. Több ezer emberre számítottam, de csak néhány százat találtam, meg vagy ötven újságíró-kollégát. A tüntetés egyébként jó hangulatú volt, a fideszesek tisztességes beszédekben követelték a követelnivalót. Csak néhány megszállott tüntetésjáró kiabált összevissza..."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"1989. június 15. Megtartotta első ülését a párt a FKGP újonnan választott Politikai Bizottsága. A jelenlévők a munkamegosztásban is határoztak és létrehoztak egy országos elnöki tanácsot és egy országos végrehajtó bizottságot. Az országos elnöki tanács tagjai lettek: Vörös Vince, Balogh György, Nagy Ferenc József, Iván Géza, Böröcz István és Prepeliczay István. Az országos végrehajtó bizottság összetétele az alábbiak szerint alakult: Prepeliczay István, Bejczy Sándor, Balogh György, Dragon Pál, Hardi Péter és jómagam. A párt legfőbb szerve változatlanul a Politikai Bizottság maradt, amelynek feladata a párt politikai életének irányítása és ezzel kapcsolatban a személyi és általában minden olyan ügyben való döntés, amely az elnöki tanács és a végrehajtó bizottság hatáskörét meghaladta."
MTV2 nézői telefonok:

"- Állítsák le a Bős-Nagymarosi vízlépcső építését, oké!? Azért mondom! - 128-976: Hogyan kell fagylaltot készíteni? Benne volt a múltkori "Házibarát"-ban, de elfelejtettem. - Major Béla 500-446. Az időjárásjelentés alatt kísérőzene szólt. Jó lenne, ha elhagynák az aláfestő zenét, mert rettenetesen zavaró. Az ember nem a zenére, hanem az időjárásjelentésre kíváncsi Köszönöm szépen."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD