Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › június 11.
1989  1990
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
1989. május
HKSzeCsPSzoV
24252627282930
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234
1989. június
HKSzeCsPSzoV
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Nyílt levél az MSZMP Központi Bizottságához

"Az MSZMP Tolna megyei bizottsága 1989. június 10-i ülésén különös gondot fordított a párt belső helyzetével kapcsolatos kérdések elemzésére. Tette ezt azért, mert párttagságunkat aggodalommal tölti el a Központi Bizottság, a Politikai Bizottság tagjai, a párt vezetői közötti egyre nyilvánvalóbbá váló ellentét."
SZER:

A legfiatalabb 1956-os kivégzett

"Őt 1959. március 21-ikén kivégezték államellenes összeesküvés miatt. Összesen 14 pontban találták bűnösnek őt, és sajnos az ítéletet végre is hajtották annak ellenére, hogy az elkövetett dolgok 16-17 éves korban kerültek sorra. 1956-ban a forradalmi események hatására lekerült valahogyan a Széna-térre és ott összebarátkozott olyan emberekkel, mint Szabó bácsi és sokan mások, akiket én ugyan nem ismertem. Forradalmárt csínáltak belőle, hogy ezt egy életre úgy elhatározta, eltökélte, hogy ezekkel az emberekkel végig fogja csinálni. Ők úgy vallották, hogy a szabadságért és Nagy Imréért harcolnak. - Péter ekkor 15 éves."

Nyílt levél Németh Miklósnak, a Minisztertanács elnökének (OS)

Budapest, 1989. április 13., csütörtök - Tisztelt Miniszterelnök
Úr


    Szeretnénk ezúton is tájékoztatni arról, hogy a Minisztertanács
minapi döntése az autópályadíj bevezetéséről igen nagy
megrökönyödést és felháborodást váltott ki dolgozóinkból. Tudjuk,
hogy az államháztartásnak súlyos gondjai vannak, de nem hiszünk
abban, hogy azokat éppen ilyen átgondolatlan intézkedésekkel és nem
eléggé differenciált bevételekkel lehet ellensúlyozni.
Magyarországon alig van autópálya, nagyobb városainkba ily módon
közvetlenül nem is lehet eljutni, az autóutak és félautópályák pedig
kifejezetten életveszélyesek felemás jellegük miatt.
Következésképpen az autópályadíj csak megelőlegezése lehetne egy még
nem is létező szolgáltatásnak, - és ezt éppen a külföldi autósok
fogják legelőször furcsállani, akik nem ilyen szolgáltatásokhoz
vannak szokva. Nagyon sok magyar autós pedig csak egyszer-kétszer
kerül negyedévenként az autópályák hosszabb, de inkább rövidebb
szakaszára és az ezzel járó benzinmegtakarításuk nincs arányban az
autópályadíj-tétellel. A mi intézetünk dolgozói közül igen sokan
évente egyszer mennek el balatoni üdülőhelyünkre, ennek
autópályadíj-költsége esetenként meg is haladhatja majd üdülésük
teljes szállásköltségét. Súlyos gondokat fog okozni az autópályákkal
párhuzamos országutak ugrásszerű terhelésnövekedése, a már ma sem
kevés számú halálos balesetek további szaporodása, a települések
megnövekvő füstgáz és ólomterhelése. Ami pedig a legáltalánosabb
következmény: ennek az intézkedésnek is inflációnövelő hatása lesz a
kereskedelmi szállítások költségnövekedése miatt. Magyarországon az
autózás, bár igen költséges, már régen nem luxusigényt elégít ki,
mert a tömegközlekedés visszafogottsága miatt igen sok esetben csak
az egyedül lehetséges közlekedési módot jelenti, így az autópályadíj
bevezetése a legszélesebb néprétegek érdekeit sérti. Ilyen
meggondolások alapján kérjük Önt, hasson oda, hogy ezt a rendeletet
a Minisztertanács vonja vissza.


1989. április 13., csütörtök 15:53


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok:

"- Szeretném megkérni a Telesport műsorvezetőjét, hogy mondja be, mikor kezdődik a tenisz folytatása? Köszönöm. - 295-871-ről beszélek Alex Tamás vagyok, és a Napzártában a Hanglemez igazgatójához. Gondolom, ha lehallgatják, Napzárta előtt még felhívhatnának, és akkor elmondhatnám kérdésemet. - ,Telesportra panasz a foci és a teniszre vonatkozóan /kb. lo jelzés/ (MEGJEGYZÉSEM: - és azt hiszem mindannyiunk nevében, érdekében teszem, A.leírtakért felelősséget, sem telefonszám, sem szövegben nem vállalok, "talán"-ra irtam őket. Ha nem javul a hangminőség nincs értelme annak, hogy az a fontos, hogy nyoma legyen jelszónak.) Köszönöm. Farkas Magdi."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD