Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 12.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nagy Imre és négy mártírtársának életrajza

"Nagy Imre 1896. június 7-én született Kaposvárott, parasztcsaládban. Vasmunkásnak tanult. 1914-ben bevonult katonának, 1917-ben orosz hadifogságba esett, majd belépett a Vörös Hadseregbe..."
SZER, Magyar híradó:

Ellenzéki Kerekasztal

"...az Ellenzéki Kerekasztal az egyedül helyes megoldást választotta, amikor tárgyalási készséget mutatott. Az MSZMP nélkül ma éppen úgy nem lehet kiutat keresni a zsákutcából, ahogy erre ez a bűnös párt önmaga szintén nem képes. A cél pedig nem lehet más, mint a társadalmat fenyegető katasztrófa elkerülése, a békés átmenet a diktatúrából a demokráciába."

Nemzetközi fuvarozási konferencia - felkészülés a közös piaci liberalizációra (1. rész)

1989. március 29., szerda - Az Európai Gazdasági Közösség (EGK) egységes belső piacának várható hatásairól, a nemzetközi fuvarpiacon kialakuló új feltételekről s az ezzel kapcsolatos tennivalókról szervezett kétnapos konferenciát a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete az Atrium Hyatt Szállóban. A szerdán kezdődött tanácskozáson a több mint 200 magyar szakember mellett 12 európai ország képviselői is részt vesznek.

Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter
megnyitójában hangsúlyozta: Magyarország számára létfontosságú a
felzárkózás. Ennek azonban elengedhetetlen feltétele, hogy a magyar
vállalatok megismerkedjenek a közös piaci liberalizációs
intézkedésekkel és felkészüljenek az 1992 után óhatatlanul
megváltozó nemzetközi piaci körülményekre. Várhatóan jelentős
változások mennek végbe a nemzetközi közúti közlekedés rendszerében.
Ezért is játszik különösen fontos szerepet a mostani konferencia -
hangsúlyozta a miniszter -, hiszen jó alkalmat nyújt a
liberalizációs intézkedések, az EGK újfajta közlekedéspolitikája
megismerésére. A miniszter biztosította a résztvevőket: a
közlekedési kormányzat mindent megtesz annak érdekében, hogy a
magyar fuvarozók minél jobb eséllyel vehessenek részt a nemzetközi
szállításokban.

    Winfried Röckmann, a Közúti Fuvarozók Nemzetközi Egyesület (IRU)
képviseletében arról szólt: az IRU feladatának tekinti az európai
közlekedés egységének megőrzését. Utalt arra: 1985 júniusában
döntöttek úgy az EGK-országok kormányfői, hogy felgyorsítják a
közösségen belüli integrációs folyamatot, és 1992 végéig megteremtik
a közös belpiacot. Ezt a döntést különösen indokolta, hogy a korábbi
modellvizsgálatok szerint az egységes belpiac létrehozása számos
előnyt jelent a közösség országai számára: várhatóan évente 4,6
százalékkal növekszik a bruttó nemzeti jövedelem, 6,1 százalékkal
csökken az inflációs ráta, továbbá javulnak a külgazdasági pozíciók,
s számos új munkahely teremtődik meg. A belpiac létrehozásának
következményei, hatásai természetszerűen messze túlmutatnak az EGK
határain. Minden felvetődő kérdésre ma még nem lehet válaszolni,
hiszen sok esetben még nem született döntés, jogszabály.
Mindenesetre - hívta fel a figyelmet Winfried Röckmann - a harmadik
országokhoz fűződő kapcsolatok közös tárgyalások alapján alakulnak
majd ki, nem az EGK diktálja - egyoldalúan - a feltételeket.
(folyt.köv.)


1989. március 29., szerda 17:04


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"Megrázó szavakkal, szinte könnyekkel küszködve mondotta el, hogy ilyen életút után kellett ennek a férfiúnak idegenben eltöltenie több mint három évtizedet és ott hunyta le Isten akaratában megnyugodva örök álomra szemét. Megindultan emlékeztem arra, hogy ezzel a kitűnő emberre, 42 évvel azelőtt, mint a szombathelyi Nyugati Kis Újság interjút készíthettem."
MTV2 nézői telefonok:

" - Sipos Mihály 348-540: Az MNK dömtőt miért nem közvetíti a televízió? - Nagyon tetszik a Tv 2 műsora, csak azt hiányolom, hogy nem emiitik meg, hogy az 56-os eseményeknél mit csináltak a Dudás, meg "Tuskólábu" emberei az én édesapám karhatalmista volt, anyám nyomorék, ők meg feljöttek a lakásba, az anyámat, a nyomorékot össze-vissza verték irtották a kommunistákat, - az forradalom volt? - erre kérnék választ. Ez október 23-30 között volt. Ez nem népfelkelés volt, ez a börtönből kiszabadult állatok felkelése volt. - Kelen Bálint 651-896: Egri János Kérdezz-felelek c. játékára szeretnék jelentkezni. - Egri Jánosnak üzenem, hogy a Golf-áramlást az északi 45. szélességi körtől már észak-atlanti áramlásnak hivják."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD