Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 11.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél az MSZMP Központi Bizottságához

"Az MSZMP Tolna megyei bizottsága 1989. június 10-i ülésén különös gondot fordított a párt belső helyzetével kapcsolatos kérdések elemzésére. Tette ezt azért, mert párttagságunkat aggodalommal tölti el a Központi Bizottság, a Politikai Bizottság tagjai, a párt vezetői közötti egyre nyilvánvalóbbá váló ellentét."
SZER:

A legfiatalabb 1956-os kivégzett

"Őt 1959. március 21-ikén kivégezték államellenes összeesküvés miatt. Összesen 14 pontban találták bűnösnek őt, és sajnos az ítéletet végre is hajtották annak ellenére, hogy az elkövetett dolgok 16-17 éves korban kerültek sorra. 1956-ban a forradalmi események hatására lekerült valahogyan a Széna-térre és ott összebarátkozott olyan emberekkel, mint Szabó bácsi és sokan mások, akiket én ugyan nem ismertem. Forradalmárt csínáltak belőle, hogy ezt egy életre úgy elhatározta, eltökélte, hogy ezekkel az emberekkel végig fogja csinálni. Ők úgy vallották, hogy a szabadságért és Nagy Imréért harcolnak. - Péter ekkor 15 éves."

A sarkalatos törvények megalkotására készül az Országgyűlés (7. rész)

A törvénytervezet tételesen felsorolja azokat a forrásokat,
amelyek a párt vagyonát alkothatják. Ezekkel összefüggésben két
tiltó rendelkezést tartalmaz: egyrészt állami költségvetési szerv,
illetve állami vállalat nem adhat hozzájárulást és azt a párt nem
fogadhatja el, másrészt tiltja a más államtól származó és az
ismeretlen forrásból eredő vagyoni hozzájárulás elfogadását. Ha ez
mégis megtörténik, az ilyen jellegű hozzájárulást egyrészt be kell
fizetni az állami költségvetésbe, másrészt ugyanekkora összeggel
csökken a párt költségvetési támogatása.

    A pártok számára nyújtandó állami költségvetési támogatás teljes
összegét az Országgyűlés állapítja meg az erről szóló éves
törvényben. A támogatásra fordítható összeg 25 százalékát - a
törvénytervezet szerint - az Országgyűlésben képviselettel
rendelkező pártok között egyenlő arányban, 75 százalékát pedig a
választások eredménye alapján kell felosztani. Ez azonban már csak
az új országgyűlési választások után alkalmazható szabály. Ezért a
tervezet kimondja, hogy a következő általános képviselőválasztásig a
pártok költségvetési támogatásáról az Országgyűlés külön határoz.

    A törvényjavaslat szigorúan határozza meg a pártok gazdálkodási
lehetőségeit, szintén választási lehetőséget hagyva a képviselőknek.
Kimondja azt is: ha a párt egyesülés vagy szétválás útján megszűnik,
a vagyon a jogutódé (jogutódoké) lesz. A vagyonmegosztás módja és
aránya a párt döntésétől függ. A párt vagyona azonban nem osztható
fel a tagok között akkor sem, ha a párt jogutód nélkül szűnik meg.
Ennek oka, hogy a párt egyrészt állami költségvetési támogatásban
részesül, s elfogadhatatlan az is, hogy a politikai tevékenységéhez
kapott hozzájárulásokat a tagok egymás között osszák szét.

    A megoldást egy, a közérdeket szolgáló közalapítvány jelentheti,
amelyet az Országgyűlés hoz létre.

    A pártok gazdálkodásának ellenőrzésére az Országgyűlésnek
alárendelt Állami Számvevőszék jogosult. Ez a szervezet - a
politikai élet tisztasága érdekében - évente legalább egyszer
ellenőrzi a pártok gazdálkodását. A törvénytervezet egyébként úgy
rendelkezik: a pártok minden év március 31-ig kötelesek közzé tenni
előző évi pénzügyi kimutatásukat.

    A párttörvény több ponton módosítja az egyesülési jogról szóló
törvényt. Az ugyanis a pártok alapításával, működésével,
törvényességi felügyeletével kapcsolatos szabályokat egységesen
tartalmazza, míg a párttörvény az ezektől eltérőeket. Módosítani
szükséges a Polgári Törvénykönyvet is, mert a magyar közjog nem
ismeri a törvénnyel létrehozott közalapítvány intézményét. (folyt.
köv.)


1989. október 9., hétfő 12:36


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- Szeretném megkérni a Telesport műsorvezetőjét, hogy mondja be, mikor kezdődik a tenisz folytatása? Köszönöm. - 295-871-ről beszélek Alex Tamás vagyok, és a Napzártában a Hanglemez igazgatójához. Gondolom, ha lehallgatják, Napzárta előtt még felhívhatnának, és akkor elmondhatnám kérdésemet. - ,Telesportra panasz a foci és a teniszre vonatkozóan /kb. lo jelzés/ (MEGJEGYZÉSEM: - és azt hiszem mindannyiunk nevében, érdekében teszem, A.leírtakért felelősséget, sem telefonszám, sem szövegben nem vállalok, "talán"-ra irtam őket. Ha nem javul a hangminőség nincs értelme annak, hogy az a fontos, hogy nyoma legyen jelszónak.) Köszönöm. Farkas Magdi."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD