|
|
|
|
Subaru-autók Magyarországon
|
1989. június 15., csütörtök - Az alig néhány hónappal ezelőtt, - március végén - megalakult AHG-Budapest Szerelvény- és Alkatrészgyártó Kereskedelmi Kft. vegyesvállalat, amely elsősorban a japán Subaru-autók magyarországi forgalmazását tűzte ki célul, különböző alkatrészek gyártásába is bekapcsolódott. Arra számítanak, hogy ennek révén a későbbiekben forintért is kínálhatnak gépkocsikat a magyar fogyasztónak.
Az érdeklődés ugyanis növekszik az eddig szinte ismeretlen márkájú kocsik iránt, csak az szab gátat a nagyobb arányú értékesítésnek, hogy egyelőre csupán nyugati valutáért lehet megvásárolni az autókat. A cég egyébként kisebb és nagyobb kocsikat egyaránt kínál, az egyszerűbb M-70-estől az automata, négykerék-meghajtású, drágább luxusautókig. A kft az idén mintegy 3 millió schilling értékben állít elő különböző hidraulikus alkatrészeket, szerelvényeket. A termékeket magyar alapanyagból készítik, s olyan magyar szakemberek közreműködésével, akik képesek az osztrák AHG cégnek megfelelő minőséget produkálni. Az alkatrészek fejében ugyanolyan értékben komplett hidraulikai berendezéseket szállítanak Magyarországra. A későbbiekben, amikor már kellőképpen kibővül a hazai termelőkapacitás, s folyamatos lesz a termelés, mód lesz arra is, hogy az alkatrészek fejében behozott Subaru-autókat a kft forintért értékesítse. A cég egyéb, elsősorban idegenforgalmi lehetőségeket is keres arra, hogy minél hamarabb megoldódjék a forintért árusítandó autók ellentételezése. A Subaru-autók legújabb típusa egyébként nemrégiben új gyorsasági világcsúcsot állított fel. Ez év januárjában az arizonai tesztpályán 19 napon át folyamatosan, váltott pilótákkal száguldott a Subaru Legacy, s 100 ezer kilométert tett meg, óránként 223 kilométeres átlagsebességgel. (MTI)
1989. június 15., csütörtök 12:52
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lovas Zoltán:
Jöttem, láttam, győztek - 1989. június 16.
Némileg csalódtam. Több ezer emberre számítottam, de csak néhány százat találtam, meg vagy ötven újságíró-kollégát. A tüntetés egyébként jó hangulatú volt, a fideszesek tisztességes beszédekben követelték a követelnivalót. Csak néhány megszállott tüntetésjáró kiabált összevissza..."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"1989. június 15. Megtartotta első ülését a párt a FKGP újonnan választott Politikai Bizottsága. A jelenlévők a munkamegosztásban is határoztak és létrehoztak egy országos elnöki tanácsot és egy országos végrehajtó bizottságot. Az országos elnöki tanács tagjai lettek: Vörös Vince, Balogh György, Nagy Ferenc József, Iván Géza, Böröcz István és Prepeliczay István. Az országos végrehajtó bizottság összetétele az alábbiak szerint alakult: Prepeliczay István, Bejczy Sándor, Balogh György, Dragon Pál, Hardi Péter és jómagam. A párt legfőbb szerve változatlanul a Politikai Bizottság maradt, amelynek feladata a párt politikai életének irányítása és ezzel kapcsolatban a személyi és általában minden olyan ügyben való döntés, amely az elnöki tanács és a végrehajtó bizottság hatáskörét meghaladta."
MTV2 nézői telefonok:
"- Állítsák le a Bős-Nagymarosi vízlépcső építését, oké!? Azért mondom!
- 128-976: Hogyan kell fagylaltot készíteni? Benne volt a múltkori "Házibarát"-ban, de elfelejtettem. - Major Béla 500-446. Az időjárásjelentés alatt kísérőzene szólt. Jó lenne, ha elhagynák az aláfestő zenét, mert rettenetesen zavaró. Az ember nem a zenére, hanem az időjárásjelentésre kíváncsi Köszönöm szépen."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|