Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 11.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél az MSZMP Központi Bizottságához

"Az MSZMP Tolna megyei bizottsága 1989. június 10-i ülésén különös gondot fordított a párt belső helyzetével kapcsolatos kérdések elemzésére. Tette ezt azért, mert párttagságunkat aggodalommal tölti el a Központi Bizottság, a Politikai Bizottság tagjai, a párt vezetői közötti egyre nyilvánvalóbbá váló ellentét."
SZER:

A legfiatalabb 1956-os kivégzett

"Őt 1959. március 21-ikén kivégezték államellenes összeesküvés miatt. Összesen 14 pontban találták bűnösnek őt, és sajnos az ítéletet végre is hajtották annak ellenére, hogy az elkövetett dolgok 16-17 éves korban kerültek sorra. 1956-ban a forradalmi események hatására lekerült valahogyan a Széna-térre és ott összebarátkozott olyan emberekkel, mint Szabó bácsi és sokan mások, akiket én ugyan nem ismertem. Forradalmárt csínáltak belőle, hogy ezt egy életre úgy elhatározta, eltökélte, hogy ezekkel az emberekkel végig fogja csinálni. Ők úgy vallották, hogy a szabadságért és Nagy Imréért harcolnak. - Péter ekkor 15 éves."

Pályázók az Ikarus és a Csepel Autógyár átalakítására

1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet szerdán bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyek a járműipar átalakítására kiírt tenderre érkeztek be. Rédei László, a Szanáló Szervezet igazgatója elmondotta: a legnagyobb járműgyártó cégek - a Mercedes Benz, a DAF, az IVECO, a MAN, a Reanult - csak szándéknyilatkozatot küldtek, amelyben felajánlották együttműködési szándékukat a két vállalat továbbélésének biztosítása érdekében. Részletes pályázatot azonban nem dolgoztak ki.


Végül is összesen 4 pályázat érkezett be a Szanáló Szervezethez.
A Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen pályázott.
Ugyancsak eljuttatta ajánlatát az USA-beli AMF Industries Inc.
nemzetközi befektető társaság is. Pályázott a Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár, valamint több szovjet vállalatból álló konzorcium közösen a
torinió CEIC Holding Rt.-vel.

    Rédei László elmondotta, hogy az Ikarus és a Csepel Autó
együttes szanálásáról a pénzügyminiszter szeptember 12-én döntött,
mivel a vállalatok fizetésképtelenné váltak. A vállalatok termékeik
döntő többségét eddig a szovjet, illetve a kelet-európai piacon
értékesítették, ám ebben a térségben folyamatosan szűkül a
fizetőképes kereslet. Az Ikarus-termelés az idén évi 9 ezer
autóbuszra csökkent, míg a korábbi években a kibocsátás elérte az
évi 12-13 ezer járművet. Így a vállalat fizetési gondjai év közben
erősödtek, és az Ikarus az év végére várhatóan veszteséggel zár.

    A két cég jövője nagymértékben azon múlik, sikerül-e megfelelő
megoldást találni a Kelet-Európába irányuló export
ellentételezésére. A Szovjetunióban továbbra is jelentős az igény a
járművek iránt, ám valószínűleg hosszas tárgyalásokra kerül sor az
árakról, a fizetési módról. A Szanáló Szervezet december 20-áig dönt
arról, hogy a pályázatok közül melyik a legjobb. Valószínűleg
tárgyalásokat kezdenek a szándéknyilatkozatot tett neves külföldi
cégekkel is. A Szanáló Szervezet elképzelése szerint a két
vállalatot jövőre részvénytársasággá alakítják és a részvények egy
része kerülne az átalakításban résztvevő hazai vagy külföldi
befektető tulajdonába.

    Addig viszont a Szanáló Szervezet garanciája mellett a cégek
továbbra is hozzájuthatnak a termeléshez szükséges hitelekhez. Eddig
4 milliárd forint hitelt kaptak a kereskedelmi bankoktól, illetve
lejárt követeléseket újítottak meg. Tárgyalásokat kezdtek jövő évi
szovjet buszexportról is, 2000 jármű szállítására van már előzetes
rendelés. (MTI)



1990. november 21., szerda 16:25


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- Szeretném megkérni a Telesport műsorvezetőjét, hogy mondja be, mikor kezdődik a tenisz folytatása? Köszönöm. - 295-871-ről beszélek Alex Tamás vagyok, és a Napzártában a Hanglemez igazgatójához. Gondolom, ha lehallgatják, Napzárta előtt még felhívhatnának, és akkor elmondhatnám kérdésemet. - ,Telesportra panasz a foci és a teniszre vonatkozóan /kb. lo jelzés/ (MEGJEGYZÉSEM: - és azt hiszem mindannyiunk nevében, érdekében teszem, A.leírtakért felelősséget, sem telefonszám, sem szövegben nem vállalok, "talán"-ra irtam őket. Ha nem javul a hangminőség nincs értelme annak, hogy az a fontos, hogy nyoma legyen jelszónak.) Köszönöm. Farkas Magdi."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD