|
|
|
|
Derzsi András a Balaton közlekedési és építési ügyeiről (1. rész)
|
1989. április 18., kedd - Az autópályadíj helyett Derzsi András miniszter elfogadhatóbb megoldásnak tartaná, ha egyforintos benzinár-emeléssel teremtenék meg az útfejlesztési alapot. A közlekedési, hírközlési és építésügyi tárca vezetője keddi kaposvári látogatása alkalmával fejtette ki álláspontját, amit csütörtökön a Minisztertanács ülésén is előterjeszt.
Ekként reagált a miniszter Somogy megye MSZMP- és tanácsi vezetőinek azon észrevételére, hogy az autópályadíj bevezetése a Balaton-part délkeleti térségében is türhetetlen állapotokat teremtene. Tovább növelné az üdülőövezet belső útjainak amúgy is tulzsúfolt forgalmát, növekednék a zajártalom és a környezetszennyezés, holott idegenforgalmi és egyéb okokból is e kellemetlenségek mérséklése a cél. Derzsi András nemcsak egyetértéséről biztosította vendéglátóit, hanem elmondta, hogy a Minisztérium komolyan mérlegeli, miként lehet a déli part közlekedési viszonyait javítani. A két lehetséges megoldás közül az M-7-es félpályás továbbépítése csaknem kétmilliárd forintba kerülne, míg a régi 7-es főközlekedési út négysávosra szélesítése mintegy kilencszázmillió forintból befejezhető. Bár az utóbbi hosszabb távon nem pótolhatja az autópályát - szükségessége viszont a majdani autópálya mellett is kétségtelen -, gazdasági megfontolásból ezt kellene előre sorolni. Az M-7-es továbbépítésének fedezetét nemcsak hazai forrásból gondolja előteremteni a Minisztérium. Mivel a balaton Nyugat-Európa számára is fontos üdülőterület, jó esély mutatkozik a külföldi tőke bevonására a közlekedés mellett az infrastruktúra és az idegenforgalom egyéb területein is. Ezt az esélyt tovább erősítheti a Bécs-Budapest világkiállítás, amelynek terveiből aligha lehet kihagyni a Balaton térségét. (folyt.)
1989. április 18., kedd 20:21
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Derzsi András a Balaton közlekedési és építési ügyeiről (2.rész)
|
A megbeszélés során felvetődött a Balaton-parti építési tilalom ügye. Derzsi András határozott szándékként közölte, hogy az üdülőövezet zártkerti területein még az idén felülvizsgálják és megszüntetik az indokolatlan korlátozásokat. Egyetértett azzal, hogy határozott feltételekhez kötött, hosszú távon érvényes szabályokra van szükség, mert a gyakori módosítások lazítják az állampolgári fegyelmet. (MTI)
1989. április 18., kedd 20:24
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Megrázó szavakkal, szinte könnyekkel küszködve mondotta el, hogy ilyen életút után kellett ennek a férfiúnak idegenben eltöltenie több mint három évtizedet és ott hunyta le Isten akaratában megnyugodva örök álomra szemét. Megindultan emlékeztem arra, hogy ezzel a kitűnő emberre, 42 évvel azelőtt, mint a szombathelyi Nyugati Kis Újság interjút készíthettem."
MTV2 nézői telefonok:
" - Sipos Mihály 348-540: Az MNK dömtőt miért nem közvetíti a televízió?
- Nagyon tetszik a Tv 2 műsora, csak azt hiányolom, hogy nem emiitik meg, hogy az 56-os eseményeknél mit csináltak a Dudás, meg "Tuskólábu" emberei az én édesapám karhatalmista volt, anyám nyomorék, ők meg feljöttek a lakásba, az anyámat, a nyomorékot össze-vissza verték irtották a kommunistákat, - az forradalom volt? - erre kérnék választ. Ez október 23-30 között volt. Ez nem népfelkelés volt, ez a börtönből kiszabadult állatok felkelése volt.
- Kelen Bálint 651-896: Egri János Kérdezz-felelek c. játékára szeretnék jelentkezni.
- Egri Jánosnak üzenem, hogy a Golf-áramlást az északi 45. szélességi körtől már észak-atlanti áramlásnak hivják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|