|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
Nyílt levél az MSZMP Központi Bizottságához
"Az MSZMP Tolna megyei bizottsága 1989. június 10-i ülésén
különös gondot fordított a párt belső helyzetével kapcsolatos
kérdések elemzésére. Tette ezt azért, mert párttagságunkat
aggodalommal tölti el a Központi Bizottság, a Politikai Bizottság
tagjai, a párt vezetői közötti egyre nyilvánvalóbbá váló ellentét."
SZER:
A legfiatalabb 1956-os kivégzett
"Őt 1959. március 21-ikén kivégezték államellenes
összeesküvés miatt. Összesen 14 pontban találták bűnösnek őt, és
sajnos az ítéletet végre is hajtották annak ellenére, hogy az
elkövetett dolgok 16-17 éves korban kerültek sorra.
1956-ban a forradalmi események hatására lekerült valahogyan a
Széna-térre és ott összebarátkozott olyan emberekkel, mint Szabó
bácsi és sokan mások, akiket én ugyan nem ismertem. Forradalmárt
csínáltak belőle, hogy ezt egy életre úgy elhatározta, eltökélte,
hogy ezekkel az emberekkel végig fogja csinálni. Ők úgy vallották,
hogy a szabadságért és Nagy Imréért harcolnak.
- Péter ekkor 15 éves."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Németh Miklósnak, a Minisztertanács elnökének (OS)
|
Budapest, 1989. április 13., csütörtök - Tisztelt Miniszterelnök Úr Szeretnénk ezúton is tájékoztatni arról, hogy a Minisztertanács minapi döntése az autópályadíj bevezetéséről igen nagy megrökönyödést és felháborodást váltott ki dolgozóinkból. Tudjuk, hogy az államháztartásnak súlyos gondjai vannak, de nem hiszünk abban, hogy azokat éppen ilyen átgondolatlan intézkedésekkel és nem eléggé differenciált bevételekkel lehet ellensúlyozni. Magyarországon alig van autópálya, nagyobb városainkba ily módon közvetlenül nem is lehet eljutni, az autóutak és félautópályák pedig kifejezetten életveszélyesek felemás jellegük miatt. Következésképpen az autópályadíj csak megelőlegezése lehetne egy még nem is létező szolgáltatásnak, - és ezt éppen a külföldi autósok fogják legelőször furcsállani, akik nem ilyen szolgáltatásokhoz vannak szokva. Nagyon sok magyar autós pedig csak egyszer-kétszer kerül negyedévenként az autópályák hosszabb, de inkább rövidebb szakaszára és az ezzel járó benzinmegtakarításuk nincs arányban az autópályadíj-tétellel. A mi intézetünk dolgozói közül igen sokan évente egyszer mennek el balatoni üdülőhelyünkre, ennek autópályadíj-költsége esetenként meg is haladhatja majd üdülésük teljes szállásköltségét. Súlyos gondokat fog okozni az autópályákkal párhuzamos országutak ugrásszerű terhelésnövekedése, a már ma sem kevés számú halálos balesetek további szaporodása, a települések megnövekvő füstgáz és ólomterhelése. Ami pedig a legáltalánosabb következmény: ennek az intézkedésnek is inflációnövelő hatása lesz a kereskedelmi szállítások költségnövekedése miatt. Magyarországon az autózás, bár igen költséges, már régen nem luxusigényt elégít ki, mert a tömegközlekedés visszafogottsága miatt igen sok esetben csak az egyedül lehetséges közlekedési módot jelenti, így az autópályadíj bevezetése a legszélesebb néprétegek érdekeit sérti. Ilyen meggondolások alapján kérjük Önt, hasson oda, hogy ezt a rendeletet a Minisztertanács vonja vissza.
1989. április 13., csütörtök 15:53
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok:
"- Szeretném megkérni a Telesport műsorvezetőjét, hogy mondja be, mikor kezdődik a tenisz folytatása? Köszönöm.
- 295-871-ről beszélek Alex Tamás vagyok, és a Napzártában a Hanglemez igazgatójához. Gondolom, ha lehallgatják, Napzárta előtt még felhívhatnának, és akkor elmondhatnám kérdésemet.
- ,Telesportra panasz a foci és a teniszre vonatkozóan /kb. lo jelzés/
(MEGJEGYZÉSEM: - és azt hiszem mindannyiunk nevében, érdekében teszem, A.leírtakért felelősséget, sem telefonszám, sem szövegben nem vállalok, "talán"-ra irtam őket. Ha nem javul a hangminőség nincs értelme annak, hogy az a fontos, hogy nyoma legyen jelszónak.) Köszönöm. Farkas Magdi."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|