|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél az MSZMP Központi Bizottságához
"Az MSZMP Tolna megyei bizottsága 1989. június 10-i ülésén
különös gondot fordított a párt belső helyzetével kapcsolatos
kérdések elemzésére. Tette ezt azért, mert párttagságunkat
aggodalommal tölti el a Központi Bizottság, a Politikai Bizottság
tagjai, a párt vezetői közötti egyre nyilvánvalóbbá váló ellentét."
SZER:
A legfiatalabb 1956-os kivégzett
"Őt 1959. március 21-ikén kivégezték államellenes
összeesküvés miatt. Összesen 14 pontban találták bűnösnek őt, és
sajnos az ítéletet végre is hajtották annak ellenére, hogy az
elkövetett dolgok 16-17 éves korban kerültek sorra.
1956-ban a forradalmi események hatására lekerült valahogyan a
Széna-térre és ott összebarátkozott olyan emberekkel, mint Szabó
bácsi és sokan mások, akiket én ugyan nem ismertem. Forradalmárt
csínáltak belőle, hogy ezt egy életre úgy elhatározta, eltökélte,
hogy ezekkel az emberekkel végig fogja csinálni. Ők úgy vallották,
hogy a szabadságért és Nagy Imréért harcolnak.
- Péter ekkor 15 éves."
|
|
|
|
|
|
|
Pályázók az Ikarus és a Csepel Autógyár átalakítására
|
1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet szerdán
bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyek a járműipar
átalakítására kiírt tenderre érkeztek be. Rédei László, a Szanáló
Szervezet igazgatója elmondotta: a legnagyobb járműgyártó cégek - a
Mercedes Benz, a DAF, az IVECO, a MAN, a Reanult - csak
szándéknyilatkozatot küldtek, amelyben felajánlották együttműködési
szándékukat a két vállalat továbbélésének biztosítása érdekében.
Részletes pályázatot azonban nem dolgoztak ki.
Végül is összesen 4 pályázat érkezett be a Szanáló Szervezethez. A Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen pályázott. Ugyancsak eljuttatta ajánlatát az USA-beli AMF Industries Inc. nemzetközi befektető társaság is. Pályázott a Rába Magyar Vagon- és Gépgyár, valamint több szovjet vállalatból álló konzorcium közösen a torinió CEIC Holding Rt.-vel.
Rédei László elmondotta, hogy az Ikarus és a Csepel Autó együttes szanálásáról a pénzügyminiszter szeptember 12-én döntött, mivel a vállalatok fizetésképtelenné váltak. A vállalatok termékeik döntő többségét eddig a szovjet, illetve a kelet-európai piacon értékesítették, ám ebben a térségben folyamatosan szűkül a fizetőképes kereslet. Az Ikarus-termelés az idén évi 9 ezer autóbuszra csökkent, míg a korábbi években a kibocsátás elérte az évi 12-13 ezer járművet. Így a vállalat fizetési gondjai év közben erősödtek, és az Ikarus az év végére várhatóan veszteséggel zár.
A két cég jövője nagymértékben azon múlik, sikerül-e megfelelő megoldást találni a Kelet-Európába irányuló export ellentételezésére. A Szovjetunióban továbbra is jelentős az igény a járművek iránt, ám valószínűleg hosszas tárgyalásokra kerül sor az árakról, a fizetési módról. A Szanáló Szervezet december 20-áig dönt arról, hogy a pályázatok közül melyik a legjobb. Valószínűleg tárgyalásokat kezdenek a szándéknyilatkozatot tett neves külföldi cégekkel is. A Szanáló Szervezet elképzelése szerint a két vállalatot jövőre részvénytársasággá alakítják és a részvények egy része kerülne az átalakításban résztvevő hazai vagy külföldi befektető tulajdonába.
Addig viszont a Szanáló Szervezet garanciája mellett a cégek továbbra is hozzájuthatnak a termeléshez szükséges hitelekhez. Eddig 4 milliárd forint hitelt kaptak a kereskedelmi bankoktól, illetve lejárt követeléseket újítottak meg. Tárgyalásokat kezdtek jövő évi szovjet buszexportról is, 2000 jármű szállítására van már előzetes rendelés. (MTI)
1990. november 21., szerda 16:25
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok:
"- Szeretném megkérni a Telesport műsorvezetőjét, hogy mondja be, mikor kezdődik a tenisz folytatása? Köszönöm.
- 295-871-ről beszélek Alex Tamás vagyok, és a Napzártában a Hanglemez igazgatójához. Gondolom, ha lehallgatják, Napzárta előtt még felhívhatnának, és akkor elmondhatnám kérdésemet.
- ,Telesportra panasz a foci és a teniszre vonatkozóan /kb. lo jelzés/
(MEGJEGYZÉSEM: - és azt hiszem mindannyiunk nevében, érdekében teszem, A.leírtakért felelősséget, sem telefonszám, sem szövegben nem vállalok, "talán"-ra irtam őket. Ha nem javul a hangminőség nincs értelme annak, hogy az a fontos, hogy nyoma legyen jelszónak.) Köszönöm. Farkas Magdi."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|