|
|
|
|
Megkezdődött a tömegközlekedési kongresszus (1. rész)
|
1989. június 12., hétfő - Hétfőn - ünnepélyes külsőségek között - megnyílt a Közforgalmú Közlekedés Nemzetközi Szövetsége (UITP) 48. kongresszusa a Budapest Kongresszusi Központban. Az eseményre 56 ország 210 városából 1950 tömegközlekedési szakember érkezett hazánkba. Tizenkét szekcióban vitatják meg a közforgalmú közlekedés javításának lehetőségeit; először szerepel napirenden a mozgássérültek utazásának kérdése. A rendezvény részeként a Budapesti Nemzetközi Vásár területén a világ valamennyi számottevő, tömegközlekedéssel foglalkozó vállalata bemutatja újdonságait.
A városi tömegközlekedés egyetlen nemzetközi szakegyesülete, a brüsszeli székhelyű UITP elnökségének elnöke, Ingemar Ba:ckström megnyitójában kifejezte meggyőződését, hogy a kongresszus megfelel majd a résztvevők várakozásának, a kutatási eredmények és tapasztalatok országhatáron túl nyúló cseréje hozzájárul a tömegközlekedés fejlődéséhez. A résztvevőknek módjuk lesz olyan kérdéseket megvitatni, mint a tömegközlekedési rendszerek finanszírozása, az automatizálás, a marketing, illetve az új technológiák alkalmazása. A városi forgalom növekedése számos problémát vet fel, a kongresszus résztvevőinek igazolniuk kell, hogy a tanácskozás képes megoldásokat adni a sürgető kérdésekre. A magyar kormány és a Fővárosi Tanács nevében Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter köszöntötte a kongresszus résztvevőit. Hangoztatta, hogy hazánk kapcsolatai az UITP-vel nem újkeletűek, a 105 évvel ezelőtt alakult egyesületnek már egy évszázaddal ezelőtt három magyar városi közlekedési vállalat volt tagja. Rámutatott arra, hogy a közlekedés egyre nagyobb szerepet játszik az emberek életében, ezzel kapcsolatban azonban felhívta a figyelmet a környezeti ártalmak növekedésére, s a szakemberek felelősségére a környezetkímélő megoldások alkalmazásában. Szólt arról is, hogy ősszel Budapestre várják az európai közlekedési minisztereket. Zahumenszky József, a BKV vezérigazgatója a vállalat szerepét ismertette Budapest közlekedésében, hangoztatva, hogy a tömegközlekedés megbecsült része a várospolitikának. Bielek József, a Fővárosi Tanács elnöke a meglévő közlekedési infrastruktúra biztonságos működtetésére helyezte a hangsúlyt, ehhez nagy segítséget nyújthatnak a motorizáció útján előttünk járó országok tapasztalatai. (folyt.köv.)
1989. június 12., hétfő 12:20
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Megrázó szavakkal, szinte könnyekkel küszködve mondotta el, hogy ilyen életút után kellett ennek a férfiúnak idegenben eltöltenie több mint három évtizedet és ott hunyta le Isten akaratában megnyugodva örök álomra szemét. Megindultan emlékeztem arra, hogy ezzel a kitűnő emberre, 42 évvel azelőtt, mint a szombathelyi Nyugati Kis Újság interjút készíthettem."
MTV2 nézői telefonok:
" - Sipos Mihály 348-540: Az MNK dömtőt miért nem közvetíti a televízió?
- Nagyon tetszik a Tv 2 műsora, csak azt hiányolom, hogy nem emiitik meg, hogy az 56-os eseményeknél mit csináltak a Dudás, meg "Tuskólábu" emberei az én édesapám karhatalmista volt, anyám nyomorék, ők meg feljöttek a lakásba, az anyámat, a nyomorékot össze-vissza verték irtották a kommunistákat, - az forradalom volt? - erre kérnék választ. Ez október 23-30 között volt. Ez nem népfelkelés volt, ez a börtönből kiszabadult állatok felkelése volt.
- Kelen Bálint 651-896: Egri János Kérdezz-felelek c. játékára szeretnék jelentkezni.
- Egri Jánosnak üzenem, hogy a Golf-áramlást az északi 45. szélességi körtől már észak-atlanti áramlásnak hivják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|